Oud en nieuw in San Salvador - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Bas Toet - WaarBenJij.nu Oud en nieuw in San Salvador - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw in San Salvador

Blijf op de hoogte en volg Bas

31 December 2015 | El Salvador, San Salvador


Ik wil graag vroeg naar de bus, zodat ik op tijd ben voor de bus en op tijd in San Salvador ben voordat het feest in Nederland en Roemenie gaat beginnen, ik heb geen wekker gezet, ben toch vroeg wakker elke dag.
Ga naar beneden en ontbijt flink , want ik moet een tijdje reizen, het ligt aan de bus maar het duurt 2 of 3 uur. Het blijft Latijns America, er kan zo maar wat gebeuren.
Ik raap mijn spullen bij elkaar en check uit, neem een taxi naar de terminal,zoek de bus die ik nodig heb , vraag hoe laat ie gaat, nog 17 minuten... Ik koop nog snel een fles water en stap in de bus. Ik zoek een plekje uit bij het raam en wacht geduldig tot de bus vol zit en tijd is om te gaan. We vertrekken om 10:00, de rit is ruig, door de bergen , veel bochten en vel gerem, de plek is niet heel comfortabel, die gozer voor me gooit z'n stoel naar achter en nu heb ik helemaal geen ruimte meer voor mijn knieen , ik doe hetzelfde en creeer iets meer plek maar veel is het niet, er zit ook een stevige vent naast me , de ruimte is beperkt en de rit duurt zo wel heel lang.
Als het tijd is stappen we uit op een stoffig stukje land, niet echt een bus terminal, er komen gelijk een hoop mensen op me af, of ik eten wil,drinken hotel of taxi... Pleur een end op gasten laat me met rust. Ik kijk op google maps en in mijn boek waar ik zou kunnen zijn, ik heb geen flauw idee, maar het is nu wel rustiger geworden. Ik loop naar een taxi homo en vraag m of ie me naar de Tica Bus kantoor kan brengen. Dat kan hij ,kost 5 $, prima en nu opschieten.
De wijk waarin we rijden voelt niet echt prettig, het is vies, warm, armoedig, Ik zie heel veel bewaking bij winkels en veel politie op straat, militairen denk ik.
Als we aankomen bij het kantoor lijkt t dicht te zijn, de chauffeur gaat ff kijken en komt terug en zegt dat ze open zijn, ik vraag of hij op me wil wachten als ik een kaartje koop. Uiteindelijk begrijpt ie me en zet z'n motor af, ik laat zien waar we straks heen moeten , en loop naar het kantoor.
Ik vraag om een kaartje voor 2 januari naar Guatemala city, dat kan, de bus vertrekt om 14:00 ,moet er om 13:15 zijn . Prima, betaal haar, en krijg een kaartje er voor terug.

De reden dat ik nu een kaartje koop is simpel, morgen is het nieuwjaarsdag, en denk ik dat alles en iedereen dicht is, dan vind ik het risico te groot om op de dag zelf daar heen te gaan, en vervolgens geen plek meer te hebben....

Ik stap de taxi weer in, en we gaan naar mijn hotel, We rijden in een nette wijk , hier durf ik wel over straat.. We slaan rechtsaf, rijden omhoog tot een hek, ik stap uit en bel aan, er gebeurt niks, ik bel nog een keer en dan verschijnt er een bewaker met een shotgun, en zeg dat ik hier een reservering heb. Hij kijkt in de taxi en eronder en laat ons vervolgens binnen. Ik pak m'n spullen en betaal 15 $ dollar aan de taxi man, en ga naar de receptie, zeg wie ik ben en betaal ook deze man, het geld vliegt mijn zak uit ..
Ik volg de man naar mijn kamer, het is de beste kamer die ik gehad heb de laatste weken. De badkamer... Ik wou dat ik die thuis had... Prima, hier kan ik me wel vermaken. De wifi is goed, kan Netflix kijken...
Ik loop naar de receptie en vraag om een kaart van de buurt, en een supermarkt. Ik vraag ook of er iets te doen is vanavond ivm oud en nieuw, niets... Geen bar open , geen kroeg, niks... Das ook niet veel... Dan maar naar de supermarkt en daar het nodige inslaan. Ik haal een flesje rum en wat biertjes, nootjes en pringles.

Als ik terug kom bel ik met Marcel, hij geeft een feestje vanavond, ik heb het totaal nie naar m'n zin, in m'n eentje, aan de andere kant van de wereld, met oud en nieuw, vind er geen reet aan, dit doe ik ook nooit meer !!!
Dan bel ik Gabby ,waar het bijna zo ver is, dan mijn ouders en broer. Als het zover is kijk ik een beetje op facebook wat er allemaal gebeurt... Ik lig in bed, lig een film te kijken en bier te drinken... De tijd tikt door, ook hier, ik val in slaap en word gewekt door heel hard vuurwerk, het is nog geen negen uur... Lig te appen met met broer, die is er klaar mee en gaat naar bed.. Voor mij duurt het nog een paar uur.
Val weer in slaap, ben onrustig, ik wil graag naar buiten om te kijken maar weet niet waar ik heen moet, weet ook niet of het vertandig is om wel naar buiten te gaan... Dan is het half 12 en kleed me toch aan, kwart voor loop ik naar buiten, zie een gozer zitten uit mijn hotel, en samen lopen we naar buiten, er word veel vuurwerk afgestoken ,alleen niet in onze wijk... Ik wil een parkeerplekje oplopen maar de beveiliging verbied dat.. Het is 12 uur... Het vuurwerk word massaal afgestoken, ik krijg geen appies op berichtjes...Iedereen slaapt natuurlijk al.. Ik voel me eenzaam, dit doe ik echt nooit meer !!! Ik sta een tijdje met die gozer te praten, hij is hier geboren maar woont de laatste 6 jaar al in de States, hij raad me af om morgen naar het centrum te gaan, te gevaarlijk,te crimineel !
Ik taai om half 1 af, ik heb nieuw jaar gezien in San Salvador, bijzonder.. Volgend jaar gewoon thuis ....

  • 04 Januari 2016 - 00:52

    Marcel:

    Volgend jaar zijn we weer samen vriend!!!!!!!!

  • 04 Januari 2016 - 10:17

    Tante Femmy:

    Kan me heel goed voorstellen,dat je je daar eenzaam hebt gevoeld! x

  • 04 Januari 2016 - 12:24

    Mama:

    HAPPY NEW YEAR!!!

  • 05 Januari 2016 - 20:18

    Bro:

    Gelukkig nieuwjaar goos.

    Van D moest ik vermelden dat je eenzaamheid door mijn surprise feest komt , sorry joh, normaal zou je al terug geweest zijn.

    Borrel oid hou je tegoed !!!

    Vraagje, zijn alle taxi chauffeurs homo of zijn alle homo per definitie taxich....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 191748

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: