Nawoord.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu Nawoord.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Nawoord....

Blijf op de hoogte en volg Bas

03 December 2013 | Thailand, Bangkok

Nawoord , conclusie

Het is een hele turbulente , drukke , chaotische ,mooie , lange reis geweest. Emotioneel was het echt een gekken huis, er is zo veel gebeurd!! Myanmar wat niet door ging, Laos dat in de plaats kwam , en zeker super kikkuh was, Thailand wat in het begin vooral nat was ! En dan India, wat moet ik daar nog over zeggen?? Dat was , dat was... Fantastisch, warm, stoffig, vies, mooi, goedkoop, alles zat eigenlijk wel in India wat je in vakantie tegen komt... Super smerige toiletten, hele mooie kamers.. Slaapbussen en treinen, vertragingen, mensen die je proberen op te lichten, en ook de mensen die je heel graag willen helpen, die super vriendelijk zijn. Het is zo veel geweest, wat ik gedaan heb, heb met zoveel emoties om moeten gaan, tegenslagen, en natuurlijk ook het grote genieten, je loopt in een stad ,en je bent alleen maar bezig met opletten, zodat je niet kan genieten van wat je om je heen ziet , omdat je dan voor je flikker word gereden.
Gewoon 3 dagen in een hangmat liggen en je alleen druk maken ,over waar je wil gaan eten...
Als je dan thuis komt vragen mensen wat je het leukste vond, en dat is heel moeilijk, er zijn zoveel dingen gebeurt dat ik niet 1 moment kan noemen, er zijn er een paar, ik zal er paar opnoemen, als ik alle foto's weer heb gezien, en de verhalen heb gelezen, zullen er wel dingen bijkomen.
Ik vind het voor mijzelf weer een overwinning, wat ik gedaan heb, elke dag weer beslissen waar je heen wil/kan/moet, kaartjes regelen voor het OV, hotels en vliegtuigen, omgaan met tegenslagen, Myanmar wat niet door gaat, dat ik dan naar Hua Hin ben gegaan, en daarna naar het noorden van Thailand, om van daar naar Laos te gaan. Er zijn een hoop mensen die me hebben geholpen, ik ga ze hier niet noemen, jullie zelf wie het zijn.
Ik vond het een fantastisch moment, en zeker nooit meer te vergeten moment, is het oplaten van die grote wensballon voor mijn Oma in Pai, das was echt iets speciaals !!!
De Taj Mahal vond ik super, zowel dat moment dat ik met dat bootje de rivier opging met zonsondergang, als de volgende ochtend met zonsopkomst.
Mijn biertjes in die hoge hotels, superdik... En wat denk je dan van die ballon vaart in Laos... Leonie , bedankt dat je mee ging!!
Zo maak je bijna elke dag wel wat mee. Ik ben vooral gewoon trots op mijzelf, dat ik dit weer geflikt heb, dat maakt mij groots en trots!!
Jezus, er is ZOVEEL gebeurt , ik weet het ff niet, ik moet vooral eerst alles laten bezinken, ff een uurtje janken, weet niet waarom.
Pfff ben moe. Ik ben ook trots en blij dat ik bijna alle verhalen zo geschreven heb, hoe ik dat wilde en bedoeld heb. Ik heb echt wel gedacht om er de brui aan te geven, het is een hele opgave om elke dag een verhaal te tikken, maar ik doe het ook voor mezelf, voor later, als ik mijn boeken nog 's doorlees.
Het is ook wel bijzonder hoe ik me aanpas aan mijn omgeving, aan de ,niet al te schone badkamers, toiletten. aan het eten, niet met links eten in India, met stokjes in Thailand, wat ik overigens nog steeds niet kan.... De taal proberen te begrijpen, het verkeer, ze rijden links, de metro's leren kennen, het afdingen op alles , oppassen op je zelf, dat je elke dag , elk uur van de dag je rugtas bij je hebt, omdat daar je paspoort en al je andere passen in zitten, zorgen dat je elektrische apparaten opgeladen kunnen worden, ook als je maar 1 stopcontact hebt.

Ik denk dat iedereen die mijn verhalen gelezen hebben,beseffen dat het niet echt een makkelijke vakantie is, en het kan nog gekker. Ik ben nu ook wel toe aan vakantie... Hahahaha, ik vond het echt weer fantastisch....

  • 27 December 2013 - 13:25

    Henny Tseng:

    nogmaals heel erg bedankt Bas,ik heb genoten van je verhalen

  • 27 December 2013 - 15:32

    Mama:

    En IK vind het fantastisch hoe je met elke reis weer groeit. Man, wat een levenservaring doe jij op! Hier kan je alleen maar wijzer van worden.
    Petje af voor je doorzettingsvermogen, om (bijna) dagelijks je verhalen weer op te schrijven. Ook papa en ik hebben ervan genoten, evenals van je (bijna) dagelijkse Skype-gesprekken. Ik zal ze missen. Maarre... fijn dat je weer heelhuids thuis bent!!!
    Mama xx.

  • 27 December 2013 - 18:21

    Tante Femmy,:

    Ik kan mij voorstellen,dat je een beetje aan een leuke vacantie toe bent,
    wat die ballon voor Oma betreft,moest ik toch even een traantje laten!!!
    Groetjes tante Femmy.x

  • 27 December 2013 - 22:54

    Si Ming:

    Gelukkig je bent weer heelhuids thuisgekomen!
    Ik heb genoten van je verslagen. Het was spannend en ook wel een beetje eng af en toe.
    Jong, jonge wat heb jij een ondernemingsgeest en een lef.
    Ik kijk nu al uit naar je volgende reis, dan ben ik weer van de partij...
    Groetjes Si Ming

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 191832

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: