Bali here (we) i come !!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu Bali here (we) i come !!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Bali here (we) i come !!!

Blijf op de hoogte en volg Bas

01 December 2014 | Indonesië, Denpasar



Om 3:15 gaat de wekker, de wekker is zeker niet mijn vriend, maar het wel 4 uur heerlijk geslapen... Ik pak mijn spulletjes heel zachtjes, wil de rest van de kamer niet wakker maken, en sniek naar de gang. Mijn grote tas laat ik daar staan en mijn kleine plus alle losse dingen neem ik mee naar de keuken . Hier pak in de laatste dingen in. Ik wil nog wel koffie maar krijg die nooit op tijd weg, kokend water met koffie poeder...
Patrick uit Londen is inmiddels ook in de keuken. Door hem heb ik de supershuttle en geen taxi, dat scheelt mij toch weer 40 $ !!
Om 3:45 komt de supershuttle, en haalt onderweg naar het vliegveld nog wat mensen op.
Om 6:20 stijgen we op, onderweg naar Brisbane, een vlucht van bijna 4 uur, en ik krijg niks te kanen, alleen een bakkie en een glaasje water, lijkt de Fucking Transavia wel....

Om weet ik veel hoe laat kom ik aan op Brisbane, we moeten eruit en hebben 3 uur de tijd om dezelfde gate terug te vinden.... Ik ga op zoek naar eten, heb toch echt wel honger gekregen. Ik zie een Travelex wisselkantoor en besluit om geld te wisselen, heb nog wat Nieuw Zeelandse Dollars waar ik toch wel van af wil. Ik vraag om wat Australische dollars en Amerikaanse. Ze hebben bij de douane van Bali wel graag dollars voor je visum. Van mijn versgeperste Australische dollars koop ik koffie en een broodje van Subway. Dan heb ik nog genoeg tijd om opnieuw in te checken, want dat verhaal heb ik in het vliegtuig niet gehoord. Maar ik loop gewoon ff naar de balie om te checken, alles is goed. Ik loop naar de gate en wacht op mijn dooie gemak tot het tijd is om te boarden. Ik pleur bijna in slaap, was echt vroeg vanmorgen. Eindelijk is het tijd om weer het vliegtuig in te gaan. Ik zit aan het gangpad, naast me zit een man met z'n vrouw, hij is best vervelend, steeds zijn elleboog in mijn zij... Tot ik vriendelijk vraag of ie op wil tiefen met z'n elleboog, anders moet ie ff gaan betalen voor mijn stoel... Daarna geen last meer gehad, ben zo subtiel...
Na een slordige 6 uur kom ik aan op Denpasar, stap je uit het vliegtuig, krijg je een klap in je bek van de warmte, en het regent gvd.... Wat een kut land !

Dan moet je een visum kopen voor 35 $, dan kan je door de douane, dan moet je je tas ophalen, dan weer door de scan. In de tussentijd heeft iemand al je papieren bekeken, je kent ze wel, die papiertjes die je in moet vullen in het vliegtuig, declaration, en nog 1, en als je het niet naar waarheid invult kan 723 jaar gevangenisstraf krijgen. Dus ik zit onwijs te zweten in dat vliegtuig, vraag aan de over vriendelijke stewardessen van Virgin wat sommige vragen beteken, verontschuldig me ervoor dat ik het niet begrijp en niet verkeerd wil doen. En zo'n homo met al die onderscheidingen op z'n borst werpt er een blik op , mompelt wat, en je kan doorlopen... What the fuck, doe ik daar zo mijn best voor ??? Ik vraag 'm nog een keer of alles klopt, en hij kijkt me stoïcijns aan en knikt... Mongooltjes...

Ik moet nog ff tickets kopen voor morgen , morgen gaan we naar Flores, maar online kon ik geen tickets kopen want ze accepteren geen international credit cards. Dan maar op het vliegveld zelf. Na enig speurwerk kom ik in een kantoortje waar een stel maatschappijen zitten en tickets verkopen. Ik vraag om 2 tickets naar Flores om 11:55, zeg erbij dat ik maar 1 paspoort heb en dat mijn vriendinnetje straks aankomt, maar heb wel een kopie van haar paspoort. Niet nodig, hoe heet ze? Hoe schrijf ik,dat ? Dus ik dat opschrijven, zoals ook mijn email adres. Ik krijg 2 tickets en moet bij een ander loket afrekenen.
Ik loop terug naar de taxi en ga naar ons hotel,,het ziet er gezellig uit, de kamer is ok, en ruikt naar ongedierte bestrijder, fijn om te weten...
Ik moet mijn rugtas ff opnieuw ordenen en en ga daarna eten. Ik,loop terug en neem een douche. Dan is het tijd om weer naar het vliegveld te rijden om Viv op te halen, eindelijk !!
Ze is op tijd geland en stuurt een berichtje dat ze staat te wachten op haar tas. Buiten is het warm en vochtig, ik zweet me de tandjes. Als ze naar buiten komt moet ze niet eens huilen... Ik ook niet ! We zoenen elkaar en zijn blij elkaar te zien. We nemen een taxi naar het hotel, en het word een gezellige en warme avond!!

  • 06 December 2014 - 09:27

    Dafna:

    Fijn weer wat te lezen! Meer meer meer ;-) veel plezier saampjes!
    Xx daf

  • 06 December 2014 - 11:27

    Joseke:

    Dit is al weer even geleden , maar toch leuk om te lezen! En dat jullie beiden niet huilde, dat doe je toch alleen bij weggaan!

  • 06 December 2014 - 15:16

    Si Ming :

    Jeetje Bas wat een rotleven heb je toch, ik ben stik jaloers. Genieten hè.
    Ik geniet mee via de pc .
    Groetjes Si Ming

  • 07 December 2014 - 09:15

    BRO:

    Leuk hè vliegvelden...en je maakt zo makkelijk frinden...
    waarschijnlijk dacht de commando hetzelfde toen ie je aan t ploeteren zag met je vragen lijst.

    Ohleee , ze zijn weer herenigt.

    En.. warm is het er maat....lkkr blijven klagen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 191828

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: