Laatste avond in Miri en eerste dag Kota kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Bas Toet - WaarBenJij.nu Laatste avond in Miri en eerste dag Kota kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Laatste avond in Miri en eerste dag Kota kinabalu

Blijf op de hoogte en volg Bas

08 November 2012 | Maleisië, Kota Kinabalu

Hallo allemaal , ik zal nog ff het verhaal afmaken van Miri , ik zit nu al in Kota Kinabalu, maar dat vertel ik nog wel ..

Na het douchen ben ik dus gaan wandelen , in de hoop dat ik de haven en de vuurtoren kon vinden en daar wat kon eten. Het was een stuk verder dan de vismarkt dus ik dacht iets van een half uur lopen. Vol goede moed ben ik op pad gegaan .lopen lopen lopen , geen haven/vuurtoren, ti's echt donker en zie ook niets wat lijkt op een vuurtoren. Wel wat leuke restaurants gezien, na 50 minuten lopen heb ik het maar opgegeven, ik moet ook nog terug... Ik ben daar terechtgekomen bij : The Banana Leaf . Ik heb daar een heerlijke mihoen goreng met kip gegeten en een flesje water, dat kostte pm 2€ , maar echt lekker. Daar heb ik ook een tijdje met Marcel aan de telefoon gestaan !!! Erg leuk !!

Daarna ben ik terug gelopen naar mijn hostel en heb nog een beetje tv gekeken en ben naar bed gegaan. Morgen ochtend wil ik nog even ,voordat ik doorvlieg naar Kota kinabalu, naar Canada Hill , de eerste boortoren in Sarawak..

Dus op tijd op en m'n spullen pakken voor de tocht door de heuvels naar die boortoren, en het petroleum museum. Het is toch 45 min lopen door de heuvels en kom al hijgend en zwetend aan. Staat daar een halve boortoren met wat informatie, er staat 1 "ja knikker " en in het museum is een dinosaurus tentoonstelling.... What the fuck... Heb ik hier zo mijn best op gedaan... Verdomme, dan maar weer terug..

Mijn vlucht ging om 14:50 en wilde daar op tijd zijn om nog ff een bakkie te doen, zie Facebook ... Zo gezegd zo gedaan, inchecken wachten etc etc. De vlucht bleek maar ongeveer 35 minuten te duren. Met een taxi naar het hostel gegaan waar ik wilde slapen, ik had niet gereserveerd, dus was nog best spannend. Kom ik daar weer Hiske tegen.. Wat gezellig, tijdje zitten kleppen, komen er 2 meiden bij zitten die Hiske eerder had leren kennen, en die vroegen of we mee gingen eten met 2 lokale jongens. Prima , graag zelfs. De jongens keken wel wat beteuterd toch wij er ook bij kwamen. Wij naar de "central market" waar Het gebeurd 's avonds. Wij naar een kraampje gelopen om wat vis uit te zoeken ,wat we wilde : rogvleugel, red snapper, grouper en gamba's, die vissen werden ala minute bereid. 1 van die jongens wilde ons ook nog een salade laten proeven van groene mango, zeewier, chili's, tomaat en soja.. Errag lekkah.. Das leuk man, dat lokale !! Na een tijdje kwamen de vissen op tafel met verschillende groente en gestoomde rijst... Hebben we zitten smullen ... Super !!
Daarna nog een biertje gedronken in een kroeg, zo'n 3 liter pincher waar je zelf kon tappen. Was wel gezellig, maar zijn toch , toen het bier op was, weggegaan. In het hostel hebben we nog een paar koude biertjes gedronken en toen naar bed.

Ik heb echt weer slecht geslapen, maar dat volgt in een volgend verhaal... Tsjusssss

  • 08 November 2012 - 10:20

    Si Ming:

    Moge Bas joh wat zul jij een conditie krijgen, maar ja dat bier werkt daar weer tegen he. Joh blijf genieten ,ik heb ook een beetje een op reis gevoel dank zij jou.
    Hou je taai groetjes

  • 08 November 2012 - 11:24

    Mama:

    Jaloers word ik van die eetverhalen: gewoon de vis aanwijzen die je wilt eten, ik benijd je! Gezellig voor jou om met een groepje uit eten te gaan. Jammer van die boortoren en vuurtoren, maar ff met je maatje bellen maakt weer veel goed.
    Ga snel door naar je volgende verhaal, spannend... xxx

  • 15 November 2012 - 11:43

    San:

    Hé goos ff een verlaatte reactie ( door alledaagse dingen ...you know, waar ik mn hobby mee kan bekostigen,werk dus) eindelijk je vliegreis binnen vlucht, gaaf zeker en met een kleiner toestel...

    Leuke ondernemingen heb je gedaan.
    Lekker eten

    Apart verhaal... ik dacht eerst dat het verhaal ging over een vuurtoren haven en uitzicht en later begreep ik dat je ook een BOORTOREN wilde bezoeken... blond
    Blijkbaar zijn dit de bezienswaardigheden ... ruïnes ook leuk.

    Zal proberen wat vaker te reageren op je verhalen...
    Mis jou ook.

    Lttrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 191746

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: