Hua Hin dag 3, regen.. - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu Hua Hin dag 3, regen.. - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Hua Hin dag 3, regen..

Door: Ik.

Blijf op de hoogte en volg Bas

21 Oktober 2013 | Thailand, Hua Hin


Ja hoor , ik wordt wakker en het regent natuurlijk, gvd, als ik regen wil blijf ik toch in Nederland.....
Nou ja het is nie anders, douchen , aankleden , tas pakken en lekker ontbijten, omelet met paddestoelen en kaas, met toast en heerlijke koffie. Ik zit weer op de zelfde plek als gister, op de zee, en kom weer tot rust. Ff dingetjes regelen en dan nog de buurt verkennen op de motor, dat is de bedoeling.... We zullen het zien..
Na het ontbijt loop ik naar het station om een kaartje te kopen terug naar Bangkok, het wordt een kaartje voor 6:00 morgen ochtend, dat betekent dat ik om 10:00 in bkk ben, mooie tijd. Nu een ticket, gelukt , ik vlieg om12:40 naar Chiang Mai, dus heb 2 1/2 uur om van het Hua Lampong treinstation naar het Don Mueng vliegveld te komen!! Nu hopen en bidden dat ik geen vertraging heb.
Zo dat is geregeld, nu nog een kaart en Lonely Planet van Laos, de kaart verkopen ze, de lonely planet ook wel maar uit 2010' dus daar wacht ik nog ff mee. Ik moet dan ook een hotel boeken voor in Chiang Mai, vanavond....

Eerst een scooter huren en kijken wat er in de buurt te doen is. Ik wil graag naar de "Wat Kebab" en de "Wat Mongool" , nou zo heten ze niet echt ,maar kan ze zo wel onthouden... Ik wil ook wel naar een wijngaard...

Nou de Wat Kebab heb ik snel gevonden, een tempel op een grote rots , met heel veel apen en een trap met 140 treden naar boven , de tempel. Ik naar boven, kom helemaal uitgeput aan... En laat niemand nou beginnen over mijn conditie.... Die is echt top !!
Wat een klote tempel zeg, afbranden die bende.... Dan naar die "mongool" das een behoorlijk eind rijden, en aangezien ze niet heel erg duidelijk in de bewegwijzering ben ik niet helemaal goed gereden, ik kom uit in de bergen in de buurt van de wijngaard, ook leuk, maar was nog niet de bedoeling. Onderweg ff getankt, 4 ltr voor 3€ , kijk dat is leuk rijden.
Ik rij de bergen in , en door , en door....en ik vind geen wijngaard, i rij nog een stukkie....
Iedereen zit nu te denken aan dat verhaal uit Maleisië, dat ik met onweer en bliksem door de bergen ben gescheurd.... Maar ken je dat verhaal van de ezel ???
Ik ook... Was gewoon voor het donker thuis, geen rijstvelden gezien, wel bergen... En de "mongool" , superrrr.
T was mooi weer vandaag, mijn armen nek en gezicht zijn verbrand, maar dat mag de pret niet drukken .
Het is inmiddels etenstijd, dus ga naar buiten om wat lekkers te scoren, als ik terug kom , ga ik lekker in de bar zitten ,met een bakkie, om een hotel te boeken in Chiang Mai.
Tot zover mijn belevenissen in het pittoreske Hua Hin, echt een aanrader, alleen niet in het seizoen , denk ik.
Mzzl

  • 21 Oktober 2013 - 16:01

    Dafna:

    Goeie reis! Je hoeft voor CM toch geen hotel te boeken? Laat de taxi je afzetten bij thae pe gate en loop oude stad in of ga naar royal guesthouse...plek zat! Mmmm lekker visje eten op de markt en voetmassage!...zucht;-)

  • 21 Oktober 2013 - 19:38

    Joseke:

    Je ziet nog eens wat en zo te lezen van de regen naar de zon! Spannend hoor op zo'n brommer, geen tomtom zeker?

  • 21 Oktober 2013 - 21:23

    Mama:

    Zat heel even weer met een knoop in mijn maag, maar gelukkig loos alarm! Goeie reis morgen, ik duim voor je dat je geen vertraging hebt! xx

  • 22 Oktober 2013 - 09:51

    Bro:

    Haalo Bassie,

    Ik zie dat ik eerder moet reageren want iedereen heeft het gras voor mn cvoeten weggemaaid qua opmerkingen, aaaaahhs en oooohhhs...

    Maar als ik het goed gelezen heb kunnen mongolen geen bergbeklimmen tijdens het eten van Kabab en zijn hun motor geen motoren maar scoters waarbij de wijnvelden snel zijn uitgeput of zoiets ...

    Je laatse alinea is leuk!! kan ik niet bijvoegen rond die tijd !!

    Gr San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 191968

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: