Met de bus naar Miri. - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Bas Toet - WaarBenJij.nu Met de bus naar Miri. - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Met de bus naar Miri.

Blijf op de hoogte en volg Bas

06 November 2012 | Maleisië, Miri

Hallo allemaal, hier ben ik weer,

Ik zit inmiddels in Miri , Maleisië nog steeds.
Ik ben gister ochtend met de bus naar Miri gegaan. Na een veel te korte nacht ben ik vroeg gaan ontbijten in het hotel, een omelet met ham en champignons, en friet!! Hier krijg je overal friet bij, als je een een restaurant eet. Ik wilde om 8:00 een taxi hebben naar het busstation, omdat ik nog geen kaartje had voor de reis, en wilde er gewoon op tijd zijn. Ik was er op half negen en de bus vertrok om 9:00 uur, kijk,das nou een keer een meevaller... Voor 12,50€ zit ik 8 uur in de bus.

Na 1 1/2 uur was er een stop, om wat eten/drinken te kopen en te plassen. Das maar goed ook want de rit was niet al te rustig, het is een 2-baans weg en erg hobbelig, en daar rijden fietsers,brommers ,landbouw voertuigen en noem maar op, dus het ging niet erg soepel. Maar Bas doet waar hij erg goed in is... Slapen!! Ja lekker hoor, en dan maken die uurtjes niet uit. Na 4 uur komen we aan in Bintulu, een plaats die precies tussen Sibu en Miri ligt. Er gaan mensen in en uit, he verdorie ben ik weer wakker... N weer anderhalf uur weer een stop, dus maar ff wat te eten gehaald.na echt 8 uur reizen kom ik weer aan op een busstation net buiten het centrum van Miri , daar een taxi genomen naar een hostel wat in de lonely planet stond. Plek zat en ik zit middel in het centrum. Dus spullen uitpakken en herorganiseren. Ik ben best wel een beetje verrot van de reis, dus snel ff wat eten en bier kopen en lekker ontspannen in het hostel aan de iPad . Ik heb gisteren een ticket gekocht , online, naar Kota Kinabalu , afgekort :KK . Kost 50 € voor een vlucht van maar 50 minuten. Anders had ik met een bus moeten gaan die om Brunei heen gaat en dat duurt 14 uur, das net te veel.

Ik ben op tijd mijn bed ingegaan. De volgende ochtend vroeg wakker, koud !! De airco maakt het er niet beter op !! Toen ben ik er maar uit gegaan en met de boeken en kaart besloten waar heen te gaan vandaag. Nou, dat heb ik geweten, ik heb weer een afstand afgelegd, Jezus , heb echt pijn in mijn voetjes. Ik ben bv op de vismarkt geweest, waar echt de meest gekke vissen lagen, zoals kleine witte, en hamer haaien.... Nog niet eerder gezien...
Bij terugkeer bij het hostel ook nog mijn was opgehaald, het was bijna alles wat ik bij me had en moest 2 € betalen, en het is nog gestreken ook!!

Ik wil straks nog naar de haven om daar ergens te eten, maar is wel een eind lopen. Hoop dat het droog blijft. Nu eerst douchen, want ik stink een uur in de wind, het is best warm vandaag, met de zon dus loop te zweten als een otter.

Ik ben weg, laterzzzz

  • 06 November 2012 - 10:37

    Mama:

    Mogge Basje! Oh lekker, patat bij je ontbijt; jammer dat er geen big Mac bij zat... ;-)
    Wat een geld zeg, € 50,00 voor een vlucht van 50 minuten! Daar gaat je budget! Nu maar hopen dat die KK de moeite waard is! Goeie vlucht schat! Kusje, mama xxx.

  • 06 November 2012 - 12:31

    Sander, Ons:

    Hoi Bas.

    Ik lees ZON... lkkr, zweten , nou ja ach, je kent toch niemand ...
    Wat een afstand en hoe handig pak je dit weer aan ...top.

    FF een vliegreisje, wat bussen en boten tussen door alsof het niets is.

    wat ik begrijp zit je in een luxe kamer,toch....t (airco)

    ga t ff opzoeken via Maps...tot zo, wel zwaaien hè.

    Laterzzz

  • 06 November 2012 - 12:31

    Sander, Ons:

    Hoi Bas.

    Ik lees ZON... lkkr, zweten , nou ja ach, je kent toch niemand ...
    Wat een afstand en hoe handig pak je dit weer aan ...top.

    FF een vliegreisje, wat bussen en boten tussen door alsof het niets is.

    wat ik begrijp zit je in een luxe kamer,toch....t (airco)

    ga t ff opzoeken via Maps...tot zo, wel zwaaien hè.

    Laterzzz

  • 06 November 2012 - 12:31

    Sander, Ons:

    Hoi Bas.

    Ik lees ZON... lkkr, zweten , nou ja ach, je kent toch niemand ...
    Wat een afstand en hoe handig pak je dit weer aan ...top.

    FF een vliegreisje, wat bussen en boten tussen door alsof het niets is.

    wat ik begrijp zit je in een luxe kamer,toch....t (airco)

    ga t ff opzoeken via Maps...tot zo, wel zwaaien hè.

    Laterzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 191890

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: