29-11 Christchurch en het festival ! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu 29-11 Christchurch en het festival ! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu

29-11 Christchurch en het festival !

Blijf op de hoogte en volg Bas

29 November 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch



Ik ben vroeg wakker en ga er maar direct uit, heb hier toch niks te zoeken, ik ga naar beneden en eet muesli en een kopje t , loop terug naar boven en pak mijn spullen, ik maak te veel herrie en trek de deur achter mijn reet dicht. Ik check uit en loop in een kwartier naar mijn andere hostel. Ik loop naar de receptie en vertel wie ik ben en waarom ik zo vroeg ben. Mijn bed is nog niet opgemaakt dus gooi mijn tas in de bagage kast en ga naar buiten. Op mijn plattegrond staan allerlei dingen omcirkeld die de moeite van het bekijken waard zijn, dus trek mijn stoute schoenen aan en ga op pad. Eerst ergens koffie scoren. Dat doen ik weer bij de RE:Start Mall, bij dat zaakje waar ik gister ook was. Vandaar loop ik echt door de hele stad, loop de benen uit mijn lijf, maar dat geeft niet, het is mooi weer en ik mag bijna naar Bali.
Ik lunch ergens in de Victoria street, ik neem een ciabatta met kip,wat me heerlijk smaakt, ik zit echt te smullen, heerlijk bakkie erbij, in de zon ! Mijn dag kan bijna niet meer stuk. Ik loop echt langs alle bezienswaardigheden , voor hoever het kan, er is veel afgezet, en een hoop gebouwen staan op instorten. Zonde van de stad. Ik loop ook naar het park waar vanavond " Christmas in the Park" plaatsvind. Dat is een concert, zeg maar zo groot als parkpop, maar met 1 podium. Dit is hét evenement van Christchurch, ik wil vanavond wel ff gaan kijken, vind ik wel leuk, muziek kijken en een biertje drinken.
Ik loop vanuit het park naar mijn hostel, ga douchen en doe de was, zodat ik alles schoon heb voordat ik naar Indonesië ga en alles in de rivier word gewassen....

Ik ga in de tuin zitten met een biertje, in de zon, die royaal schijnt vandaag. Dan komt er een gozer bij me zitten uit Den Bosch, Ronald, aardige gozer en zitten lekker te kleppen. Dan komt er ook een meisje bij zitten, een Duitse die ook Nederlands spreekt omdat ze in Emmen studeert. Ook komt er een gast uit Zweden bij en een meisje uit Frankrijk. Het is gezellig, eindelijk !! Het zal wel komen doordat het een klein hostel is , mooi weer is, en we buiten zitten.
Op zaterdag is er gratis BBQ, vanuit het hostel en om 18:00 gaat dat grietje van de receptie beginnen met de BBQ, ze heeft worstjes en kippenpootjes, het is geen mega grote hoeveelheid, maar het is wel een leuk gebaar, in de keuken staat ook een schaal met sla, rauwkost ,brood en sausjes, geen klagen dus !!
Na het eten ga ik met die Duitse jongen en Franse meisje naar het park om te kijken hoe het festival is. Dat meisje is al 18 maanden aan het reizen, dus hebben wel iets om over te praten. Het is een kwartier lopen , en als we aankomen is het al begonnen. We kijken naar het podium , en daar staat het Christchurch Christmas koor te zingen.... Er lopen honderden kinderen heen en weer, iedereen zit op stoeltjes, niemand staat, we konden geen bier krijgen, ik was gelukkig niet de eerste die over bier begon, maar t was er niet. Koffie en limonade.... Na het koor kwam de Kerstman zingen en dansen, toen besloten we unaniem om te vertrekken. In het hostel hebben we maar een film geleend en gekeken. Toen kwam er een stel meisjes binnen die daar ook waren geweest en vonden het geweldig, goeie muziek en heel mooi vuurwerk, dat heb ik gemist dus ...... Klotezooi.
Na de film heb ik nig ff zitten bellen met Viv , marcel en Sander, was leuk om ze ff te zien. Ik ga slapen, bijna naar Bali.. Ik ben er klaar voor !!

  • 30 November 2014 - 09:28

    Vivian:

    Jaah bijna Bali!!!
    Nog heel veel plezier de laatste dag daar!
    Vanavond (zondag) stap ik in het vliegtuig :-)

    See you in Bali

    Xxxxx

  • 01 December 2014 - 10:49

    Bro:

    Fijn hè kerstliedjes oefenen...
    Tuurlijk is er geen bier...om rellen te vorkomen. :)

    Leuke contacten, leuke verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 191815

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: