Mamallapuram 9-11 - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Mamallapuram 9-11 - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Mamallapuram 9-11

Blijf op de hoogte en volg Bas

09 November 2013 | India, Mahabalipuram


Na het ontbijt check ik uit en loop als toerist richting het busstation, pak 'm beet 20 minuten lopen. Ik kom daar aan en vraag aan iemand waar de bus staat naar m.....ram, daar en daar moet ik wachten. Dat wist ik al maar je kan beter ff dubbelchecken. De bus van half twaalf is net weg, dus ik wacht op de bus van 12 uur, die komt niet, of ik heb 'm niet gezien. Naast me staat een man die de zelfde kant op moet , dus houdt het ook in de gate. Uiteindelijk kwart voor 1 zie ik bus 599 richting m......ram. Ik stap in, en denk dat de bus direct door rijdt naar m'n eindbestemming. Ik zet mijn tassen op de stoel naast me, en kijk waar we heen gaan. Maar de bus stopt om de zoveel tijd ,en er stappen veel mensen in, alle zitplaatsen zijn bezet, en ook alle staaplaatsen zijn vol, maar er komen steeds meer mensen in... En ja hoor, het kan niet langer uitblijven ,begint een man tegen mij te zeuren dat ie wil zitten... Had je maar op tijd moeten komen... Hij zegt dat ik mijn tassen op schoot moet nemen, ik zeg, kijk ff goed naar die tassen, zie je hoe groot ze zijn.... Ik zit al scheef omdat die stoelen niet echt voor mij zijn gemaakt... Dan komt de controleur, die het tumult heeft gehoord en bedaard de zaak door mij nog 's 29 roepie te laten betalen voor die stoel. Ik kijk de man aan en zeg : doe mij nog 10 stoelen.... Lul !!
Om de zoveel tijd stopt de bus en stappen er mensen in en uit. Dan zie ik ergens een bord staan met : mamallapuram 6 km, oh wat fijn, ben de mensen zo zat, ze kijken me boos aam, stel dat ik mijn tassen op schoot neem,kan er nog maar 1 iemand zitten... Hufters. Dan stoot de bus en krijg een seintje dat ik eruit mag. Ik wacht tot iedereen er bijna uit is en pak mijn tassen, dam komen er ook weer van pleuris mensen de bus in, nu is echt mijn geduld op en loop door de bus naar de deur, er zijn toch wat mensen die opzei moeten springen. Dan kom ik buiten, en pfffff , wat een hitte. En natuurlijk komen er mensen naar je toe die een guesthouse hebben, en je een taxi willen verkopen. Maar ik weet al waar ik heen wil en moet. Want ik heb mijn bijbel bij me!! Ik loop de eerst 2 guesthouses in, en weiger, dan zie Bob Marley Guesthouse, altijd gezellig. Ik neem een kamer waar ik achteraf spijt van heb , ik zal jullie de tijd besparen, maar er wordt nu aan gewerkt om het op te knappen... Maar het is wel super , ik kijk uit op de oceaan en op het strand liggen gekleurde vissersboten, super !! Ik flikker alles in mijn kamertje en ga de hort op, eerst over het strand natuurlijk. Een stukje verder looen is een havenhoofd/ pier, alleen niet voor boten want er is geen haven. Ik loop er heen en ga de rotsen beklimmen, op mijn slippers, goed bezig... Dan zie ik een tempel op de rotsen met een groot hek er omheen, jaja betalen.. Morgen . En op de kop zitten een heleboel locals, te praten,drinken, vrijen, heel sociaal te doen. Als ik aan de andere kant eraf klim, zie ik op het strand heel veel stalletjes staan, allemaal verkoop troep en ijsjes enzo, ook een kleine kermis voor kleine kinderen. Daar loop ik voorbij en eindig in een langen straat met souvenir stalletjes. Ze verkopen zijde, speelgoed , uit steen gehakte figuren en ook ijsjes.
Dan ga ik op zoek naar een Gecko restaurant,vindt ik leuk, na 'm gevonden te hebben loop ik naar binnen, ik zit net te eten en de stoppen slaan door. Dat vind ik niet zo erg ,maar wel als de halve stad zonder stroom zit... Mijn kamer gelukkig nog niet ,maar zal niet lang meer duren,ga op mijn bed liggen , muziekje aan en val in slaap. Tis pas 1:15, draai me om en slaap verder. Heb niet goed geslapen, maar wel een leuke dag gehad !!

  • 10 November 2013 - 12:26

    Mama:

    En waar heb je nou die tien stoelen gelaten? Wat een luxe zeg, reizen in India, pff! Toch klinkt de rest wel gezellig: het strandje en de stalletjes etc. Ach joh, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Dan zit je weer in een ander stadje. Hopelijk slaap je dan ook weer wat beter. Dag lief, spreek je! <3

  • 10 November 2013 - 12:35

    Joseke:

    Zo te lezen is de busreis ook weer een ervaring geweest! Ik hoop dat je ook nog aardige Indiers tegen zal komen. In ieder geval nog een leuke tijd daar.

  • 11 November 2013 - 09:00

    Mama:

    Nou Bas, als ik zo je laatste nieuwe foto's bekijk valt er genoeg moois te zien in jouw omgeving. Ik heb trouwens de app van Tripadvisor gedownload en vond daarop heel veel foto's van jouw "hotel" en omgeving, leuk zeg! En over foto's gesproken: als jij NIEUWE foto's op FB zet, dan plaats je iedere keer opnieuw je OUDE foto's, zodat ik me rot moet zoeken naar de nieuwe. Snappie? Misschien kan dat anders?
    Anyway, goeie reis naar Puducherry straks, en veel plezier daar! Kusje, mama.

  • 11 November 2013 - 09:20

    Bro:

    Ja hoor, zo ken ik je weer... lekker nors en 2 koppen groter waar je dankbaar gebruik van maakt.
    Ik stel me een beeld voor van het rampgebied ( in de bus) waar jij hebt huisgehouden..Tazmanian devil !! hahahaha

    Ik heb de foto's van het prachtige strandje gezien, gaaf zeg.

    En... zit Sri lanka er nog in? Als ik ff op de kaart spiek komt dit al aardig in de buurt !!

    gr
    s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 192027

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: