Duiken in Belize dag 2 - Reisverslag uit Ambergris Caye, Belize van Bas Toet - WaarBenJij.nu Duiken in Belize dag 2 - Reisverslag uit Ambergris Caye, Belize van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Duiken in Belize dag 2

Blijf op de hoogte en volg Bas

09 Januari 2016 | Belize, Ambergris Caye



Ik word de volgende ochtend wakker, gelukkig maar, met pijn in mijn kop, heb veel geslapen, voel me redelijk ok. Het is nog veel te vroeg om op te staan maar heb mijn portie slaap wel gehad. Ik lig wat te rammelen op mijn ipad,zet zachtjes de radio aan, en zo wacht ik rustig af tot het tijd is om er uit te gaan. Ik heb echt wel veel geslapen voor mijn doen.
Ik moet om 8:30 op de duikschool zijn, ik hoef me niet meer in te schrijven en hoef geen spullen meer te passen. Ik ga rond kwart voor 8 de deur uit, ontbijt onderweg ff snel, drink geen koffie,waar ik wel onwijs trek in heb... Ik ben op tijd bij Amigos del Mar , loop naar binnen, en ja hoor, mijn broer is daar ook al ... Wazzup brother ??? Are yoy ready for another day of diving ??? Yeah man absolutely !! Allright brother...
Ik loop naar achter, naar de boot, geef de kapitein een hand, zeg goedemorgen, ook de divemasters. Dan zie ik ook die Fin staan en dat Amerikaanse paar, gezellig, ik loop er heen en zeg goedemorgen, en maak een babeltje. Dan is het tijd om aan boord te gaan, Wij 4-en vormen weer een groepje, bij ons voegt een Canadese jongen. De boot is vol, weer 12 man,nee 11. En ook weer die 2 kutten van gister, die zitten gelukkig in de eerste groep....
Weer dezelfde procedures, alleen is de zee een stuk ruiger dan gister, er staan golven van ongeveer anderhalve meter, dan is het lastig om je evenwicht te houden als je je loodgordeltje om moet doen :-)
Na 10 minuutjes komen we aan op de plek waar we gaan duiken, natuurlijk een andere plek dan gisteren, tering hoge golven, maar dar merk je onder water niks van, maar je moet er eerst zien te komen.
Alle duikers gaan redelijk vlot van de boot af, onze groep ook, die hoge golven hebben niet zo'n goed effect op mij, zeker niet na de migraine van gisteren, maar zodra ik onderwater ben, valt alles van mijn schouders. Wat een schoonheid daar beneden. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, wat een feest om de mogelijkheid te hebben om te duiken, wat is dit tof !!!! Er is wat stroming, het zicht is iets minder dan gister, maar nog steeds uitstekend. We zwemmen heel langzaam met de stroming mee, wat dat betreft zijn we echt lui, we doen geen reet onder water, alleen adem halen, en zorgen dat je een beetje blijft drijven... Het is net slapen, alleen is het lastig om te geeuwen onder water....
We blijven weer zo'n 50 minuten onder water, maar er lijkt geen einde aan te komen. We zwemmen heel rustig naar de boot, ik was al vergeten dat er zulke hoge golven stonden, ik pak me beet aan het trapje en op dat moment word de boot een dikke meter opgetild, daar hang je dan, met al je spullen. Mijn divemaster maakt mijn loodgordel los, ik maak mijn BCD los, geef m aan hem, ik probeer me nog steeds vast te houden aan de boot, hij trekt mijn vinnen een voor een uit, en ik ben klaar om de boot te beklimmen... Als iedereen aan boord is, zijn er wat mensen zeeziek. Het valt gelukkig mee, en terug varen we met de stroming mee.
De lunch doet wonderen, ik hark er een berg fruit in en wat bekertjes waterlimo, snel nog ff een paracetamolletje en ik ben klaar voor de volgende duik.

De tweede duik gaat ook zo soepel. Ik weet niet welke superlativen ik verder nog kan gebruiken, lees mijn verhaal van gister en vandaag nog een keer, pleur dat in 1 duik, en dat is dit !!! Mooi verhaal lekker kort.

Op de terugweg naar mijn hostel zie ik ergens een hoop rook vandaan komen en het ruikt naar BBQ, ik ga kijken en ja hoor er staat een grote zwarte vent achter 2 BBQ's, en het ruikt lekker, ach ach ach. Ik kijk wat ze hebben en vraag om rijst met kip, ik krijg een groot stuk kip dat nog even door de marinade gaat , rijst , koolsla ,lekkere pittige sambal, en 3 tortilla's, alles gaat in een piepschuimen bak, deksel dicht, tasje eromheen, en mijn luch is klaar, ik haal op de andere hoek nog een smoothie van kokos. En ik heb een gezonde luch voor niet te veel geld, en wat ik in mijn hostel heerlijk op zit te peuzelen.

Het leven is niet zo ingewikkeld, als je af en toe maar in de gaten hebt wat je aan het doen bent !!!

Na de lunch zit ik te bellen met Nederland, vertellen dat ik het allemaal overleefd heb! Dan moet ik echt op zoek naar een kaartje voor de boot voor morgen, want dan wil ik toch echt richting Mexico ! Ik loop weer helemaal terug naar de pier, ga naar de watertaxi en vraag naar een kaartje naar Chetumal,Mexico. Dat heeft ze niet , want ze varen niet op zondag, wat is dat nou voor onzin, kleuters, we kunnen alles doen hier op dat kuteiland, maar ff naar Mexico varen gaat niet ?? Ze vertelt me welke maatschappij er wel gaat, ze wijst me de weg, en wenst me een goed dag, nah ik jah niet....
Ik loop naar de andere kant van het eiland, het is maar 4 straten breed en zie daar een kantoortje waar ik naar binnen loop. Zit er homo achter de desk, en zegt hiiiiiiiiiiii, ach heb ik dat. Ik zeg :Wazzup brother??? Daar had ie niet van terug. Ik zeg tegen die poot dat ik een kaartje wil naar de overkant wil ,voor morgen, dat kan zegt ie , en dan stopt ie ineens met praten, kijkt op z'n telefoon en gaat verder met appen, ik wacht rustig af tot ie klaar is, dan zegt ie : sry about that...Ik zeg quasi laconiek, t zal wel belangrijk zijn he lul... Hij schrijft mijn naam op een briefje en ik moet me morgen 2 blokken verder melden om 7:15 bij de watertaxi. Ik bedank hem enorm voor zijn tijd, ik waardeer het echt... Pleurispoot.
Goed, dat is geregeld, nu nog een hotel voor in Playa del Carmen, daar wil ik heen , nog 1 keer duiken en dan door naar Cancun, denk ik . Ik ga in de tuin zitten en ga zoeken naar een fatsoenlijk en betaalbaar hotel. Kan het niet vinden, een leuk hotel dan in Cancun, dat ik in 1 stuk door rij... Zoeken zoeken, ik kan me niet concentreren. Ik klap mijn ipad dicht, loop naar boven en ga douchen. Ik kleed me om en pak mijn tas voor het grootste deel in, gadverdamme, weer inpakken, kakzooi, nog maar een week.... Als ik klaar ben loop ik naar beneden, naar het restaurant en neem plaats aan de bar, daar voel ik me thuis :-)
Ik sla mijn Lonely Planet open en zit er een beetje in te koekeloeren, ipad open, zoeken en zoeken. Weet niet. Dan spreekt de vrouw die naast me zit aan, wat zit je er verloren bij zegt ze, en ik leg mijn verhaal uit. Zegt ze : waarom ga je niet naar Tulum, super leuk stadje, genoeg te doen, leuk strand. Ok ,zeg ik en ga op zoek naar een leuk onderkomen. Ik zie een leuk hostel, met een duikschool, denk dat ik dat maar moet doen, scheelt weer 2 dagen hotel , dit ziet er goed uit, waarom niet ? Ik vraag aan die vrouw of ik makkelijk in Tulum kan komen, tuurlijk zegtze, als je uit de boot stapt, ga je door de douane, neem een taxi naar het busstation, neem een bus naar Tulum, en dat is alles. Ik boek dat hostel, dat is ook geeregeld, en de reis zie ik morgen wel. Begint die man tegen me te praten, het is een echtpaar uit Manchester, niet te verstaan joh die lui, maar ik doe mijn best en hebben een leuk gesprek. Ik vraag terloops nog hoe het gaat met Manchester United, hij maakt een wegwerpgebaar,waar je geel voor kan krijgen, en zegt : Fucking twat, ik begrijp meteen wat ie bedoelt en begin hardop te lachen. We drinken nog een biertje met z'n 3 en en daarna taai ik af. Morgen weer vroeg op.
Vamos a la Mexico, het land van de corona's..... Heb er nu nóg trek in....

Adios amigos !!

  • 13 Januari 2016 - 21:12

    Bro:

    Klinkt toch leuk en waarschijnlijk vriendelijk....Wazzup brother

    Goos... lui... jij, haha
    En dat taalgebruik welke je bezigt, je lijkt wel een taalkanon.

    Heb je loll bij het aanspreken van mensen maat. ik ook met het lezen van je verhaal.

    Kikkuh man een praatje met deze mensen uit Manchester, klinkt toch ook heerlijk.


    HIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 13 Januari 2016 - 22:36

    Mama:

    Salud, amor y muchas pesetas!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 191749

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: