Hua Hin ,dag 2. - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu Hua Hin ,dag 2. - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Hua Hin ,dag 2.

Blijf op de hoogte en volg Bas

20 Oktober 2013 | Thailand, Hua Hin


Ti's vandaag de 1e hele dag hier in Hua Hin, ik wordt gebroken wakker, het bed ligt toch niet zo lekker als ik dacht.

Volgens mij regent het, dus blijf lekker liggen, ik kan het niet zien want mijn kamer zit in een gangetje zonder echt daglicht.
Tijd voor ontbijt, ik loop, mn guesthouse uit , steek over en loop een ander in, een lange gang met aan weerszijde kamers, ook gebouwd op een soort pier, op palen. Aan het einde is het terras, daar ga ik zitten, het is droog inmiddels en de lucht wordt enigszins blauw en de zon doet z'n best om erdoor te komen.
Koffie, jus, croissant en wat toast met boter en jam, smaakt me heerlijk, ik blijf gewoon zitten en bestel nog een bakkie.

Ik ga vandaag de stad verkennen, ik wil een kaart kopen van Thailand, die heb ik natuurlijk niet bij me... Kijken waar ik de was weg kan brengen, gewoon een beetje rondbanjeren. Ben voor alles geslaagd, gaan mijn slippers onderweg kapot... Dus nieuwe... Heb gehoord dat Havaianas super lekker lopen... Merk er geen klote van, doet alleen maar zeer, moet er zeker aan wennen...

Ik begin honger te krijgen en ga in " The old Buffalo tavern " zitten en bestel bier en eten ( wat een hork, als je het zo leest, bier en eten..) . Heb een fantastisch uitzicht op de haven , waar een aantal vissersboten zijn aangemeerd, moet ff gaan kijken zo.
Ik besef me ook dat ik overal spierpijn heb , wordt echt tijd voor 'n massage, heb alleen nog geen lekker thais mokkel gezien door wie ik me wil laten masseren , misschien moet ik gewoon me ogen dicht doen en genieten van wat ze doet... En wat nou als het een dik fatsig wijf is die op je gaat zitten en staan... Pfff voor die 3 knaken..

Ik wordt aangesproken door een Thaise dame van de bediening die vol bewondering naar mouwen kijkt , die vorig jaar in Bali heb afgeknipt, nou ja die mouwen zie je niet meer.... Ze begint te lachen en vraagt wat ik gedaan heb en of ik niet kan naaien... Ik zeg nee en begin te blozen....

Na het eten en een aantal biertjes verder stap ik op en loop naar de pier, daar wordt de vis uitgeladen die gevangen is, het is een mooi schouwspel. Het blijft indrukwekkend wat men hier kan doen zonder de moderne technologie, in Nl wordt alles met kranen uit het ruim gehaald, en hier met spierkracht. Zo zijn er pm 14 man bezig om alle kistjes vis uit het ruim te halen en in een koelwagen te zetten. Ik vind dat mooi !

Ik ga terug naar mijn kamer om een uurtje te gaan liggen, ben best moe en heb pijn in mijn voeten door m'n nieuwe slippers. Rond een uur of 7 ga ik douchen en weer op zoek naar eten, ik heb geen zin om een heel eind te gaan lopen, dus ga ik terug naar de " The Old Buffalo Tavern" , en bestel een fles bier en eem massaman curry met rijst. Ik zit weer te smikkelen en smullen, te snotteren en te zweten, tis echt pittig maar zoooo lekker.
Ik zie boven de zee onweer aankomen en neem niet het risico om nog naar de avondmarkt te gaan en dan kletsnat terug naar m'n hotel te gaan.

Ik ga maar 's kijken waar ik de komende heen wil, Koh Samui regen . Koh phangan regen, Koh Tao natuurlijk ook, Krabi regen , Koh Lanta regen, Phuket ? Regen, en veel!! Krijg de pleuris, kutland , regen regen en regen, alleen Chiang Mai is wel ok , maar volgende week pas.. Moet ik dan naar Laos ..?? Dafna bedankt....

Daar gaat mijn nachtrust, kijken hoe de treinen gaan naar Bangkok, kan ik vliegen vanaf Hua Hin naar Chiang Mai ? Hoe kom ik aan een visum voor Laos, hotels bekijken in Chiang Mai en Laos, m'n hoofd begint weer te tollen... Het regen t inmiddels echt heel hard en het onweert ook en ik lig op te letten of er geen kakkerlakken mijn kamer binnen komen kruipen ,dat heb ik gezien in de Starbucks... Ik heb weer een fantastische nacht gehad. Dus morgen trein regelen en vliegtuig en hotel, Lonely Planet kopen van Laos enzo enzo, ik zou een beetje m'n gemak houden... Dat zit ook niet echt in me .....

Laterzzzzz

  • 21 Oktober 2013 - 15:32

    Mama:

    Pfff... ga je mee naar Thailand? Nou, ik sla over!

  • 22 Oktober 2013 - 10:37

    Bro:

    Há Goos,
    Lekker verhaal om mee te lezen ( ik heb ook collega volgers op de hoogte gesteld en je verhalen doorgestuurd )

    Buffalo Bill op zn slippers, hoe was je massage ??......
    Heerlijk hé, om te zien die noeste arbeid rondom het havengebied.

    We zien wel wat je bestemming word en toch weer vliegen !!!

    Gr
    San


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 191816

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: