Naar Laos ! - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Bas Toet - WaarBenJij.nu Naar Laos ! - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Naar Laos !

Blijf op de hoogte en volg Bas

28 Oktober 2013 | Laos, Muang Pakbèng

Om 6:30 gaat de wekker, we moeten 7:00 ontbijten om 8:00 gaan we we naar de grens.
Het ontbijt bestaat uit een klein beetje scrambles eggs en 2 toast, met kofiie uit een zakje, tis echt niet weg te krijgen...de koffie lijkt wel warme choco...
We kunnen daar pasfoto's laten maken ,wat voor mij goed uitkomt, want ik heb ze niet bij me. Mijn visa waren geregeld.... Ik krijg 6 foto's voor100baht. We worden met busjes naar de grens gebracht. Eerst moeten we de rivier oversteken voordat we aankomen in Laos. Dus aan deze kant je stempel dat je uit Thailand weggaat , dan neem je een longtail boot naar de overkant en daar kom je aan in Laos.

We komen aan aan de overkant, en zitten bij een restaurantje, daar krijgen we formulieren die we in moeten vullen, en een man komt onze paspoorten halen met de formulieren, die krijgen we later terug als naar de boot gaan. Het duurt echt lang voor alles klaar is.
Ik ga met Sanne en Douwe naar de politie om te vragen of je naar de ATM mogen, we mogen. Daar halen we ff 1.000.000 Kip uit de muur , niet te verwarren met kippen.... We halen ook een stokbroodje , tis meer een turks broodje , met Nutella, iets wat je goed kan krijgen in Laos.Brood!! Wat een feest.
We lopen teug naar het restaurantje , en daar krijgen we het sein dat we kunnen. We lopen weer die straat in omhoog, daar wachten wat auto's op ons om ons weg te brengen naar de boot.
We kunnen maar met 10 man in zo'n auto, wij zitten als eerste in die auto, en 3 straten verder worden we gedropt bij een winkeltje waar we eten en drinken kunnen kopen. We kunnen echt wel iets kopen op de boot, dat winkeltje zal wel van familie zijn ,fucking homo's.
We kunnen de boot op en arresteren volgens ons de beste plaatsen, daar zitten nog 3 Nederlandse meisjes. Eindelijk vertrekken we, iedereen zit te kleppen en is een gezellige boel. De rit duurt ongeveer 7 uur, krijg er een houten reet van !

In dat restaurantje ,voordat we weg gingen, kon je nog een kamer boeken, want het is normaal heel erg druk en kan je geen kamer meer bemachtigen. We worden door iemand opgepikt van dat guesthouse, en rijden erheen. We voelen ons genaaid!! De kamers zijn niet je van het ,wifi is slecht, en sommige mensen hebben betere kamers voor 100 baht, wij betaalden 400 ! Welkom in Laos !! Na het douchen zijn we gaan eten. Heerlijk gegeten, Laos Curry, was echt super!! Daarna nog ff ouwehoeren, toen was het toch echt tijd om m'n luiken te sluiten.
Morgen weer vroeg op!!

Ik zit in Laos !!
Ben blij!

• 29 Oktober 2013 - 14:39

Mama:

So far so good, het valt gelukkig niet allemáál tegen. Gezellig dat je met een leuk gezelschap reist! Ben blij voor je, én dat ze BROOD hebben in Laos, haha! Eetze lekker! Kus, m. xx

• 29 Oktober 2013 - 18:38

Tante Femmy:

Hoi Bas,
    Met zoveel geld met al die nullen,zou je bij ons in het Hilton kunnen wonen!
    Gr: tante Femmy x.

• 29 Oktober 2013 - 19:32

Joseke:

Wat een leuk verslag weer Bas! Leef met je mee, lijkt me toch bijzonder Laos ken het alleen van verhalen over oorlogen! Gelukkig zijn die al lang geleden. De natuur moet daar prachtig zijn. Kijk uit naar de foto's.
    Nog veel plezier genieten gr. Peter en Joseke

• 29 Oktober 2013 - 19:42

Papa:

Hallo gozertje,heb je je paspoort al terug gekregen.? Nou joh geniet lekker verder,dan doen wij dat ook hier met het slechte weer:)(:!We horen elkaar doeiiiiiii.