Mamallapuram 10-11 - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Mamallapuram 10-11 - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Mamallapuram 10-11

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 November 2013 | India, Mahabalipuram


Als je dan toch het uitzicht als ik hebt, dan blijf je maar naar buiten kijken , al schijnt de zon te fel in je porem, je ziet de zee, de bootjes en de zon, wat heb je dan nog meer nodig?? Nodig is niet het juiste woord, wat ik er graag bij wil hebben...

Een dubbele espresso....

Nee joh, zo een met dikke beukers, die je nog een keer heerlijk verwend.... En daarna koffie haalt... , dat zou toch wil kikkuh zijn... Maar helaas, moet zelf koffie halen.....

Ik ga douchen, en loop naar beneden voor ontbijt. Het is nog niet het toeristen seizoen ,dus vertrouw nog niet alle restaurants die ontbijt serveren. Ik blijf gewoon bij Bob Marley zitten en bestel een zwarte koffie en een sandwich. De koffie komt na 35 minuten en de sandwich na 45 minuten... What the fuck... Moet ik ff gaan helpen ofzo... Maar het is prima.
Na het ontbijt moet ik op zoek naar een bus die gaat van Mamallapuram naar Pondicherry. Ik kan de local bus nemen, maar dan krijg ik op zeker ruzie met iemand als ik met mijn tassen binnenkom en iemand om pleur omdat ze niet opzij gaat. En ik wil ook wel iets meer comfi reizen. In mijn bijbel staat dat er ook bussen met a/c gaan naar Pondi. Ik op zoek. Ik kom langs een toeristen bureau, loop naar binnen en leg mijn verhaal voor. Hij raad mij aan om een prive chauffeur te nemen, die mij 10 dagen rond rijdt door het zuiden van India. Ik vraag alleen wat een taxi kost naar Pondi. En dan is mijn geduld op, heb niet goed geslapen, dan krijg je dat, ik stel de man nog 1 keer mijn vraag en krijg weer niet het antwoord waar ik op zit te wachten. Ik sta op en bedank de man vriendelijk en eg er nog over na te denken. Ik denk dat er wel verschil zit tussen 50 roepie met een stadsbus, en 1800 roepie met een taxi.... Ik loop door en ga naar de toeristen bureau, daar leg ik nogmaals mijn dilemma voor.hij zegt dat er nog een bus rijdt, maar buiten de stad naar Pondi. Ik vraag hoe laat die bussen gaan of een frequentie...stay there , and there is someone coming....Dat is een antwoord waar ik iets mee kan. Ik ga kijken, moet wel een eindje lopen, morgen een taxi.. En daar komt een bus aangereden met op het bord : Pondicherry.... Hand opsteken, instappen en gaan. Dat weet ik ook weer, ik voel me trots, weer iets gedaan zonder die hufters te moeten gebruiken die het beste met mij voor hebben... De vent van daarnet zoek ik nog wel ff op....

Heel zelf voldaan loop ik naar de toeristische attracties, die hebben ze hier ook !!! T zijn rotsen met uitgehakte beeltenissen, van ongeveer 27 miljoen jaar geleden... Ofzo. Ik klim al die rotsen op en geniet van alles wat ik zie. T uitzicht is ook mooi !! Ik loop er een tijdje rond en besluit om naar de beach temple te gaan. Daar betaal je 1 malig 250 roepie, en kan je alle toeristische en archeologische dingen bekijken , wat ik ook graag doe, alleen die ene tempel moet ik betalen, de rest is gratis... Hufters..
Ik vermaak me best, het is echt retewarm, de zon schijnt vol op mijn bolletje, en zweet als een malle, daar komt ook die lucht vandaan .....
Voordat ik wegging vanmorgen , had ik nog ff geklaagd over mijn bunker, vies , beestjes, mijn laken plakt, daardoor heb ik niet best geslapen. Voordat ik wilde gaan lunchen ben ik ff gaan kijken, ze hadden nog niets gedaan, maar gaan er zo aan beginnen werd mij verzekerd. Ok dan, maar wel opschieten, moet een uurtje gaan liggen.... Ik ga naar " Le Yoji" , daar heb ik goede verhalen over gelezen, trek mijn schoenen uit en vraag om een tafeltje met een stopcontact. Er is nog steeds geen stroom, dus kon ook m'n ipad niet opladen.... Ik bestel springrolls, gemengd, vis en vlees, en daarna een pannenkoek, ik moet af en toe mijn suiker op peil houden. Ik krijg 1 loempia in 4en gesneden, die is gevuld met garnalen en varkensvlees. Ik krijg er 2 soorten sambal bij. Het is denk ik de beste loempia, die ik ooit heb gegeten!!! Er is er 1 beter, gevuld met zwezerik en ganzenlever.....
Daarna krijg ik mijn pannenkoek met nutella, en vers geslachte , koksnoot !! Wat een traktatie !! Daarbij drink ik vers geperste ananassap, dus ook weer aan mijn vitamines gedacht !
Ik loop terug naar m'n kamer en ze laten vol trots zien wat ze gedaan hebben, ik vind het al lang prima, en nu opgedonderd, ik wil slapen. Het ruikt erg fris in m'n bunker, alleen komt dat niet door het schoonmaakmiddel maar door de anti-insecten spray... Maar goed.
Ik trek de deur dicht, zet een muziekje aan en ga liggen. Een uurtje later wordt ik wakker door geroezemoes bij mijn deur, ik kleed me aan en loop naar buiten, zitten er locals bij mijn kamer, ik zeg hallo, en wordt terug gegroet , ik maak een praatje en ga er bij zitten , haal een biertje , en hebben de hele avond zitten kleppen, t was erg gezellig. Toen moesten ze weg, morgen werken, en toen ben ik nog snel wat gaan eten bij de tent van vanmiddag, weer die loempia, en daarna kip massala, met rijst. Het was echt heerlijk. En dat voor 5€. Ik loop naar mijn kamer ,ga douchen en pak vast een beetje mijn tas in.
Morgen naar Pondicherry!!

  • 12 November 2013 - 07:50

    Mama:

    Nou, als de Indiërs zich een beetje willen aanpassen aan jou vallen ze best mee, toch...? Je moet ze alleen af en toe een beetje aansporen, haha! Vanavond ga je alweer op doorreis naar je volgende bestemming. Ik hoop voor je dat je het daar beter naar je zin hebt. Sterkte met de lange busreis! Dag lief, kussss.

  • 12 November 2013 - 08:29

    Joseke:

    Nou Bas zo te lezen kom je niet om van de honger, hoe jij een loempia beschrijft krijg er zelfs vroeg in de ochtend al trek in! Nog steeds geen medebackpackers gevonden zo te lezen, jammer maar wat niet is kan nog komen! Nog veel plezier kijk uit naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 191974

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: