Bocas del Toro dag 1 - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu Bocas del Toro dag 1 - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Bocas del Toro dag 1

Blijf op de hoogte en volg Bas

10 December 2015 | Panama, Bocas del Toro


Na een leuke rit in een lijkwagen te hebben gehad , worden er een hoop mensen om 6;15 uitgeschopt, welkom in Bocas... Ik heb geen flauw idee waar ik ben, het zal wel Almirante zijn want dat staat op mijn ticket. Goed, ik stap uit en pak mijn rugtas uit de bus, er staan een hoop taxis te wachten en die schreeuwen allemaal waar ze heen gaan en dat ze heel graag willen dat ik met hun mee rijd. Ik loop naar een gozertje toe en laat mijn bevestiging zien van mijn hotel. Hij verzekerd mij ervan dat ik met hem mee moet, het zal wel . Ik gooi mijn rugzak in de laadklep van de pickup, waar die gozer in rijd en stap in. Na 3 minuten moeten we weer uitstappen, betalen hem een dollar per persoon en lopen het kantoortje binnen , waar hij ook in loopt. Ze vraagt mijn naam en vraagt om 6 dollar en verder niks. Het zal wel, ik ben niet de eerste die dit doet. Ze dirigeert ons verder naar achter, daar vis een steiger, voor een boot. wachten en wachten, niemand die wat zegt. het begint een beetje ligter te worden. Op het moment dat we uit de bus stapten was het pikke donker ! Nu komt de zon op.

Er komt een bootje aan, parkeert langs het steiger, en wij kunnen instappen. De bagage word onderin de boot gelegd, en na een aantal minuten vertrekken we richting Isla Colon, het hoofdeiland van Bocas del Toro. De tocht is super, in een speedboot ,over super glad water, met de opkomende zon... Wat wil je nog meer ?? Een lekker bakkie pleur misschien ....

De boot legt aan , aan een steiger, de bagage word uitgeladen, ik pak mijn tas, en ga maar lopen. Ik vraag onderweg waar ik heen moet, en men wijst... Ik kom om 7;15 aan in mijn hostel waar ik de komende 3 dagen te gast ben, loop naar de balie , vertel wie ik ben, en ik krijg nog niet mijn kamer, ik vraag haar of ze heeft verstaan wie ik echt ben... Dat had ze begrepen, ze zwaait met mijn paspoort en zegt dat ik om 15;00 in kan checken.... Ze weet echt net wie ik ben :-))
7;30...15:00, datt duurt echt lang. Ik kan wel van het ontbijt gebruik maken als ik er wel voor betaal. Prima, ik ga zitten en pak eerst koffie, dan nog een en nog een. Ik bestel ontbijt, zeg erbij dat ik net binnen ben gekomen, dat had ie al gezien, en vraagt of ik een groot of klein ontbijt wil, doe maar klein. Ik zit daar, wijzend naar een tafel.

Er komt een vrouw aangelopen en vraagt of ze erbij mag komen zitten, ik zeg ja natuurlijk. En dan zegt ze , ik heb jou eerder gezien... dat lijkt mij nogal stug, ik ben net aangekomen, nee nee zegt ze in Panama heb ik je gezien, ik herken je tattoo's.... O ja joh, dat is grappig, haar naam is Danielle, is half Australisch en half Nederlands. We zitten een beetje te kleppen, aardige meid. Ze gaat weg en misschien pakken we vanavond een biertje..

Het is een prima ontbijt, lekker warm broodje , scrambled eggs en fruitsalade, nog een pannekoekje toe, en het is helemaal kompleet.
Na het ontbijt, blijf ik een tijdje zitten, ik kan toch pas om 15;00 naar mijn kamer. Ik loop toch maar naar de informatie/excursie kantoor en vraag wat ik allemaal kan doen.
Ik had al gehoord van Danielle dat de trip naar "hoihoi luiaard -eiland" een aanrader is. Dus ik boek die trip voor zaterdag. kost 40 $ betaal gelijk en ga dan op zoek naar een duikschool, ik wil toch wel graag duiken...
Ik zie een bordje met Bocas Divers, en daar moet ik zijn , loop naar binnen en stel wat vragen, kijk rond ,kijk een beetje naar de spullen die ze gebruiken en dat ziet er goed uit. Ik boek 2 duiken voor morgen , kost 80$ ex btw, word een duur dagje morgen.. Maar ga wel duiken ... Ben helemaal blij !!!
Ik loop in de snikhitte 2 keer door het centrum, koop 2 flessen water en ga terug naar mijn hostel, vraag of mijn kamer (bed)al klaar is maar krijg een nee.
dan maar weer gaan zitten en beetje kloten op mijn ipad en telefoon.

Dan is het 3 uur, en loop naar de receptie, vraag of mijn kamer klaar is, dat is ie. Ik krijg een kamer toebedeeld maar ze kunnen geen sleutel vinden, zoeken zoeken en zoeken ,maar niks, ik sta al een tijdje te wachten, ze besluiten dat ik een upgrade krijg naar een kamer met 6 bedden en eigen douche en toilet, wat een feest. Ik krijg de sleutel, pak mijn spullen en loop naar boven, loop naar binnen kijk naar mijn bed, ligt daar al iemand, zeg tegen hem dat dit mijn bed is, hij zegt van niet, prima, ik loop weer naar beneden, vertel het verhaal, ik krijg een andere kamer, die helemaal leeg is, pak mijn bed, pleur nmijn spullen neer en neem een douche, die had ik wel verdient na die rit en 6 uur wachten in graadje broeikas...
Beneden bestel wat te eten en ga verder met mijn planning voor na Bocas. ik zit aan en lange tafel, er zitten nog wat mensen aan die tafel, en de een na de ander staart naar mijn rechterarm, en uiteindelijk word er gevraagd of die tattoo's zijn wat ze denken... Ja dus ! best wel cool !

Danielle komt er bij zitten en we besluiten om wat bier te gaan kopen en boven op het dek te relaxen. Super chill ! Mooi uitzicht, de zon staat niet op het terras dus het is niet zo fucking heet.
Ik Facetime met m'n meissie, wat me erg blij maakt ! Ondertussen is er ook een gozer uit Ierland bij komen zitten, hij heeft al een paar dagen met Danielle rond getrokken. Hijhaalt ook een sixpack en drinken nog een biertje. als het bier op is gaan we naar buiten om een hapje te eten.
We besluiten om na het eten nog 1 drankje te doen en dan taaien we af.
Zo gezegd zo gedaan, na mijn laatste bieetje loop ik naar mijn kamer , en ontmoet mijn nieuwe kamergenoten, een paar Duitse jongens, We praten wat en duik dan echt mijn bed in ! Morgen duiken !! ben benieuwd....

  • 13 December 2015 - 15:21

    Joséke :

    Nou Bas, zo te lezen ben jij niet voor een gat te vangen. Leuk om te lezen dat je herkent wordt aan je tatoeages. Jij gaat morgen duiken, je neefje Alex gaat straks afzwemmen voor zijn C diploma!, zwemmen zit in de familie zullen we maar zeggen. Hou je haaks, kijk uit naar je volgende verslag.

  • 13 December 2015 - 15:44

    Mama:

    En zodra de vermoeienissen en onzekerheden van het reizen achter de rug zijn, komt meteen de levensgenieter weer tevoorschijn

  • 14 December 2015 - 08:37

    Bro:

    Hey goos, echt saai is het niet.
    En leuk te zien dat je weer makkelijk aansluiting hebt, t lijkt wel een kuifje verhaal, haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 191835

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: