Onderweg naar Nieuw Zeeland. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu Onderweg naar Nieuw Zeeland. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Nieuw Zeeland.

Blijf op de hoogte en volg Bas

06 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland


Zo, de eerste dag zit er op, de dag van het reizen en wachten. What the fuck wat duurt dat lang zeg. Vivian bracht me naar schiphol waar we om 15:30 aankwamen, mijn vlucht ging om 17:45 , en ging op tijd. Dan is het 10 uur en 20 minuten op je reet zitten en wachten tot je aankomt in Hong Kong, je eet wat drinkt wat en probeert te slapen, ik heb hier en daar wel wat geslapen, maar heb niet echt mijn 8 uur gemaakt ;-))
25 minuten eerder dan gepland kom ik aan op Hong Kong , wat mijn overstap tot bijna 6,5 uur maakt, best lang in je eentje. Beetje eten en drinken, probeer niet te slapen , want er let verder niemand op je spullen. Het is best een gaaf vliegveld, moeilijk groot, aan de ene kant heb je de zee ,en aan de andere kant bergen met daar tegenaan grote flats gebouwd. Het is ook 7 uur later dan in Nederland. Na een lange zit stiefel ik naar gate 41 voor het tweede en laatste stukje vliegen, deze vlucht duurt ook iets van 10,5 uur, en moet weer gaan slapen, het is best lastig uit te leggen hoe het voelt met zoveel vliegen ,tijdsverschil en dag en nacht, maar je raakt wel de weg kwijt.

Op dit moment dat ik dit schrijf zijn we aan het dalen, Auckland here i come !!! Ik ben zeker toe aan een douche, ik ruik volgens mij niet heel fris en kan wel een make-uppie gebruiken, zie wat bleekjes en heb wat wallen...
Voor zover kom ik op tijd voor de tattoo shop, al ben ik er natuurlijk nog niet...

Ik kom om 11 uur aan in het hostel na een aardige rit met de taxi, kost 90 NZD , ongeveer 60€, wat ik nog nooit betaald heb op vakantie. Ik deel een kamer met 2 andere mannen, heb ze niet gezien maar ik slaap niet in een gemengde slaapzaal.
Ik moet om 14:00 in de tattoo shop zijn dus ga op tijd weg want ik wil ook nog eten . Kom ik aan, is die gozer nog bezig, of ik een uurtje later kan komen, ja hoor geen probleem. Enfin die gast gaat om 15:30 beginnen om het ontwerp op mijn arm te tekenen als ie klaar is gaan ze overleggen over de prijs... Die komt uit op een slordige 2600 NZD, wat veel te veel is, in mijn gedacht is 100 nzd ongeveer 89$ maar blijkt 62, foutje... Dus er word wat van de tekening afgegumd en hij begint opnieuw. Dan blijft er een plaatje over wat 1000 NZD kost, ik vind het heel gaaf! Hij gaat gelijk beginnen, eerst met de lijnen, ik weet dat het pijn doet, maar vergeet altijd welke dat is.... Pfffff fucking niet normaal. Dan moet ie ook nog gaan inkleuren... Ook de binnenkant van mijn arm , pffffff. Hij heeft vandaag wel wat ingekleurd en morgen ochtend doet ie de rest.... Ik moet er om 10:00 zijn, mooie tijd, dan kan ik erna nog wat van de stad gaan bekijken. Ik heb net ff snel gegeten en bier gekocht wat ik in de lounge van het hostel opdrink. Er zitten wat mensen spelletjes te doen, en er zijn er een paar bezig in de keuken. Ik kan me niet concentreren, mijn ogen vallen dicht. Geen wonder na zo'n reis ! Ik besluit naar mijn kamer te gaan, en ontmoet een oudere Duitse man, die ook op mijn kamer slaapt, en maken een babbeltje, en geeft me wat advies voor Paihia.
Ik maak ff snel dit verhaal af en ga slapen..mzzl ik heb t nodig !!

Laterzzzzzz

  • 06 November 2014 - 12:42

    Joséke:

    Heb al op fb gezien dat het een heel kunstwerk op je arm wordt! Geniet van alles wat je ziet!! Je zit poverdrie onder onze voeten momenteel! Of wij onder de jouwe natuurlijk!

  • 07 November 2014 - 09:00

    Bro:

    Leuk verhaal maat.
    Volgens mij is een tattoo zetten al pijnlijk en dan de volgende dag nogmaals eroverheen om deze in te kleuren... je arm moet in brand hebben gestaan, toch?

    Hoe bevalt kiwi land je?
    Bevolking rustig ...gehaast
    Taal
    Bebouwing stad ...land
    Foto !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 191772

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: