Tussenstop in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu Tussenstop in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Tussenstop in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Bas

06 November 2013 | Thailand, Bangkok


Mijn vlucht naar Bangkok gaat om 11:50, daarvoor heb ik ontbeten en m'n tas gepakt. Ik vraag of ze een taxi voor me kan bellen, wat ze ook doet. Ik ga een uur vantevoren weg, want het vliegveld is niet zo ver weg. In een paar minuten ben ik op het vliegveld, ik loop naar binnen waar ik kan in-checken, zie de balie van Nok Air, loop naar de balie , geef mijn tas en mijn paspoort, krijg mijn instapkaart, ze zegt gate 1, loop door de douane en ga zitten bij gate1. Tis niet moeilijk, er zijn maar 2 gates...
Alles bijelkaar , van vertrek uit m'n hotel tot de gate , heeft ongeveer een kwartier geduurd, fantastisch. Half twaalf kunnen boarden, en het vliegtuig vertrekt volgens plan. Het vliegtuig zit niet vol, ik heb ruimte genoeg, zit namelijk bij de nooduitgang, genoeg plek voor mijn poezelige voetjes. De vlucht is is maar 50 minuten maar niet heel comfi, veel turbulentie, en de landing ging ook niet heel soepel, ik denk dat het een leerling was die voor het eerst mocht landen...
Maar goed, ik ben weer in Bkk, neem een taxi naar m'n guesthouse.
Ook deze chauffeur weet niet heel goed waar ik heen wil, ik help de beste man zo goed en kwaad ik kan. Dan zie ik de straat, en zeg de te man stoppen. Ik neem mijn tas een loop de straat in op zoek naar mijn guesthouse, dan zie ik een bord en ga naar boven, er wordt open gedaan, en ik check in. Ik heb weer een dorm , met aparte slaap vertrekken , met eigen tv!! Ik wordt gelijk blij! Ik gooi mijn tas neer, doe mijn deur dicht en op slot, ik pak m'n rugtas en loop naar beneden, op naar Khao San Road, omdat ik toch niks te doen heb..... Ik loop wat rond en zoekje een plekje op het terras, op dat moment gaat het regenen, en ineens zit heel het terras vol!! Hahaha net op tijd!! Ik bestel een biertje, en ga 'n beetje klooien op m'n ipad.ik neem er nog 1 en daarna loop ik naar mijn hostel. Er zitten wat mensen aan tafels te ouwehoeren, ik vraag of ik erbij mag komen zitten, ik wil graag m'n boek van India bekijken. Ik ga erbij zitten en pak m'n spullen, sla m'n boek open.... En dat is het laatste wat ik van dat boek heb gezien..... Wie ben ik ? Waar ga je heen? Hoe lang? Hoe lang nog ? Enzo enzo. Erg gezellig allemaal, we besluiten om met z'n allen te gaan eten. De ploeg bestaat uit 3 mannen en 3 vrouwen. 1 uit zweden, Polen Canada, Duitsland, Engeland, en ik. Dus een gevarieerd stel. We lopen Lambuttri road in, en zien achter een stalletje een tafel voor 6 vrij. Nou moet je niet voorstellen dat het een tafel uit een restaurant is. Nee klein en plastic, zo ook de stoeltjes, en er staat niet 1 stalletje, maar de hele straat vol, en net zo veel mensen, het is erg gezellig, bestellen een biertje en een pad-thai en zijn voor 85 baht klaar, dat is ongeveer 2€ !!! Op straat lopen ook verkopers , die je van alles willen aansmeren, van snoep tot 3 delige pakken, irritante houten kikkers, maar ook van gefrituurde beestjes.... Spinnen, larven, krekels, sprinkhanen, schorpioenen, echt vanalles, die mensen zijn best volhardend, fucking irritant dus !! Die jongen naast me wil wel een schorpioen proberen, en koopt er 1 voor 80 baht. Ik moet er niet aan denken om ff een schorpioen naar binnen te werken... Hij doet z'n mond open en propt dat beest naar binnen, gruwelt, en kauwt een paar keer , en slik weg. "T valt wel mee " zegt ie , tis knapperig en smaakt nootachtig en frituurvet, voor de rest is het best ok.... Mafkees ! We stappen op en lopen door. We gaan ergens in een chique tent zitten , op zo'n lounge bank, er staat een bordje bij "gereserveerd" ik haal dat bordje weg en we gaan zitten, er komt een kelner aan, enigszins geïrriteerd, dat wij dat bordje weg hebben gehaald. Ik vind 't prima. We bestellen bier en hebben een prima tijd een veel te vertellen. We bestellen nog een drankje en genieten van alles en iedereen die voorbij loopt. We stappen op , gaan naar de 7/11 , kopen wat bier en gaan in het hostel zitten, daar drinken we de biertjes op, hebben gesprekken met een ander Nederlands stel, en ik ga met die jongen nog de stad in om Champions League te kijken.... Eerst eten, om 3 uur 's nacht... Ff een rode curry met een cola...
Dan gaan we voetbal kijken. Om 4 uur houden we het voor gezien, ben er weer goed klaar mee.
Ik ga m'n bunker in, voor een paar uurtjes...

  • 07 November 2013 - 10:06

    Mama:

    En jij als kok zijnde laat al die overheerlijke hapjes aan je voorbij gaan...??? ;-)
    Goeie vlucht naar India straks, doei schat! xx

  • 07 November 2013 - 10:12

    Dees:

    dat klinkt als BKK! leuk hoor. Ik blijf me verbazen over je belevenissen.
    Gelukkig heb jij die schorpioen niet gegeten. Of heb je er toch spijt van?
    Als ik noten wil proeven eet ik wel noten en geen schorpioen, haha.
    Straks op naar India. Ben benieuwd naar je verhalen hoe je het daar vind.
    Pas goed op jezelf.
    Kus Dees

  • 07 November 2013 - 10:32

    Johan Toet:

    Haaiiiiii bas,je zit,zat lekker weer te genieten las ik uit jouw verhaal,nou geniet verder en bekeer je niet tot het "Boedisme" hoor? Gr Papa.

  • 07 November 2013 - 12:12

    Joseke:

    Jeetje wat ben jij een domme jongen zeg!! Vaktechnies had je echt die schopioen moeten proeven, had je hem hier ook kunnen introduseren!! Het is het voedsel van de toekomst zeggen ze!! Wat mij betreft een verre toekomst!! Ik gruwel al bij de gedachte, maar nog steeds geniet ik van je verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 191825

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: