Onderweg naar Jaipur. - Reisverslag uit Jaipur, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Onderweg naar Jaipur. - Reisverslag uit Jaipur, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Jaipur.

Blijf op de hoogte en volg Bas

28 November 2013 | India, Jaipur


Ik word om 9:00 opgehaald door Al, daarvoor moet ik nog ff ontbijten, ik bestel een omelet met kaas en French toast, en ja , ik weet wat dat is, goeie combinatie met omelet...maar het brood, of toast is niet weg te krijgen, ook niet met een omelet!! Ik krijg eerst mijn koffie, dan mijn omelet, maar mijn French toast duurt erg lang. Ik ben klaar met mijn omelet en koffie, ik wacht inmiddels al 25 minuten , komt die gozer naar me toe en zegt dat het er zo aan komt, ik zeg dat ze op moeten schieten, omdat ik zo weg moet ! 5 minuten later, komt er een andere gozer naar me toe en zegt dat het nog's 5-10 gaat duren, er moet melk gekocht worden..... Geef mij die rekening maar, ik wacht niet langer, ik moet weg !! Die gasten kijken verschrikt op , en ik herhaal het nog 's, rekening graag en snel! Dat gebeurt ook. Naar de kamer , spullen pakken, naar beneden uitchecken, zegt mijn vriend achter de balie : was alles naar wens? Ik zeg: fantastisch, maar ik zal het niemand aanraden,en loop naar buiten, waar Al op mij wacht. Hoppaa, goedemorgen, op naar Jaipur !!
Op ongeveer 40 km buiten Agra ligt : Fathepur Sikri, een oude ommuurde stad, met moskee , paleis en allerlei gebouwen... Het is een stuk leuker om te lopen dan in het rode fort in Delhi, ik ben ongeveer anderhalf uur aan het rond sjokken eer ik terug naar de auto loop. Dan drinken we samen een bakkie met een bekende van Al, erg gezellig tussen de locals. Dan is het nog ongeveer 4 uur rijden naar Jaipur. Onderweg stoppen we om te eten, ik mag het restaurant in , hij eet ergens anders. Hij zal wel gratis eten, want de prijzen slaan echt helemaal nergens op.... Een fles water van een liter kost 80 roepie. Op straat kostie 15... Voor een knoflooknaan vragen ze 280 roepie, in een restaurant 60... Fucking oplichters, dat zeg ik ook tegen een kelner, maar interesseert ze geen reet !! Ik bestel een clubsandwich voor 350 roepie en een fles water.
Dat ding is wel groot ! Ik krijg er zakjes ketchup bij en een flesje chili saus, die ik uit nijd allemaal op maak..... Stelletje geiten neukers....
Dan duurt het nog een paar uur voordat we bij het hotel zijn, ik check in, gooi mijn spullen in mijn kamer en ga op het terras zitten met een biertje, bestel wat te eten,en geniet.
Ik ben niet van plan om nog de deur uit te gaan, tis donker, heb eigenlijk geen zin meer. Ik ben aan het aftellen, morgen Jaipur bekijken, de volgende dag naar Delhi, waar ik het zelfde hotel wil, daar kom ik ook niet meer mijn kamer uit, behalve voor het eten, dan 1 1/2 Bangkok en dan naar huis. Ik ben er klaar mee, ik heb niet echt meer een doel ! Ik ben nu bezig om mijn tijd uit te zitten, dingen te bekijken, dan lekker naar huis... De winter komt eraan als ik thuis kom, goede timing...

Maar dan hoor ik vuurwerk, en ik zie het ook, dan word ik wel nieuwsgierig.. Ik raap mijn spulletjes bij elkaar en ga toch naar buiten, gewapend met mijn kaart loop ik ergens heen. Ik zie op straat veel licht en een fanfare band, Indiase style , vuurwerk op straat.... Ik ga kijken en het is een soort optocht, mensen die dansen, ze dragen lampen met zich mee, die gevoed worden door aggregaten, die achter de stoet meerijden. Ik blijf ff kijken , de mensen zien er heel netjes uit, mooie kleding. Dan zie ik aan het einde van de straat nog zo'n stoet, ook daar ga ik kijken. Hetzelfde feest.. Ik heb een aantal van die optochten gezien , en het zijn bruiloften... Later hoor ik ,dat het een bijzondere maand is waarin het traditie is om te trouwen !! Wel leuk om dat gezien te hebben ! Ik loop nog een stuk door, maar besluit om terug naar het hotel te gaan, de straten zijn donker en stoffig, er rijden veel auto's en brommers. Onderweg koop ik nog een biertje, wat ik onder een film soldaat maak!! Morgen de stad verkennen!!

  • 29 November 2013 - 08:45

    Mama:

    Je maakt toch ook van alles mee hè, nu weer 2 trouwerijen. Je schrijft dat de mensen er "netjes" uitzien, maar is dat niet een understatement? Bij een huwelijk worden toch prachtig gekleurde en glanzende gewaden gedragen, waarbij de vrouwen zwaar opgemaakt zijn? Anyway, je begint het zat te worden. Snap ik. Dan is het aftellen en het bijna naar huis gaan gelukkig geen drama. Lieffie, maak er wat van! See you soon!!!!! Kus, wij xx.

  • 30 November 2013 - 07:56

    Bro:

    Toch nog ff meegepakt !!
    Ik had je gisteren via de Tango ( tel ) en hierin maakte je ook duidelijk dat je er wel klaar mee bent.
    Dat komt mooi uit ;-)) Je bent lang genoeg weggeweest !!

    S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 191898

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: