2e dag slowboat. - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Bas Toet - WaarBenJij.nu 2e dag slowboat. - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Bas Toet - WaarBenJij.nu

2e dag slowboat.

Blijf op de hoogte en volg Bas

29 Oktober 2013 | Laos, Luang Prabang

We moeten rond 8:00 uur weer bij de boot zijn, en 9uur vertrekken we naar Luang Prabang .
Ik wordt om 6:00 uur wakker met pijn in mijn pens en kots neigingen, ik ga naar het toilet en hoop dat het daarna over is, maar nee, even later omhels ik het toilet alsof het mijn beste vriend is, ik ben blij dat het eruit is maar heb nog steeds een blok in mijn maag. Ik blijf nog ff liefkozend naar de afvoer staren en inspecteer de onderkant van de bril, tis niet echt veel soeps... Er verdwijnt nog iets uit mijn maag van m'n laatste diner....
Douwe gaat vroeg naar de boot om weer dezelfde stoelen te arresteren en ik loop met Sanne en de tassen richting boot.
Onderweg kopen we ontbijt: baguettes croissant muffins, van dat soort zoete troep, ik hoop dat ik honger krijg,maar op dit moment wil ik eigenlijk alleen maar slapen..
We kruipen de boot op, en daar zit Douwe met een paar Nl meiden op de "gereserveerde stoelen !! Het duurt enige tijd maar de boot stroomt vol. Ik zit niet echt comfi maar moet het er mee doen tot we in Luang Prabang ( LP ) zijn. Het is weer gezellig onder mekaar en zetten de boot op stelten. De rest van de boot is stil en er zijn geen groepjes die zitten te kleppen, wij zijn met z'n 8-en , en het meest luidruchtig.
De trip duurt lang maar is een mooie ervaring, prachtige natuur, echt goed. Met mij gaat het rustig aan ook wat beter.
We komen aan in LP en moeten uit de boot, maar volgens de gps van Leonie moeten we nog een paar km verder. De kapitein zegt dat dit de pier is van LP.
Iedereen op de boot blijft zitten, iedereen spreekt er schande van. Er is een hoop verwarring en de taalbarriere helpt ook niet. Na enige tijd komt er iemand 2 Nl meisjes halen, dus het zal wel goed zijn. Al mopperend gaat iedereen de boot af. Nu de tassen nog, heel langzaam gaat het ruim open en worden de tassen eruit gehaald. Maar we staan op een modderige helling, niet echt een pier of zo, de tassen worden eruit gegooid.... En dan stappen er een stuk of 12 passagiers de handen uit de mouwen en wordt er een rij gevormd en geeft iedereen de tassen door naar boven, het duurt ff ,maar dan heppie ook wat. Wij kunnen gelukkig meerijden met die 2 Nl meiden en worden afgezet in het centrum, wat er gezellig uit ziet.
We lopen een straatje in en bekijken een paar hostels, we nemen deze. Ik deel een kamer met Leonie, en Sanne en Douwe slapen boven. Ziet er goed uit en dat voor maar €3 pp hoor je mij niet klagen!!
Met mij gaat het inmiddels ook wat beter, we installeren ons in de kamer , nemen in drankje beneden en iedereen zit lekker sociaal de email te checken en te Facebooken....
We gaan rond een 9 eten bij Utopia, een chille tent waar je heerlijk ontspannen kan eten en drinken, overal lounche banken en goede muziek.
We hebben lekker gegeten en doen nog een drankje bij de bar, Douwe is bijna jarig...
Om 23:15 gaat de muziek uit en moeten we verkassen, we gaan naar de bowling...
We ontmoeten nog wat mensen en uiteindelijk met 10 man naar de bowling. We huren een baan en Douwe haalt een fles vodka met een fles cola en 7-up. Dat is niet de laatste fles...we spelen een paar potjes ,en drinken wat drankjes, en ik kan nog steeds niet winnen gvd... De bowling gaat om2:30 dicht en we moeten ook hier eruit, maar het feest is nog niet over, Douwe had net een nieuwe fles vodka gehaald en was niet van plan om naar de kamer te gaan. Ik koop ook nog een fles en met z'n allen lopen we naar een taxi en vragen de beste man om ons naar een relaxte chille plek te brengen. Dat doet ie. We komen bij een oude pier, waar de kutboot best heen had kunnen varen, vieze homo, en schenken een drankje in. We zijn inmiddels met 16 man. Het wordt een dolle boel en erg laat.
De flessen zijn leeg en iedereen is wel lam, we lopen naar de kamer en vallen in slaap...

  • 01 November 2013 - 10:05

    Si Ming :

    Nou Bassie, ik hoef niet te vragen of je het naar je zin hebt.
    Klinkt allemaal super gezellig, behalve je ochtend ritueel dan

  • 01 November 2013 - 10:22

    Mama:

    (W)auw, arm hoofd, maar wat een leuke avond! Fijn dat je weer bent opgeknapt! Dit worden vast een paar gezellige dagen, enjoy! xx

  • 01 November 2013 - 12:14

    Bro:

    Hey,

    Volgens mij is dit BASSSSS zn vakantie, zo ken ik je weer.

    Mopperend op van alles en zuipen als n malle !!!


    Slplkkr...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 191942

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: