Onderweg naar Pai ! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu Onderweg naar Pai ! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Pai !

Blijf op de hoogte en volg Bas

24 Oktober 2013 | Thailand, Chiang Mai


Ik wordt rond 11 uur opgehaald me een pick-up taxi, hij brengt me naar een opstap punt waar iedereen van vertrekt. Onderweg stappen er nog meer mensen in, ook een gozer die ik gister zag bij dat restaurantje van die Nederlandse eigenaar. Hij reist rond met z'n meisje ,en er stapt nog een Nederlander in. Ik stel me netjes voor aan iedereen en vraag of zij ook naar Pai gaan. Ja dus. Gezellig!

We worden in een mini-van gepropt waar al een zooitje Koreanen zitten. Maar Douwe is best lang, hij is ongeveer 3 meter, en heeft dus best wat ruimte nodig.... En dat is er niet, dan duurt zo'n lange rit door de bergen best lang!

Het is een boeiende rit door de bergen, mooi landschap. En het gekke is dat je na 34 bochten met zon in je giegel rijdt , en na de laatste bocht regent het !! Das best vreemd. Ergens halverwege hebben een kwartiertje pauze voor een bakkie en plaspauze.

Na een paar uur komen we aan in Pai. Het is redelijk weer, beetje bewolkt, maar goede temperatuur. Nou jongens veel plezieren zie straks wel ergens! Dan eten we met z'n allen, gezellig, Pai is niet zo groot,, je kan elkaar niet zo makkelijk mislopen.
Ik ga op zoek naar de Pai Cottage. Ti's een paar minuten lopen van het centrum, t zijn leuke bamboe hutjes met tv koelkast, badkamer en internet. Ik had liever in een ander resortje gezeten, bleek later, daar hadden ze muziek en een leefkuil met zitjes aan de rivier en 2 kampvuren, echt heel gezellig, en bij was niets.... Maar goed, ik heb wel vrienden uit Rotterdam!

Ik heb me geïnstalleerd in m'n hut, en ben toe aan eten en een bakkie. Ik loop richting centrum en kom Jeroen tegen, die al een motor heeft gehuurd voor 2 dagen. Hij zegt me dat Sanne en Douwe ook al in het centrum lopen, wij lopen door en komen idd hun tegen. We besluiten om te gaan eten in een restaurantje wat Frits, de eigenaar van hun kamer, heeft aanbevolen. Heel stiekem is het nog te vroeg voor diner, eerst een borrel. Ik heb honger en koop onderweg naar de borrel wat sushi op de markt. Ik neem 6 stukjes sushi voor 30baht, 72 cent....
We gaan aan het bier ! Doen maar een Singha, groot!! En zo'n fles is net zo groot als een fles wijn!! En dat is niet de laatste van de avond, weet ik nu....
Na een paar biertjes gaan we naar de overkant voor eten. We sbestellen wat en praten over de landen waar we geweest zijn en nog naar toe willen. Die rotterdammers hebben het plan om nog 14 maanden door te reizen... Aardig gek!! Jeroen gaat zondag naar Cambodja! We besluiten om met z'n 3en samen naar Laos te gaan! Gezellig.

Na het eten lopen we een rondje, en besluiten om daar ergens op een terras bij die kroeg te gaan zitten, we gaan bij een ander Nederlands stel zitten en bestelen nog wat alcoholische versnaperingen... Het wordt erg gezellig en om half 1 gaat het licht aan, bij mij gebeurd het weleens dat het licht uit gaat...hier ging het aan, of we weg wilde...
Wij een deurtje verder naar een rasta tent, heel ontspannen, en van daar naar een plaatselijke disco onder de grond. Douwe was ff gaan kijken en vertelde dat er alleen maar Taaien waren ( komen hier de taai-taai poppen vandaan ? ) ,en hij de enige toerist.... Wij gaan toch naar beneden en halen nog een rondje... Live muziek in een kelder waar je geen reet van verstaat en de hele Thaise populatie uit hun dak staat te gaan... We nemen nog een tequila.. Om half 3 gaat ook daar het licht aan.. Heb trek in shoarma, maar dat hebben ze niet hoor!! Dan maar een pad-thai met visballetjes naar binnen harken....

Ik strompel naar mijn huisje , nu gaat het licht uit....

  • 26 Oktober 2013 - 07:59

    Mama:

    En dat het licht uitging hebben wij live meegemaakt, haha!
    Fijn Bas, dat je weer een stel leuke Hollanders hebt ontmoet. Maak er een paar gezellige dagen van in Laos!

  • 26 Oktober 2013 - 08:56

    Bro:

    Goed bezig....

    Lkkr gezamenlijk met zn alle ( holl kazen )samen en met elkaar de toerist uithangen.

    GEEN SHOARMA die kopieer machines kunnen alles namaken maar shoarma hebben ze nie.... schande.

    Zit je hier nu 2 dagen ? Best ok toch... ff geen trein rikja taxi naar vliegveld. ...

    Genieten .

    Doei Doei.
    Wij ons vandaag voorbereiden op halloween. ;-₩

  • 26 Oktober 2013 - 08:59

    Tante Femmy:

    Hoi Bas,
    Zo te lezen verveel je je ieder geval daar niet!
    Drink je niet te veel,anders blijf je een houten kop houden(grapje).
    Gr: tante Femmy x.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 192036

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: