Met de boot naar Sibu - Reisverslag uit Sibu, Maleisië van Bas Toet - WaarBenJij.nu Met de boot naar Sibu - Reisverslag uit Sibu, Maleisië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Met de boot naar Sibu

Blijf op de hoogte en volg Bas

04 November 2012 | Maleisië, Sibu

Met de boot naar Sibu.

Ik moet dus vroeg op, om 6:15, omdat ik om 7:00 wordt opgehaald door de taxi. Ik heb wederom heerlijk geslapen , not. Ik heb het koud en ben blij dat ik eruit mag, ben nog steeds moe. Mijn spullen had ik gister al gepakt, dus het is kwestie van uitchecken , opfrissen en dan gaan. Om zeven kwam de chauffeur mij vertellen dat het tijd is. Mooi zo op tijd, ik moet Olli nog ff wakker schudden want die gaat wel naar Bako NP.

Na een ritje van een kwartier komen we aan in de haven, kaartje gekocht voor 45 RM-11€ voor een boottocht van ongeveer 6 uur. Ik ben benieuwd . In de vertrekhal wat broodjes en een
Kop koffie gekocht, en nu maar wachten !!
Om 8:00 mag ik aan boord,en die dan ook. Mijn bagage wordt aangepakt en ga naar mijn toegewezen stoel , aan het raam. Das wel leuk. De ruimte voor mijn benen en handbagage is echt krap !! Maar gelukkig zit er niemand direct naast mij, daarnaast wel iemand, dus heb iets meer ruimte. Het is een prima tocht, eerst over de rivier en dan over zee, daar wordt het wel wat ruiger, ook door het weer, het regent hard en waait . Ik zit op mijn gemakje film te kijken, muziek te luisteren, spelletje te doen op m'n iPad en natuurlijk ook ff slapen, daar ben ik het beste in !! Waar alle bagage staat, staan ook wat kippen en een geit... Dat kan allemaal hier !!

Eindelijk aangekomen , regent het nog steeds, ti's grauw en niet leuk om zo aan te komen. Snel gevraagd waar het hotel zit waar ik heen wil, dat zit hier om de hoek. Ok ,paraplu maar weer op en wandelen naar het hotel, ze hebben nog een kamer voor 1 persoon , kost maar liefst 65 RM , daar kan ik normaal gesproken 3 nachten voor slapen !! Maar goed, warm water, eigen douche, airco, groot bed en tv, das lang geleden !!

Op het moment dat ik in het hotel zit, stopt het langzaam met regenen en begint heel zagjes de zon te schijnen , toch. Dat maakt mijn humeur wat beter. Dus natuurlijk de rest van de middag in het centrum gewandeld en geluncht met 2 soorten bapao .., stukken lekkerder dan in Nl.

Ik wilde ook met de bus naar een busstation voor lange afstands bussen, want wil morgen naar Miri, en dat gaat met zo'n express bus. Ik had gevraagd welke bus ik moest hebben, nr 21 werd er gezegd. Ok om 15:00 gaat ie, ok ik kom zo wel terug. Ben lekker over de markt gelopen en heb weer allerlei leuke dingen gezien !! Weer terug bij de bussen , staat daar bus 21, mooi , op tijd dus ik instappen. De bus gaat weg en er komt een dame binnen die de kaartjes verkoopt , dus ik zeg : bus terminal plz. Zegt ze dat ik eruit moet , dat ik in de verkeerde bus zit... Gvd , en de hele bus lachen, ik hoor het ze nog zeggen : kijk die stomme blanke toerist met z'n belachelijke tas... Toen had ik het gehad , ben terug gelopen naar het hotel, ben gaan douchen en lekker op mijn bed gaan liggen , tv kijken. Omdat het kan !! Ik ben ook nog ff eruit gegaan voor het diner,ergens op een hoek , mihoen met kippenpootjes... Het vragen ging best lastig , ze spreken hier niet echt heel veel Engels . Maar uiteindelijk toch gekregen. Wel grappig want toen ik vanmiddag op de markt liep, lagen er levende kippen in kranten verpakt om verkocht te worden, en nu at ik kippepoten, waar de nagels nog aan zaten, best grappig.

Ik heb lekker formule 1 gekeken en ga zo slapen, moet vroeg op om naar dat busstation te gaan , en heb nog geen kaartje .. Spannend.. Ik heb ook nog geen kamer voor in Miri, ook spannend !!

To be continued...

  • 04 November 2012 - 16:52

    Mama:

    Je maakt wat mee hè, tijdens het reizen. Uitgelachen worden door de plaatselijke bevolking, tsss! Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt in je dure, maar luxueuze hotelkamer! Morgen een fijne dag in Sibu! Dikke kus, p/ m. XX

  • 04 November 2012 - 16:54

    Dees:

    Dat was weer een hele onderneming vandaag. Soms een beetje luxe moet kunnen. Hoop voor je dat je vanavond wel beter slaapt. Iets warmer bv. Kip met nagels, wie kent het niet! Het klinkt niet echt lekker maar op de foto zag het er wel eatable uit! Slaap lekker, geniet van de tv, haha succes morgen als je naar miri gaat. En Inderdaad, to be continued please. Kus Dees

  • 04 November 2012 - 17:06

    Vivian:

    Arme jij... Geven ze gewoon de verkeerde bus nummer aan je door.
    Ik hoop dat je morgen een ticket kan krijgen voor de express bus naar Miri..
    Ik hoop dat je beter slaapt dan de afgelopen nachten!
    Slaap lekker!
    Have fun in Miri!

    Greetz viv.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 191898

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: