Dag 1 in David - Reisverslag uit David, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu Dag 1 in David - Reisverslag uit David, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Dag 1 in David

Blijf op de hoogte en volg Bas

14 December 2015 | Panama, David


Dag 1 in David

Gister dus aangekomen in David, verder niet zo gek veel gedaan. Vandaag moet ik naaar het busstation om een kaartje te kopen naar San Jose ,Costa Rica. Ik zit eerst nog te bellen en appen naar nederland, voordat ik redelijk op mijn gemak mijn tandjes ga poetsen en naar buiten loop. Ik neem een taxi naar het bus terminal, en vraag waar ik heen moet, had ik beter niet kunnen doen, maar stel je nou voor dat die taxi chauffeur toch een beetje Engels spreekt... Maar nee. Ik loop naar een kantoortje en vraag een ticket naar San Jose, ze wijst naar de andere kant van het station en brabbelt wat naar me, ik lach haar toe , bedank haar en loop door. Zo doe ik dat nog 3 keer en uiteindelijk kom ik bij het goede kantoor ! Ik koop een kaartje voor morgen ochtend 8:30. De rit duurt 8-9 uur, tis goedkoper dan .

Ik loop wat rond op het station, en ga richting het centrum, het is een warme vochtige drukke warboel ! Ik zie een soort bakker en koop wat te eten, ik heb namelijk nog niet ontbeten... Ik loop een beetje rond, het centrum staat in het teken van kerst, op het plein staat een grote kerstboom, er is een soort van kermis en er is live muziek van een lokale zender. Het ziet er wel leuk uit , al is het wel raar om in kerst stemming op je slippers aan de andere kant van de wereld te lopen....

Ik zie een barber shop en wil me laten scheren, maar loop eerst nog wat rond. Ik zit er ook aan te denken om met de bus naar Boquette te gaan, en daar wat rond te lopen. Ik loop een beetje in gedachten rond tot ik word aangesproken door een man, of ik misschien op zoek ben naar sigaretten.... Nee man , ik rook niet, ik ben op zoek naar een goede scheerbeurt... Hij stuurt me een kant op, 2 straten links, rechtsaf en dan 5 blokken verder aan de rechterkant, de naam is Victor : he's the best in town !!! Ik zet m op het lopen en tel de straten en de blokken, en ja hoor , hier rechts , Victor Barbershop ! super, ik roep naar binnen want alles zit op slot, hij staat op , spreekt me aan in het Spaans, ik zeg dat ik geschoren wil worden. Hij zet me in een stoel, en stelt m zo in dat ik comfortabel lig en hij zijn werk kan doen . Hij smeert mijn gezicht in met allerlei oii,e scheerschuim enzo, hij is 20 minuten bezig en daarna ben ik zo glad als wat.. Ik betaal de man 4$ en loop fris weer naar buiten. Ik loop weer richting het station en twijfel nog steeds of ik wel naar Boquette wil, denk het eigenlijk niet, het is een uur heen en een uur terug. misschien moet ik een beetje mijn gemak houden. Ik ga wat eten en daarna neem ik een taxi naar mijn hostel. Probeer weer een route te bepalen, maar gaat me niet goed af. Ik hoor een stel in het Nederlands praten, wil me er niet direct in mengen maar doe het toch.. ik loop naar de bar en koop een biertje, op de terugweg zeg ik goede middag, en zo staan we een tijdje te praten.

Deman vraagt me later of ik zin heb om met hun een hapje te eten, dat doe ik graag. Ik bel nog met mijn schatje, kleed me om en we lopen gezamelijk naar de overkant waar goed gekookt word volgens het personeel. We bestellen wat te drinken en ik kies de dorade, wat een goede keus blijkt te zijn. We zitten gezellig te babbelen en plots begint het te regenen, echt een tropische bui, hard ,hevig en met onweer, na 25 minuten is het voorbij , het heeft er wel voor gezorgd dat het wat is afgekoeld . dat is wel fijn !!

Ik drink nog een biertje en pak mijn tas in voor het grootste gedeelt , en ga dan plat. Er komen nog nieuwe mensen binnen en ik schrik wakker, het blijken 2 Zweedse jongens te zijn waar ik nog ff mee blijf praten. Ik zet mijn wekker en val in slaap.

Morggen naar Costa Rica, ben benieuwd...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 191898

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: