Onderweg naar Chiang Kong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu Onderweg naar Chiang Kong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Chiang Kong

Blijf op de hoogte en volg Bas

27 Oktober 2013 | Thailand, Chiang Khong


We hadden afgesproken om rond 10:30 te gaan ontbijten, ik ben al vroeg wakker, of eigenlijk heb ik geen oog dicht gedaan, ik kom gisteravond aan in mijn hut en ga naar de wc, en poets m'n tanden....sta ik oog in oog met 2 kakkerlakken, en niet van die kleine.... Ik schrik me de pleuris, krijg kippenvel over heel mijn lichaam, en dat is nogal wat, en ren bijna naar boven m'n slaapkamer in, doe de deur dicht en ga op bed liggen met de klamboe gesloten. Maar toch blijf ik kijken of ik ze zie.ik krijg nog steeds kippenvel. Ik zie ze niet maar voel alles kriebelen. Ik zet de tv aan voor wat afleiding, lig te kloten op m' ipad, maar geen ontspanning. Ik heb wel de deur dicht gedaan, maar ze blijven echt niet wachten tot ie weer opengaat....
Als ik eindelijk zo moe ben dat ik in slaap val, hoor ik achter mij op de muur een soort gekras, ik schrik me wel de .....en ben weer wakker, er is niks te zien ,m aar durf niet te gaan slapen. Uiteindelijk wordt het licht en ga eruit.
Ik moet m'n spullen pakken en controleer elke broek en sok of er iets inzit... Maar ik moet toch nog ff douchen, ennuh een grote boodschap.... Ik controleer of ik iets zie, niets!! Maar toch ben ik niet op mijn gemak!! Er gebeurd helemaal niks.
Ik naar Om's Garden gelopen, mijn motor staat nog bij Douwe, die heb ik laten staan omdat gister had gedronken. Douwe en Sanne zouden mijn motor terugbrengen bij het verhuur bedrijf, net als hun eigen motor. Superlief.
Ik bestel een koffie en zit een beetje te internetten, komt Jeroen binnen. Douwe is ziek.... Das klote, want vandaag gaan we richting Laos.
Eerst ontbijten. Heerlijk gegeten. Ik moet nog mijn was ophalen en tas verder inpakken. Na dat gedaan te hebben ,uitgechecked en mijn laatste nacht betaald. Ik loop met al mijn spullen naar het vertrekpunt van de bus. Daar gooi ik alvast mijn tas af, en loop naar Happy House. Daar zit het span al buiten. Het gaat niet heel goed met Douwe maar ook niet heel slecht.
Rond 13:00 uur zijn we bij het vertrekpunt en melden ons. Het duurt nog een uur ongeveer voordat we vertrekken , en ik bestel nog een soepje. Een heerlijk pittig soepje uit noord-Thailand, daar zitten we inmiddels. Echt lekker, nog beter dan de soeppies die ik al ken...
We stappen in d bus en vertrekken richting Chiang Mai, waar we overstappen op een ander busje richting Chiangkhong. De reis is weer hobbelig en vol bochten, als ik denk dat ik stevig, stabiel tegen het raam lig , maken we een bocht richting recht en lig ik met m'n bek in het gangpad.... Klotezooi, ben moe en heb slaap maar kan niet vanwege de weg....
4 uur later komen we aan in het welbekende Chiang Mai.... Koffie!! Ff snel internetten, kijken wie er aan kop ligt in de Formule 1, voetbaluitslagen bekijken, hebben we gelijk wat te discussiëren in de bus! Om 18-15 rijden we weg uit Chiang Mai. Ruim 2 uur later maken we een tussenstop ergens " in the middle of fucking nowhere " maar daar gaan we de benen ff strekken en koffie drinken, weer voetbal kijken en wie heeft de F1 gewonnen....
Het is nog 100 km naar Chiangkhong, de grens met Laos, waar we slapen.
Spannend !
We komen rond 23:45 aan in het hotel, alle tassen worden uit de bas gehaald, de chauffeur gaat weg, en wij staan daar... Niemand, er is een receptie, maar er staat niemand, dan maar zelf uitzoeken. Iedereen vult z'n naam in en pakt een sleutel en loopt naar die kamer. Ik loop toevallig achter 2 meisjes en een jongen aan ,die je een beetje kent uit de bus,de kamers liggen naast elkaar, en dan gaat de deur open.....
Ik wil daar niet dood gevonden worden, niet halfdood, niet morsdood en zeker niet schijndood, wat een ellende !! Ik bespaar jullie de foto's... Ik kan beter op de grond gaan slapen, zo slecht! Ik deel deze kamer met een jongen uit New York, en die 2 meisjes delen er 1 ... T-shirt aan en trainingsbroek, ik moet toch ff een paar uurtjes mijn ogen dicht doen...
Ik ga dat nu proberen....
Morgen ochtend rond 8:00 naar de grens......

  • 28 Oktober 2013 - 11:13

    Bro:

    Wat een ellende !!!
    Klote thaise pieten...

    Afgezien van de voetbal uitslag van ADo dan... ;-))

    Heb weer hard op zitten lachen toen ik dit verslag las. leed vermaak denk ik ??!!

    Morgen maar wakker blijven dan maar.

    Gr
    San


  • 28 Oktober 2013 - 12:25

    Henny Tseng:

    hahahah wat een gaaf verslag,
    ze zeggen dat kakkerlakken niets doe ...behalve eitjes leggen in je tas en zo

  • 28 Oktober 2013 - 21:10

    Marcel:

    He ouwe,

    Wat moet ik soms weer lachen om je verhalen :))
    Ik zie bij sommige situaties je gezicht al voor me en die zelfspot...... ik hou ervan!!!
    Lees dat je weer een hoop mooie dingen ziet en meemaakt, super ook dat je reis matties heb gevonden.

    is toch wel gezelliger dan alleen door dat loempialand heen trekken, maar misschien had je dan tegen die kakkerlakken zitten lullen( ook gezellig)
    Brrr krijg er rillingen van het idee dat je ff lekker zit te ..... en een stemmetje tegen je zegt"misschien kruipen ze zo uit die pot......

    Ben wederom jaloers, ( ehhhh niet op de gedachten en de kakkerlakken:) hier gaat het leven van werken en werken en ohja werken gewoon door.
    Dus geniet ervan maar lees dat dat wel goed zit...

    spreek je snel groeten je thuis mattie :))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 191949

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: