Udon Thani - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu Udon Thani - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Udon Thani

Blijf op de hoogte en volg Bas

05 November 2013 | Thailand, Udon Thani

Dinsdag 5-11 naar Udon Thani

Ik heb mijn wekker redelijk vroeg gezet, moet douchen , ontbijten en mijn tas pakken, ik moet om half tien daar zijn ,waar ik wordt opgehaald....logisch.
Ik pak m'n spullen en loop naar naar de riverview restaurant en bestel fruit met yoghurt en muesli en een koffie. Ik blijf zitten tot net iets voor half tien en loop naar het kantoortje, daar staat al een busje te wachten en ik wordt gesommeerd om er in plaats te nemen..ok.
De Laos mensen zijn veel meer op tijd dan de buren uit Thailand, en dat is wel zo fijn !! We worden naar het busstation gereden, daar willen ze mijn ticket zien, ruiken 'm om voor een ander en mag naar bus 9-0013. Daar laat ik mijn ticket zien en mijn tas wordt in de buik van de bus gelegd. Er stappen 4 thaaien in. Komen hier misschien de thaai thaai poppen vandaan?? Ik weet het niet...
Om klokslag 10:00 gaan we rijden. Op de bus staat de route die we rijden: Vang Vieng- Vientiane-Udon Thani. Ik denk dat we onderweg nog stoppen om wat mensen op te pikken. Maar dit is wel de bus die ik heel graag wat eerder had willen hebben, ik kan mijn stoel in standje slaap zetten, en kan uit nog 39 stoelen kiezen...
Ik zet mijn stoel in standje slaap , en val heel hard in slaap, ik hou hier van, lange stukke reizen met een bus en dan lekker tukken. Ik ben ongeveer 7 uur onderweg. We rijden langs hele kleine dorpjes en iets grotere, dan zie ik een bordje met Vientiane erop, ik denk, dat als we voorbij de stad zijn moeten we ook richting de grens zitten. We stoppen ergens om te plassen en te eten, en er stoppen geen mensen in... Lekker zeg , nog een paar uur mijn ogen dicht doen. Maar, als we over de grens gaan moet ik ook weet een arrival card en een departure card invullen... Gelukkig heb ik er een paar gekregen van de KLM dames , dus ik pak er 1 en vul 'm in. Dan val ik in slaap. Dan plots stopt de bus en moeten we eruit, de grens, ik pak mijn tas en paspoort en loop heel slaapdood naar de grenspost van Laos. Ik geef mijn paspoort, kijk 'm niet aan, zeg niks, hij ook niet. Ik krijg mijn paspoort terug en loop naar de bus, we rijden verder, daar weer eruit om mijn tas te laten controleren, en mij te melden bij de Thaise grens. Sawadikaaaaaahh zeg ik op mijn beste Thais, geen reactie.. Dan niet meneer lul.. Ik krijg weer een stempel in m'n paspoort en loop naar de tassen controle. De mannen zitten in de schaduw en meer hebben lol met elkaar ,dan oog op mij ,heel quasi nonchalant loop ik weer naar de bus en denk " dag Laos, bedankt voor alle leuke dingen en hallo Thailand! " we rijden verder, en net over de grens stopt de bus bus om de locals eruit te laten. Ik heb nu de bus voor mij alleen, kan gaan zitten waar ik wil, doe ik niet hoor!
Rond 15:00 komen we aan bij een busstation, dit is Udon Thani !! Jeehee, kom ik weer ergens in Thailand wat ik niet ken !
En dan stap je uit, en dan ineens als vliegen op een stront schuit, taxi chauffeurs, tuk-tuk mannetjes... Pleur op !! Ik negeer ze allemaal en ga ergens zitten, kijken of ik uit kan knobbelen waar ik zit, wat me niet lukt.
Dan loop ik naar de taxi chauffeurs en vertel waar ik heen moet, ze beginnen in hun eigen taal te ouwehoeren, ik begrijp er niks van, en na 2 minuten ben ik het zat, ik zeg: hey ,kennen we of nie?! Dat loopt er iemand naar z'n auto , en ik stap in en laat nog een keer het adres zien. We gaan... We rijden een kwartier rond en de beste man doet z'n best en zoekt en zoekt, begint een heel verhaal met mij, alsof ik de weg zou weten?? En ineens schijnt ie het te weten, hij rijdt lekker door, linksaf , rechtsaf, halve rotonde... En dan zijn we er....
Op het busstation... De lul, hij gaat het weer vragen, dan weet hij het echt! We rijden er nu in een keer op af, ik betaal de beste man en loop naar binnen. Het is mooi hotel, vriendelijk en het is er cool. Ik krijg een kamer op de 4e etage, hij is groot, met een groot 2 persoons bed, mooie schone badkamer, zacht bed met witte lakens en genoeg kussens. Ik denk dat ik hier maar de hele dag blijf.... Dat heb ik ook gedaan, beetje verhalen geschreven, hotel uitgezocht voor in Bkk, dat soort dingen, ik ben alleen naar beneden gegaan om te eten!! Ik ben vroeg gaan slapen.
Morgen naar Bkk, helaas, maar wel leuk!!
Tot morgen, en dan bijna India!!

  • 06 November 2013 - 14:30

    Mama:

    Reizen in het buitenland: altijd leuk...
    Tuurlijk komen thaaithaaipoppen uit thaailand! ;-)
    En wat komt er uit India? Ga maar gauw op onderzoek uit, ik hoor het wel. Goeie vlucht scheet, en alvast veel plezier in India. Kus kus kus, p/m.

  • 06 November 2013 - 15:36

    Joséke:

    Waarom slaap je heel de tijd in de bus, je mist al de natuur, daar ging je toch voor!! Ha, ha. Maar leuk om te lezen dat je wel zonder problemen de grens over mocht!! Op naar het volgende avontuur!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 191959

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: