Chennai 8-11 - Reisverslag uit Madras, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Chennai 8-11 - Reisverslag uit Madras, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Chennai 8-11

Blijf op de hoogte en volg Bas

08 November 2013 | India, Madras


Ik loop rustig naar de bagageband en wacht op m'n tas, daarna ga ik naar de uitgang en op zoek naar een taxi, ik zie een bord staan met "governement bla bla taxi" , ik denk ok dan wordt ik niet opgelicht, en heb een fatsoenlijke taxi. Ik laat zien waar ik heen moet en de chauffeur zegt :800 roepie, dat is rond de 10 euro, ik zeg ok ,lopen naar zijn auto. De rit naar mijn hotel is dramatisch, ze rijden hier echt als mongolen, en de hele stad ligt aan puin, er worden snelwegen aangelegd en metro boven de grond. Het is rond 23:00 uur en nog razend druk onderweg. Het is een soort snelweg naar de stad, maar er rijden ook fietsers , soort tuk-tuks, taxis , bouwverkeer, bussen die ze rond 40/45 ergens gebruikten. Het is echt een chaos, en dat getoeter .... Niet normaal, erger dan in Vietnam..

Ik kom aan in mijn hotel ,dat er redelijk goed uitziet, maar zeker geen 50$ waard is. Ik moet met de lift naar de 2 e etage, daar zit de receptie, ik check in en de man loopt mee naar de kamer , hij gaat weg nadat hij me de code heeft gegeven van de wifi. Ik kijk om me heen en loop wat rond. Tv aan, op zoek naar een leuke zender, er zijn er 800 ,dus ben wel ff bezig... Filmkanaal aangezet, ga mijn tas een beetje uitpakken, op zoek naar mijn oplader van mijn camera. Ik stop de stekker in het stopcontact en er gebeurd niks. Nou hoor ik jullie echt wel denken, misschien moet je de wereld stekker gebruiken, maar als dat ding niet past, en er gebeurd niks , wordt ik lichtelijk sacherijnig, ook na de vlucht, vertraging en de rit hierheen natuurlijk meegerekend. Ik probeer anderen stopcontacten, ook mijn stekker van m'n ipad, en er gebeurd niks....
Blijkt dat ik een schakelaar om moet zetten, precies dezelfde als van het licht, en daar heb ik er ook wel wat van..... Godver de godever pest pleuri.... Ik ga douchen en mijn nest in, m'n bed ligt goed! Ik kijk nog een filmpje en val heel hard in slaap, morgen zal het anders zijn!!!

Ik wordt een paar uurtjes later wakker, redelijk fris maar wel moe, zet de tv aan, en blijf nog een tijdje liggen. Loop naar beneden voor het ontbijt... M'n eerste ontbijt op Indiase bodem, ben benieuwd. Eerst koffie, met melk... Dat is iets wat ze uit de tijd hebben overgehouden met de Engelsen geloof ik.. Maar goed, ik door er een beetje suiker in , en het lijkt meer op warme choco ,dan op koffie.... Ik loop naar het buffet, en het enige wat ik herken is rijst, ietwat klef en doorgekookt, maar het is zeker rijst. Ik zie een aantal mensen met de handen eten en denk : fuck, ik ook. Maar nee , er ligt een lepel en vork op tafel, en daar kan ik ook heel goed mee overweg. Ik moet ff wennen aan de smaken, zeker voor het ontbijt, maar is wel lekker.

Dan is het tijd om de stad te verkennen en een trein/bus kaart te vinden naar Mamallaparum, die dus. Ik heb gelukkig een kaart bij me waar ook de stad Chennai op staat, kan dus nie verdwalen.... Tis wel warm, maar staat een lekker windje, dus al het stof waait ook je gezicht. Het is druk op straat, met mensen , beesten scooters, taxi's, ze lopen niet echt in de weg, maar gaan ook niet opzij. En iedereen staart me aan, dat is wel vervelend. Ik mijn weg naar het station gevonden, loop door een winkelstraat waar de straat overal kapot is en erg op moet letten waar ik loop,daardoor kan ik niet veel zien wat er is. Ik kom aan op het station , moet nu nog een kaartje hebben, ik zie een loket, met tralies ervoor, en vraag naar een kaartje voor Mamallaparum, ik krijg een onduidelijk antwoord, en ook geen kaartje... Nee dus, ik koop wel een kaartje naar Chennai Beach, kost 5 roepie, omgerekend 5 euro cent, ik vraag welke trein en perron, en krijg weer een onduidelijk antwoord. Ik vraag het nog een paar keer en dan sta ik op het goede perron. Voor alle duidelijkheid, er wordt weinig in het engels gedaan , behalve praten, dus het is lastig om dingen te zoeken. De trein komt en ik probeer in te stappen. In mijn Westerse beschaving, laat ik eerst mensen uitstappen, de mensen in laten stappen die er eerder stonden, en dan ik.( behalve als het regent ) Maar hier rent iedereen de trein in ,ongeacht er mensen in of uit moeten, voor staan etc. Deze trein is iets voor de hooligans van 010, er kan niks kapot!! Er zit tralies in , de deuren gaan niet dicht, en er passen heeeeeeel veel mensen in !! Er begint een man met mij te praten waar ik vandaan kom, hoe de economie is, genoeg banen, enzo. Iedereen staart naar mijn tattoo, of ik een of andere lepra patiënt ben, dat zal niet , die kennen ze hier genoeg.... Naeen minuut of 40 kom ik aan in m........... Beach. Zoeken , zoeken en nog 's zoeken, geen strand. Ik kan wel een taxi nemen, maar ben daar te krenterig voor. Ik loop me de touwtering, en zweet net zoveel.
Ik begin best trek te krijgen ,en op een hoekje van de straat zit een tentje waar je verse sap kan halen, ik vraag een sinaasappelsap, betaal 30 roepie , 36 cent, en krijg anderhalf glas. Ik bekijk waar ik kan zitten, wat niet kan ,tot iemand binnen opstaat en mij zijn stoel aanbied. De man waar ik de jus aan vroeg, vraagt aan mij of ik samosa wil, ik denk lekker doe maar, het zijn er 5 met saus voor 12 cent, en lekker !!!! Ik bestel er nog een paar. Hier wordt ik heel blij van!! Ik loop richting het station , maar ben te ver gelopen, dus loop door naar de volgende halte. Daar neem ik de trein naar Egmore, ik heb honger , dus tijd voor voedsel. Ik loop een zaak in , en zie dar er heel wat mensen staan te wachten. Daar heb ik geen zin in, ik loop langs een hotel, en loop daar naar binnen. Ik wordt vriendelijk opgewacht door 27 kelners. Ik krijg een plekje en bestel wat te eten en drinken. Het eten is echt heerlijk, kip tikka met knoflook naan en cola ! Heerlijk, en dat voor weinig. Ben aardig moe en loop richting de trein, koop opnieuw een kaartje en stap in.
Nu moet ik nog op zoek naar het busstation voor een kaartje naar Mamallapuram. Ik vraag iemand de weg, en hij is zo behulpzaam om met mij mee te lopen. Hij vertelt hoe het werkt en waar ik moet wachten. Dat weet ik dan ook weer. Ik ga terug naar mijn hotel en ga lekker op mijn bed liggen , filmpies kijken, ik heb 800 kanalen ,en er zitten er een paar tussen die alleen films uitzenden. Ontspan en slaap een beetje.

'S avonds moet ik toch weer eten en ga de andere kant op dan die ik al heb gezien, ik loop een onooglijk zaakje in met plastic stoelen en tl verlichting, ook hier heel veel bediening, ik krijg de kaart en die kelner blijft naast me staan, he vent rot op, als ik zover ben hoor je het wel.... Ik bestel een chocolat lassi en bindi massala met ,natuurlijk, naan. Ik krijg dus een chocolade milkshake, die best lekker is, en okra in massala. Ook hier probeer ik met m'n handen te eten, gaat niet, ik kan die noon echt niet met 1 hand scheuren....maar ik doe wel mijn best. Ik heb voor een knaak gegeten en zit redelijk vol. Terug naar mijn kamer en douchen en tas pakken enzo.

Morgen naar Mamallapuram.... Ben benieuwd....

  • 10 November 2013 - 08:22

    Bro:

    Ha goos.
    T verhaal komt bij mij over alsof er een twijfel bij je is van wat doe ik hier.
    Behalve lekker en goedkoop eten lage leven standaard ....wat doe ik hier.

    Heb je het wel naar je zin?

    Nu weer ff de aansluiting vinden van met andere reizigers en dan kan ik je volgende vermakelijke verhalen weer voorspellen.

    Have fun

  • 10 November 2013 - 10:32

    Mama:

    Volgens mij heb je het vakantiegevoel wel weer te pakken nu je in dat kleine hotelletje, pal aan het strand zit. Joh, 's lands wijs 's lands eer, je moet gewoon even wennen. Het is een hele omslag van het bekende Thailand naar het onbekende India. Maar... je hebt alle tijd, doe lekker rustig aan. Geniet ervan schat! Kusje, p/m xx.

  • 11 November 2013 - 19:19

    Tante Pavan:

    Hoi Bas,
    Moet je toch even waarschuwen voor verse sapjes en vers fruit. Die kan je beter niet op straat kopen. In een hotel of fatsoenlijk restaurant wel. Grote kans dat je ervan aan de sch.... gaat. En een taxi of tuktuk neem je nooit zomaar, hoe goedkoop ook, je moet afdingen. Dat verwachten ze van je.
    Tot zo ver mijn tips. Voor de rest, geniet ze en doe het vooral rustig aan in de hitte.
    Liefs
    Pavan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 192036

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: