21-11 Mooi weer in Napier ! - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu 21-11 Mooi weer in Napier ! - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu

21-11 Mooi weer in Napier !

21 November 2014 | Nieuw Zeeland, Napier

Ik heb lekker geslapen , voel me goed, ga ff snel douchen en dan ontbijten, intbijt is inclusief mijn kamer prijs, dus wil er wel gebruik van maken. Ik kan kiezen uit muesli, cruesli en cornflakes met melk, of brood met jam. Dan maar muesli,cruesli én cornflakes met melk, en een heerlijk kopje t zonder suiker. Na t ontbijt moet ik ook de afwas doen ,pak mij. Spullen en ga naar buiten, ik loop eerst nog even naar de I-site voor wat info, maar neem niks mee en begin te wandelen, ik loop langs het strand richting de haven , en dan door naar de andere kant van de stad. Het uitzicht is super, de wolken zijn zo bijzonder, t lijkt wel of er een klein kindje in de hemel zit en de wolken tekent. Zo zien de wolken er echt uit, alsof ze zijn getekent. Ik loop wat door het "dorpje " en ga koffie drinken in een lunchroom en wederom is de koffie heerlijk sterk, wat ik wel kan waarderen.
Ik loop weer verder, ben blij dat ik een kaartje bij me heb anders zou ik misschien wel een klein beetje kunnen verdwalen... Denk het niet , maar het zou me wel kunnen benauwen . Maar ik loop door en ga via Mainstreet naar de botanische tuinen, maar de weg loopt zo steil omhoog, dat ik moeite heb om boven te komen, en als ik uiteindelijk boven kom loop ik te hijgen als een werkpaard, jezus, zo steil heb ik ze nog niet gewandeld, daar komt natuurlijk ook bij dat mijn conditie niet heel bien is, misschien na N-Z ??!
Ik loop boven op die berg en ga op zoek naar de top waar een uitkijk punt is, maar ja tis een berg , en die loopt naar boven, ik loop te zweten en te hijgen, en eindelijk is de top daar!!! Het uitzicht is fantastisch !!
Ik loop er een tijdje rond en besluit om terug te lopen. Maar tis een berg en die loopt ook naar beneden, als je de goede kant op loopt.... Ik weet niet wat beter is, naar boven lopen of naar beneden.
Maar als ik op de boulevard aankom loop ik evengoed te zweten. Ik loop naar een bankje en ga ff zitten, drink wat water, en ik kom een beetje bij. Ik heb toch heel wat kilometers gelopen. Ik loop naar het hostel en maak wat te eten, dat is niet al te moeilijk, muesli met vruchten yoghurt, maar het gaat er om hoe je roert en mengt :-))
Ik moet vanavond ook nog eten en ik heb geen bier meer, dat is dé reden om naar de supermarkt te gaan.... Ik loop via de andere kant van de stad richting de New World, das een hele grote supermarkt .
Als ik terug kom ga ik buiten op het balkon zitten, met bier en mijn ipad. Ik ben nog nooit zoveel op de foto geweest als toen.. Het hostel waar ik zit is de op 2 na meest gefotografeerde gebouw in Napier, dus alle toeristen maken er foto's van, ik voel me een beetje Koning Willem Alexander.....zit de hele tijd te zwaaien !!
Ik drink wat biertjes en ga naar buiten om te eten, ik kom uit bij een pizzeria en bestel een hel grote pizza,heb honger !!
De rest van de avond is niet heel veel anders dan alle andere , bier, ipad, douchen en slapen. Ik zou wel een massage kunnen gebruiken, ik loop me de touw tandjes !! Maar 70$ voor een Thaise massage vind ik te veel...

Morgen om 7:20 gaat mijn bus naar Wellington, dus moet wel mijn tas gaan pakken en gaan slapen. Doei !

• 24 November 2014 - 10:46

Vivian:

Hoi lieffie,

Nog een paar dagen en dan mag je een massage nemen in Indonesie en daar kosten het geen 70 euries..
    Of ik loop even over je rug heen ;-)

Hop Hop naar Wellington en dan naar Queenstown en dan snel door naar Indonesie!!!

xxx
    Viv

• 24 November 2014 - 19:46

Bro:

Koninklijke hoge Bas...

Boven-op-die-berrag 2x ...

Op naar Wellington morgen.