15-11 Dag 1Whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu 15-11 Dag 1Whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu

15-11 Dag 1Whitianga

Blijf op de hoogte en volg Bas

15 November 2014 | Nieuw Zeeland, Whitianga



Ik heb niet echt heel best geslapen, mijn matras is erg dun en voel de lattenbodem in heel mijn flikker, ik voel me al niet heel goed en nu nog al die latjes in m'n lijf.

Ik loop naar de keuken boven, op mijn etage is er ook 1 met een zitgedeelte enzo maar de mensen zijn niet zo leuk, boven heb je tenminste een mooi uitzicht over de baai en daar zitten mensen die ik al heb gesproken. Ik neem een bak thee, bij gebrek aan koffie, en ga in het raam kozijn zitten, beetje voor me uit zitten staren, genieten van buiten. Na een poosje komt Stephanie erbij zitten en ontbijten wat. We willen vandaag een trekking gaan doen in de bossen op de klif, zoiets. We gaan eerst ff naar het centrum, moeten nog wat dingetjes doen.
Dan lopen we naar de haven en kijken wat rond en gaan vervolgens met de pont naar de overkant.
Er staat een stevige wind, de temperatuur is redelijk ,denk een graadje of 16. We lopen door de bossen, over kliffen, genieten van de uitzichten, tis echt waanzinnig mooi hier, we komen via kleine strandjes ,kleine baaien in een stadje terecht en gaan op zoek naar eten. Uiteraard lopen we de verkeerde kant op, dat weet ik nu omdat we dat aan twee vrouwen hebben gevraagd, die wezen ons naar het restaurant, wat dicht bleek, dan naar een supermarktje wat warme hartige taartjes verkocht. Ik neem een quiche en een pie gevuld met lamsvlees, zo'n gevuld bladerdeeg taartje met ragout. Drink er een cola-tje bij en begin weer mens te worden. We hebben behoorlijk wat afgelopen, en heb best wel lopen zweten en hijgen. Dat krijg je als je niet lekker bent. We besluiten om langs de weg terug te lopen en niet weer door het bos. We lopen er maar 40 minuten over, en het begint steeds harder te waaien. De lucht word ook wel angstaanjagend donker en we kunnen de bergen achter het dorp al niet meer zien. We doen er nog een tandje bij en al snel komen we bij de pont aan. Het zou wel heel vervelend worden als de pont niet meer zou varen door het weer maar dat doet ie gelukkig wel !

We lopen zo snel mogelijk naar de supermarkt, want we moeten wel wat eten vanavond... Onderweg begint het echt te stortregenen, mijn regen hoes zit over mijn tas, mijn regenjas top over mijn oren dichtgeknoopt, en ja hoor, begint t een partij te hozen, niet normaal, druppels zo groot als eieren, wat? zo groot als kokosnoten... Nee gekheid, t regent echt heel hard, we schuilen onder een grote boom en blijven bijna 10 minuten staan, daar word de regen minder en lopen naar de supermarkt, en halen wat dingen om te eten. Als we aankomen in "The Backpackers on the Beach" zijn we echt nat. Ik kleed me om en ga gelijk mijn was doen.

In de keuken is het een drukte van jewelste, een grote Duitse invasie, en ze praten alleen maar Duits. Steph is ook een Duitser maar die wil geen Duits praten en zeker niet in gezelschap. Ik pak een biertje en ga bij Nathan en Claire zitten. Nathan 22 jaar oud ,komt uit Frankrijk en is moeilijk gay en super grappig !!! Claire komt ook uit Frankrijk 25 jaar en niet gay. We praten wat en drinken een biertje, Nathan drinkt witte wijn....we maken plannen voor vanavond, er is een rugby wedstrijd vanavond tussen Nieuw Zeeland en Australie, dat is hetzelfde als Nederland-Duitsland ! En vannacht spelen ook de All Blacks !! Ik snap er geen reet van, maar het blijken 2 verschillende competities te zijn....
Als er ruimte is in de keuken beginnen we met het eten, ik moet nog mijn was in de droger gooien, wat ik ook doe. We nemen iedereen in de zeik die aan tafel zit, iedereen die Duits praat eigenlijk.... Ook Nathan neem ik in de zeik, hij spreekt goed Engels maar met een zwaar Frans accent. En hij heeft t over de mooiste bitches van Nieuw Zeeland, maar bedoeld natuurlijk beaches...daar maken we grapjes over, met je bitch naar de bitcht...beach !! Nou ja enzo, t was erg grappig. Na het eten gooi ik mijn was op bed en vouw het op, en dan op weg naar de kroeg. Claire is al vooruit gegaan met Lisa, een Nederlands meisje uit Texel. Als we in de sportbar komen is de wedstrijd al begonnen, we halen een biertje en zitten gezellig te doen en ondertussen kijken we de wedstrijd. Nieuw Zeeland wint van Australie dus iedereen blij !

Om half een lopen we terug naar het hostel, en maken nog een boterham, honger. Uitgeput val ik in slaap. Morgen ochtend, of eigenlijk vannacht spelen de All Blacks, maar morgen ochtend direct na de wedstrijd word ie nog een keer uitgezonden, en dan ben ik daar !!

  • 18 November 2014 - 23:31

    Vivian:

    Lieffie,
    Leuk om je verhalen te lezen! Je schrijft ze zo het is net of we allemaal bij je zijn!
    Had het wel willen zien hoe je daar in de regen stond vast schelden en tierend jou kennende ;-) bas en regen gaan niet samen ;-)

    Je geniet van alle dingen die je doet en dat is fijn te lezen!

    Geniet van al t moois en de leuke dingen die je doet!

    Vind t super dat je t toch maar weer doet!

    Xxx
    Viv

  • 18 November 2014 - 23:47

    Joséke:

    Leuk dat het daar ook kan regenen!! Nee hoor wij gunnen je een lekker zonnetje! Maar die wedstrijd lijkt me leuk om gezien te hebben!! Zag je filmpje!! Genieten hoor en na regen komt zonneschijn!!

  • 20 November 2014 - 17:13

    Bro:

    Hey Goos, leuk man bergie kijken.. maak je voldoende foto's.
    Toch buitengegeten !!

    Kikkuh zeg, foodball kijken met de locals.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 191896

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: