2-12 Onderweg naar Flores. - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu 2-12 Onderweg naar Flores. - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

2-12 Onderweg naar Flores.

Blijf op de hoogte en volg Bas

02 December 2014 | Indonesië, Labuhanbajo



Ik heb gister tickets gekocht naar Flores, dus we verlaten Bali direct. De vlucht gaat om 11:55 , dus na het ontbijt alles weer inpakken en met een taxi naar het vliegveld. We zijn ruim op tijd en drinken op het gemak koffie. Als we naar de gate lopen zien we dat het vliegtuig anderhalf uur vertraging heeft, gvd klote zooi, dan gaan we maar eten, het is inmiddels lunchtijd :-))
We lopen een restaurantje in , ik bestel noodles met kip en Viv Nasi Goreng. Het eten is heerlijk, pittig en is afgeladen met knoflook... We lopen daarna naar het dakterras is waar je kan roken... Het regent een beetje en is erg warm en klam.
We hangen een beetje en vragen wanneer en van welke gate het vliegtuig moet vertrekken. Na een tijdje kunnen we naar gate 4 om te boarden . Het vliegtuig is niet heel groot, ik kan er net in staan. We zitten op de voor rij en ken net niet mijn voeten in de nek van de piloot leggen. Het is een vluchtje van een uur en 20 minuten, voor je het weet landen we al. Als we uitstappen , blijven er een aantal mensen zitten , die vliegen door naar Ende. Wij lopen naar de aankomsthal, dat kan hier, en wachten op onze bagage, dat duurt niet zo heel lang gelukkig, want de airco in dit nieuwe gebouw doet het nog niet.. Voorbij de schuifdeuren staat een peloton aan taxi chauffeurs en mannetjes die wat willen bijverdienen en veel te veel geld vragen!! Wij lopen weer naar de taxi balie en vragen een taxi naar ons hotel. De rit is niet al te lang, en al snel word duidelijk dat ze het massa toerisme verwachten !! En terecht !!! Als we aankomen bij het hotel, is de receptie open en cool, de trappen naar onze kamer zijn van ruw beton en er word nog wat bijgebouwd.
Onze kamer is goed, super mooi uitzicht over de haven en de baai. We gooien de spullen neer en kleden ons om. We blijven nog ff op het bankje voor de deur zitten, genietend van het uitzicht.

We lopen naar beneden en halverwege waar het restaurant zit worden we verwelkomd door een aantal giechelende meisjes die daar werken, die naar elkaar gillen , en mij aankijken, en opmerkingen maken. Nice tattoo sir .... De eerste x is leuk, daarna irritant. We lopen de hoofdstraat door om te kijken waar alles zit. Op de terugweg zien we een leuke bar/restaurant waar we naar binnen gaan, we lopen door naar boven en komen op de rooftop bar !!! Met een uitzicht waar je U tegen zegt. We ploffen neer in de zitzakken die er liggen. Er komt een meisje aan en legt de kaart neer en vertelt dat het happy hour is !!! Wat een feest !! 2 cocktails met 2 springrolls voor 6,5 € ! Wij zijn blijven zitten tot de happy hour voorbij was .... Lekker hoor die caipirinas !!!
Ondertussen hebben we ook besloten wat we morgen gaan doen..... We gaan morgen naar Komodo !! Om de Komodo Varaan te bekijken !! We lopen naar het hotel om te douchen en om om te kleden voordat we gaan eten. Weer langs die giechelende meisjes, die zeker met me willen trouwen, omdat ik zo'n woest aantrekkelijke blanke rijke vent ben met tattoo's... Ik zeg ze beleefd gedag. Voordat we gaan eten gaan we eerst ff de Tour boeken, naast de receptie zit zo'n toeristen oplichters Tour en taxi shop... We lopen direct naar binnen en leggen onze wensen op tafel. Hij kan onze droom nog mooier maken door en twee snorkel eilanden bij te doen. Prijs : 400:000 pp ,ongeveer 26 € , geen geld !! We doen het direct en zijn zeer tevreden, er zit zelfs een lunch bij en mineraalwater !!! Het is best veel geld maar we hebben geen zin om verder te zoeken en een prijs vergelijkend warenonderzoek te doen.. We stappen ook meteen het eerste restaurant binnen wat we tegen komen, blijkt een Italiaan te zijn met verrukkelijke pizza's , dat weet ik nu, ik bestel er 1 met carpaccio en rucola, Viv neemt er 1 met ham en mozzarella.
We eten dus heerlijk en niet zo duur !! Na het eten lopen we terug naar de kamer, lopen wéér langs die kippen, die ik probeer te negeren, drinken nog wat en pakken de spullen die we morgen denken nodig te hebben, ik val daarna als een blok in slaap !!

  • 07 December 2014 - 19:30

    Joseke:

    De volgende keer als je weer voorbij die kippetjes loopt!! Pak er een beed smak op de platte bek!! Heb je er geen last meer van, vooral na al die knoflook!!! Nog veel plezier samen!

  • 07 December 2014 - 21:54

    Bro:

    Bas ...nu... stuur die tijger eropaf.
    Viv waar was jij in dit verhaal

  • 08 December 2014 - 02:00

    Vivian:

    sander, ik stond te kijken onder aan de trap naar die woestaantrekkelijke man! En dacht aaah kijk die kippetjes staan maar hij is toch van mij!!! :-)


  • 08 December 2014 - 02:00

    Vivian:

    sander, ik stond te kijken onder aan de trap naar die woestaantrekkelijke man! En dacht aaah kijk die kippetjes staan maar hij is toch van mij!!! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 191825

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: