Bocas del Toro dag 2 - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu Bocas del Toro dag 2 - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Bocas del Toro dag 2

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 December 2015 | Panama, Bocas del Toro


Ik slaap niet echt goed, ben vaak wakker, ben bang dat ik me verslaap, en dat mag niet want ik ga duiken .... Ik ga 7;30 ontbijten, doe mijn ochtend rituuel, ff babbelen met Gabby, is een goed begin van de dag! Danielle komt er bij zitten ,Angus is inmiddels vertrokken naar Costa Rica, we babbelen wat, pak mijn spullen , en ga onderweg naar de duikschool. Koop nog ff een flesje water en kom op tijd aan bij de Bocas Divers.
Zeg goedemorgen en word vriendelijk ontvangen, ik word voorgesteld aan allemaal mensen die me eigenlijk geen moer interresseren , belangrijk voor mij is mijn divemaster en de kapitein.
Mijn divemaster is Ellen, en grietje van 120 kg uit Zweden, erg vriendelijk , ze vertelt me wat we gaan doen, en waar we heen gaan.
We gaan de spullen klaar leggen, ik besluit om toch een wetsuit te dragen, een shortie van 1,5 mm, schoenen passen en vinnen . Ellen kon mij gelukkig vertellen hoe mijn duik computer werkt, kan ik die ook s een keer gebruiken !!!!
E r gaat nog een divemaster mee met een meisje die de Advanced open water cursus doet, dus daar heb ik totaal geen last van!
Om 9 uur vertrekken we, ben toch wat gespannen, n a een stukje varen komen we aan op de dive site, hier ligt een catamaran op de bodem, die hebben ze laten zinken voor de duikers en er groeit inmiddels ook wat koraal op !
Ik word in mijn uitrusting geholpen, doe de buddycheck .... niet een bodycheck, bedankt Leo :-)), en pleur acherover het water in. Ellen doet haar uitrusting aan in het water, dat kan ik wel begrijpen, walvissen voelen zich beter in het water...
ok, we kunnen... we gaan naar beneden, zwemmen 3 kwartier rond, kijken rond het wrak wat wel gaaf is, en zwemmen terug naar de boot. Was weer leuk om te duiken maar was niet echt heel spannend, ik heb veel mooiere plekken gezien.

We wachten tot het andere stel weer aan boord is, varen naar de andere stek, lunchen op het gemak en maken ons gereed voor de tweede duik.
Deze duik is wel iets leuker dan de eerste, maar niet veel. Na 50 minuten komen we boven, het andere stel is er al, en varen terug naar de duikschool. Ellen ruimt alle spullen op, ik maak alleen mijn masker en computer schoon en begin met het invullen van mijn logboek. Ellen komt erbij zitten , ze geeft een stempel en tekent mijn duiken af , ik betaal en loop met gemengde gevoelens richting mijn hostel. Het was echt wel weer tof om te duiken, echt waar , maar de lokatie was niet best, ik wist het van tevoren wel een beetje, maar ben toch teleurgesteld, nu maar hopen dat Utilla in Honduras beter is ...

Ik koop onderweg een sandwich en eet die in mijn hostel op, ik wil natuurlijk gelijk laten weten hoe het geweest is, zit een beetje te appen en bellen, en probeer meteen mijn foto's van de go pro op mij ipad te zetten, en daarna op FB.

Ik ruim mijn spulletjes op en ga ff een uurtje liggen.
Als ik wakker word neem ik een douche en loop naar het dek achter met uitzicht op de zee en andere eiland. Ik wil beginnen met een verhaal te schrijven, maar dat komt er niet echt van. Danielle komt erbij zitten, en wil alles weten van het duiken, ik vertel honderd uit ! Danielle loopt naar de koelkast in de keuken en haalt 2 biertjes, we drinken een biertje en proosten op het duiken. We praten over muziek en ik haal mijn Rockbox, zet muziek op en genieten van Fat Freddys Drop. Er loopt een Zuid Afrikaanse gozer, die lichtjes ophangt voor het feestje en zegt : dit klinkt wel als FFD, wij zeggen ik koor: dat klopt dat is het ook, hij komt erbij zitten en ik vertel dat ik er geweest ben met mijn broer. Hij drinkt een biertje mee, en word wederom gezellig.


Ik bel met Gabby via de Facetime, het is leuk dat we veel contact hebben , maakt me blij ! ze geeft mij ook een heel blij gevoel en stimuleert me in alles wat ik doe !! Doe je ding en geniet vooral !! thx babe !!!

Ik gooi mijn spullen op bed en ga met Danielle naar buiten om te eten. We gaan zitten bij een tentje met 4 tafeltjes, ze hebben geen kaart, maar een bord met specialiteiten, en als het op is gaan ze dicht ! Ik bestel de inktvis en Danielle bestelt ook wat, weet niet wat het is, maar wel lekker.

Op de terug weg halen we nog wat bier, wat we drinken op het achterdek, het is druk, vanavond is er een feest !! Er komen 2 jongens bij zitten die in mijn kamer slapen, Danielle gaat naar bed en eigenlijk moet ik het ook doen maar is wel gezellig met die gasten, ik maak de laatste 3 blikjes op, en waggel naar bed..

Al met al heb ik een leuke dag gehad, goede duiken gemaakt, leuke dag !! jep !!

Morgen op ecxursie met de boot, ben benieuwd, hoop op leuke mensen, anders word het een lange dag !!


Buenos Noches !!

  • 13 December 2015 - 15:52

    Mama:

    Dit was dus een geslaagde dag; je eerste? Veel plezier morgen! xx

  • 13 December 2015 - 16:34

    Joséke :

    Iets tegengevallen deze duik!, ja jij hebt ook al zoveel gezien.
    Morgen weer een dag.
    Vel plezier.

  • 13 December 2015 - 17:57

    Tante Femmy:

    Ik probeer het nog steeds te volgen,moet er echt de tijd voor nemen,
    maar nog steeds spannend! x.

  • 14 December 2015 - 08:49

    Bro:

    Vooral zo doorgaan goos !!

  • 14 December 2015 - 13:23

    Marcel :

    Babe ???? Babe???? En je had zo'n hekel aan dat woord !!
    Het was toch STOM !!! (Is het ook )
    Maar dat vinden die expats lekker als je dat tegen ze zegt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 191985

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: