16-11 Wedstrijd van de All Blacks - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu 16-11 Wedstrijd van de All Blacks - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu

16-11 Wedstrijd van de All Blacks

Blijf op de hoogte en volg Bas

16 November 2014 | Nieuw Zeeland, Whitianga



Zo, en dan word ik wakker en dan is het zondag, de wedstrijd van de All Blacks !! Ik heb er zin in, ben zelfs een beetje opgewonden, het is kwart voor zeven, ben klaar wakker, ging er een paar uur geleden pas in, voel nog rotter dan gister, maar ik moet en zal de wedstrijd zien !! Vanaf half negen doen ze ontbijt in de sportbar, en vanaf negen uur de wedstrijd. Ik ga naar de keuken met mijn spik splinter nieuwe All Blacks shawl en zet een bakkie en wacht op Stephanie. Als ze er is en de koffie is op lopen we naar het centrum en zoeken een plekkie uit voor het grote scherm. Ik bestel koffie en ontbijt. De zaak loopt redelijk vol en naast ons komt een ouder stel zitten. We raken aan de praat en de man legt ons wat regels uit zodat we het wat beter kunnen volgen.... Het is ineens zoveel duidelijker... Not !

Je krijgt netzoals elke grote wedstrijd de voorbeschouwing wat ik aandachtig volg, de man naast mij geeft nog meer aanwijzingen naar aanleiding van wat er op tv gebeurt. Ik knik instemmend en doe alsof ik net begrijp.
Dan volgt de Haka, volgens de man naast ons is het een geciviliseerde oorlogsdans, dit is waarom de kiwi's bekent staan !! Ik word er een beetje emotioneel van, ik zit in een bar in Nieuw Zeeland , in Nieuw Zeeland ,naar de nationale sport te kijken, het is echt fantastisch, ben 18.000 km van huis, misschien wel meer, ben de tel kwijt geraakt,en zit hier naar de All Blacks te kijken..... Ze spelen tegen Schotland, waar ze nog nooit van verloren hebben, maar er zitten 2 kiwi's en 2 Nieuw Zeelandse coaches bij de schotten dus dat maakt de zaak weer anders !
Het is een spannende partij, de Schotten zijn erg sterk maar de All Blacks komen op voorsprong, wat de vreugde bij ons kompleet maakt. De Schotten maken een "try" en scoren een penalty en gaan aan de leiding ! Pauze, de All Blacks staan achter, er worden nog wat dingen uitgelegd , de scheidsrechter heeft een fout gemaakt ten nadele van ons, want zo voelt het, het is echt spannend, mijn hart klopt in mijn keel.
De tweede helft begint, en al snel scoren wij wat punten en gaan aan de leiding, nog niet heel comfortabel, maar wel aan de leiding. Daar komen de Schotten weer, en scoren 7 punten en nu gaan zij weer aan de leiding, een hoop rumoer in de zaak, er zitten ook wat Schotten.. 4 minuten voor tijd maken de All Blacks een einde aan het sprookje van de Schotten, het word 22-14, een bijna niet in te halen voorsprong. En dat gebeurt ook niet, er word afgefloten, en alle 30 opgepompte , vol adrenaline zittende, agressieve, boos ogende mannen, stoppen met het spelletje en geven iedereen van de tegenpartij en hand en zelfs een knuffel. Onze kneuzen van het Nederlands elftal kunnen daar nog wat van leren.....volgens mij hebben ze verloren van Mexico?? Weet niet, en er is weer een rel in Nl.

We rapen onze spullen bij elkaar, bedanken het stel naast ons en lopen trots terug naar ons hostel. Het is heel erg mooi weer geworden, wat niet was voorspeld, en ik loop met mijn shawl om !! Trots !!
Het zou vandaag de hele dag regenen, en dat zou ik niet zo erg vinden, dan kon ik lekker binnen blijven en mijn rust pakken en een beetje bij slapen, want ik voel me heel slap, ik voel me echt belabberd. We bespreken dit in de keuken, en zij besluit om met Claire weg te gaan, en ik doe lekker niks. Ik ga in een fauteuil zitten voor het raam met een kopje t en ipad, opladers en telefoons. Dingen doen. Ik val in slaap , word wakker en neem nog een kopje thee, maar ben zo stuk dat ik besluit om naar bed te gaan.
Ik heb bijna 3 uur geslapen als ik om kwart voor zeven wakker word, ik trek mijn kleren aan en loop naar boven. Er zitten een paar mensen tv te kijken en aan de eettafel zitten er wat te eten. Stephanie zit ook in de keuken, en we maken wat te eten. Na het eten blijven we nog ff zitten.
Morgen moeten we naar een ander hostel, omdat er geen bustickets meer verkrijgbaar zijn, en er geen bedden vrij zijn in dit hostel. Dus ook nog tas pakken.
Ik ga redelijk op tijd naar bed, ik wil me morgen wat beter gaan voelen...
Truste.

  • 21 November 2014 - 08:46

    Bro:

    WAT EEN BELEVING MOET DAT ZIJN GEWEEST.
    Ik heb nu ook het filmpje van de All Blacks gezien dus kan ik me nu een voorstelling maken, kikkuh zeg, idd kippenvel.

    Ook de foto's van de klif zijn erg mooi.

    Veel plezier in wellington !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 192009

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: