Onderweg naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu Onderweg naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Bas

23 Oktober 2013 | Thailand, Chiang Mai


Ik heb een kaartje voor de trein van 6:05 , tis gvd net geen tijd, wat vroeg zeg, maar dan ben ik om 10:00 op Bangkok, en kan ik de vlucht hebben van 12:40 zoals ik geboekt heb.
Dus de wekker staat op 4:45, pfffff,tis toch vakantie....
Wordt ik om 3:30 wakker van het onweer boven m'n hoofd en de regen,nou slaap ik toch niet heel erg vast omdat ik me niet mag verslapen. Maar half vier is net ff te vroeg. De tijd kruipt voorbij, gaat richting half vijf, en nog steeds onweer... Aaahhhh dalijk moet ik door de regen en onweer naar het station lopen... Ik denk niet dat er al taxis wakker zijn , of van die tuk-tuk mannetjes.. Douchen, tas inpakken, alles gecheckt, ja , ik kan, kom ik buiten , is het droog, goddank of boeddha....
Onderweg ff koffie gehaald en water, das wel fijn van Thailand, er zijn supermarkten 24-7 open ,maar ook koffiezaken, en das heel prettig voor Bassie. Kom ik aan op het station, zie ik op het bord staan dat mijn trein 1 1/2 uur vertraging heeft, what the fuck , en nu ?? Denken... Ik kan een bus nemen,taxi, of gokken dat mijn trein het wel red, maar nee dat gebeurd niet, ik ben wel op tijd op Bangkok maar dan moet ik nog met een metro naar de andere kant van de stad en dan nog met een bus naar het vliegveld, en dan een half uur van te voren inchecken.... Dat lukt niet. Dan komt er een mannetje naar buiten lopen en begint aan de bel te trekken , zodat iedereen weet dat er een trein aankomt. Een trein?? Ik vraag of die naar bkk gaat, hij vraagt naar m'n ticket, hij kijkt ernaar en schudt nee. Verdomme!! Iets later komt ie terug en wenkt me, hij zegt : change , change en wijst naar het loket. Zo dat zou kikkuh zijn als ik deze trein kan pakken.... Ik naar het loket en de man begint in het Thais tegen die vrouw te praten, zij vraagt om mijn ticket, tikt wat in , in de computer, ik krijg een nieuw ticket en 40 baht terug, en ik kan instappen!!! Een mannetje van de trein pakt mijn tas aan en gebaard mij te volgen, hij wijst me de plaats en gaat weg . Een bed !!! What the fuck ben ik blij zeg, ik kan mijn geluk niet op! Ik krijg nog een vers dekentje, zet een muziekje op m'n oren en denk aan alles wat mis had kunnen gaan......
Ik val in slaap onder het gerommel van de trein... Het is maar een uurtje, dan is iedereen in de coupe wakker en wordt alles omgebouwd tot gewone trein. Dan wordt er ontbijt gebracht, met koffie... Ik zit te lachen en heb het naar mijn zin. De stoelen zitten minder goed dan het bed ligt, maar dat mag de pret niet drukken, ik ben straks wel op tijd !!!

Maar gaat er nog om spannen.... De trein doet er aanzienlijk langer over dan gepland, dus zit'm toch een beetje te knijpen. Eindelijk aangekomen op Hia Pampong, rennen naar de metro, van het beginpunt naar het eindpunt in de metro, mijn ogen vallen steeds dicht... Daar aangekomen, taxi naar het vliegveld... Wat een gehaast, en de taxi chauffeur heeft niet heel veel haast, hij heeft het alleen maar over Robin van Persie... Hou je bek vent en rij door!!
Ik heb nog een half uur voordat m'n vlucht vertrekt.... Eerst door de tassen controle... Staat een rij... Dan inchecken... Maar ik heb geen papieren ticket, maar een digitale , dat vinden zo ook weleens niet goed.. Maar hij wilde alleen mijn paspoort. Prima, dat heb ik ! Door naar de douane, moet nog een keer mijn rugtas door dat ding, gaan er toeters en bellen af bij mijn tas.... What the fuck, blijkt het om m'n schaartje te gaan waar pleisters mee kan knippen, wat helemaal onderin mijn tas zit ,onder mijn trui en boeken, alles eruit halen, schaar wordt in beslag genomen, en dan nog zo'n vinger van : foei ! Dat mag niet meneer....
Ik krijg m'n schaar wel terug, moet heel snel alles teruggooien in mijn tas en ren naar de gate, tis inmiddels 12:30 en het vliegtuig zou 12:40 vertrekken, kom ik bij de gate ,zitten alle mensen nog...
Pfffff wel op tijd!! Welkom in Thailand...
Vlucht van nog geen uur, en ik kom aan op Chiang Mai, fucking warm, vol zon, geen wolkje te zien, en heet dat het is... Neem voor 120 baht een taxi naar mijn hotel, wat er super leuk uitziet ! Ben helemaal blij ! Spulletjes neer gegooid en een tijdje met een dame van dat hotel staan praten.
Nu op zoek naar vervoer naar Laos. Heb ook een Lonely Planet nodig van Laos, en doe ook maar een Lonely Planet van Thailand, wel zo makkelijk.
Ik heb dingetjes uitgezocht, en kan op een aantal manieren naar Laos, met bus boot enzo , met bus alleen.... Moeilijk moeilijk moeilijk, ik ga donderdag erst 2 dagen naar Pai, en daar ga ik nadenken over Laos. Ik heb wel een idee, maar moet er ff over nadenken, ik denk dat het goedkoper kan en een stuk comfortabeler !!

Ik koop den paar biertjes en ga in de tuin van het hotel zitten, met de kaarten en boeken die ik al wel heb. Ik begin nu serieus honger te krijgen en ga douchen en op zoek naar eten. Leuk zaakje gevonden, bier besteld en pad thai , en in gesprek gekomen met een Nederlands stel, en de Nederlandse eigenaar. Daarna naar de nachtmarkt , alles op mijn hagel nieuwe slippers... Ik had al blaren tussen mijn tenen, heb 2 dagen op schoenen gelopen ,en nu weer slippers, ik denk dat ik nu een week lang niet meer op slippers kan lopen...
Biertje hier gedronken, biertje daar gedronken... En dan loop je in een straatje waar allemaal kroegen zitten, waar overal een pooltafel staat en genoeg 1.40 hoge meisjes staan die je met die mooie ogen naar binnen willen trekken om wat te komen drinken... Jaja dat ken ik, dan wordt je een paar uur later wakker met een enorme kater en zijn alle spullen weg en heb je niet eens gezoend... Misschien moet ik dit maar een keer doen als ik meer nuchter ben...

Tijd om te gaan slapen... M'n klamboe draait rondjes... Truste

  • 23 Oktober 2013 - 07:44

    Dees:

    Basje! Dit is waarvoor je het doet! Reizende oom Bas!
    Wat een verhaal van de trein en wat een geluk dat het mannetje je "redden" kwam.
    Zit je in een hotel van Nederlanders, misschien hebben zij nog tips voor Laos!
    Goed dat je zo aan het genieten bent en dat je na blijft denken ;)
    Kus dees

  • 23 Oktober 2013 - 08:43

    Bro:

    GESUS, ben al vier keer van bil veranderd ( gaan verzitten) twee x wezen plassen Pfffff.
    Dit is niet goed voor mijn hart en bloeddruk.
    Wel kikkûh dat je kleine thaise frint zo behulpzaam was.

    Een bed ??? voor een uurtje transport, is dit de gewoonte?
    Hoe was je vlucht, hoe groot was t vliegtuig,ging dit allemaal gestroomlijnd??

    Lekkel eten..
    Hé geslipperde frint, dit is toch geen ontspanning.....

    ltrzz


  • 23 Oktober 2013 - 09:21

    Mama:

    Ben het volkomen eens met Sander, ik kan het zelf niet beter verwoorden!
    By the way: vanavond op België één een reisprogramma over Laos: "Bye bye mama",
    22.30-22.57 uur.

  • 23 Oktober 2013 - 09:23

    Joseke:

    Jeetje wat een verhaal, en dat noem jij vakantie wat een stress!!! Nu even op de zelfde plek, kan je eens uitslapen! Wel een hele belevenis in zon trein. En naar wat ik lees let je wel goed op jezelf! Ook bijzonder dat de eigenaar van het rest. een Nederlander was, overal op de aardkloot vindt je landgenoten!
    Nou Bas kijk uit naar je volgende verslag. Erg leuk om je zo te volgen en sterkte met je kater!!

  • 23 Oktober 2013 - 09:25

    Si Ming:

    Jeetje Bas wat een onderneming!! ,kom je nog wel aan een beetje ontspanning toe.
    Blijf schrijven hoor, ik reis met je mee. Hou je goed ,

  • 23 Oktober 2013 - 17:24

    Papa:

    Haaaiiii bas sterk verhaal maar toppie hoor tis toch een hele onderneming hoor,ennuh moet je je klamboe niet is onderwerpen aan een blaastest ha,ha,hee joh veel plezier!gr ikke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 192031

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: