18-11 Onderweg naar Taupo - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu 18-11 Onderweg naar Taupo - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu

18-11 Onderweg naar Taupo

Blijf op de hoogte en volg Bas

18 November 2014 | Nieuw Zeeland, Whitianga



Dan word ik plots uit mijn droom gerukt door de wekker, tis tijd voor ontbijt, mijn laatste gezamenlijke ontbijt met Stephanie. Ik stap onder de douche en geniet ervan, waardoor ik weer te laat ben voor het ontbijt. Het zijn maar 2 minuten , maar dat word me wel weer duidelijk gemaakt dat ik te laat ben door de altijd op tijd zijnde Duitse vrouw !!
Zij gaat vandaag met een Duits stel en een Frans meisje naar de hot water Beach en Cathedral Cove, waar de Narnia films zijn opgenomen....
Dus als zij weggaan neem ik afscheid van Stephanie en bedank haar voor de gezelligheid enzo en wens haar nog een fijne vakantie.

Ik ga terug naar mijn ipad om wat verhalen te schrijven onder het genot van een niet lekker kopje koffie. Dan word het tijd om mijn spullen op mijn rug en buik te gooien, omdat het tijd is om te gaan. Ik loop naar de bus en kom ruim op tijd bij de halte en raak in gesprek met een oud stel uit de buurt, tuurlijk kennen ze Nederland, iedereen kent Nederland, of een familie lid woont daar , of heeft er gewoond, of gewerkt.
Dan komt dat kleine klote busje van "Naked bus" ons ophalen. Ik ga op de achterbank zitten, waar ik , denk ik, meer ruimte heb, maar toch tegenvalt. Er stapt een Belgisch meisje in en gaat ook op de achterbank zitten, maar er is zat ruimte . Het is het bekende verhaal, ze reist een jaar in Nieuw Zeeland en werkt een beetje, en gaat na dat jaar naar Australië . Uitgepraat. Ik val een paar keer in slaap , en voordat ik het weet, moet ik overstappen op een andere ,grote,bus die me naar Taupo brengt. Ik slaap veel in de bus ,en na een paar uur en paar tussenstops verder kom ik aan in Taupo. Het is inmiddels 18:30 en hoop dat de receptie nog open is.
Tuurlijk is ie nog open, hij verwelkomt mij zeer vriendelijk, laat me mijn kamer zien, en de keuken. Ik vraag meteen hoe het zit met wifi, en dat is prima, 5$ voor 24 uur en ongelimiteerd mb's !! Top !!
Ik loop naar de supermarkt en koop wat brood met wat lekkers. Ik hoor Nederlanders praten en vraag of ik er bij mag zitten. Tis een leuk stel uit de omgeving van Nijmegen. We praten wat over parachute springen, wat zij wel hebben gedaan...
Na het eten doe ik ff de afwas , wel 1 bord en een mes... Ik loop naar mijn kamer en maak mijn bed op en plaats mijn tas zo dat niemand er last van heeft , en ik er toch goed bij kan. Ik loop terug naar de keuken en pak een biertje en ga weer bij hun zitten, er zit ook een meisje bij die bij een para centrum werkt, dus we hebben genoeg om over te praten... Ik heb bij de receptie al aangegeven dat ik morgen wil springen en sta op een lijst. Ik ben benieuwd, alles hangt en staat van het weer.... Alweer !!
Ik duik lekker op tijd mijn nest is, heb t nodig.
Morgen misschien springen , alweer...

  • 24 November 2014 - 09:43

    Bro:

    Leuke reis gezel ben ...ouwe slaapbonk...
    Wel weer een grote afstand afgelegd zeg, nu duimen voor het weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 191997

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: