Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Hua Hin

Blijf op de hoogte en volg Bas

20 Oktober 2013 | Thailand, Hua Hin


Ik wordt om 9:00 opgehaald met een mini-bus, de rit duurt tussen de 3-4 uur, nou das te doen, voor 12€ .

Thaise tijd......

Ik zet mijn wekker om 7:30 omdat ik nog alles in moet pakken, gisteravond had ik er geen zin meer in. Wekker... Opstaan spullen pakken en douchen, mijn schoenen zijn nog steeds nat, had ook niet ander verwacht, lekker slippers aan voor in de bus.
Eerst koffie met een croissant. Ik zit buiten te wachten tot ik opgehaald wordt, en dat duurt lang, om half tien nog niemand, ik naar dat bureautje... Een paar minuten later wordt ik opgepikt .
Ik zal niemand vervelen met het hele verhaal.... Het heeft bijna 6 uur geduurt en moest 3 x overstappen, met 17 man in zo'n klote mini-van... Tuurlijk, hufters.

Achteraf gezien wist ik het wel dat het zo zou gaan, maar das achteraf..

Onderweg naar Hua hin begint het te regenen, en houdt niet op, na een tijdje komen we aan , en het water spijt echt letterlijk uit de putdeksel!! De bus stopt en iedereen moet eruit! Ik weet niet waar ik ben, maar zie een Starbucks, eerst koffie. Door de overstroming, ja overstroming, er staat ongeveer 20 cm water op de straten, komen alle ongedierte uit het riool omhoog, ik heb nog nooit zoveel kakkerlakken gezien op straat... Ik heb er zin in... Maar ondanks de regen is het toch een aangename 25 graden.

Inmiddels gevraagd waar ik ongeveer heen moet, rugzak op m'n rug en rugzak op m'n buik (???) , lopen naar mijn Guesthouse, jaja ,lees Guesthouse !!! 3 overnachtingen voor 34€ , en het ziet er leuk uit, maar wel beetje kleine kamer.
Spullen neergegooid, en naar buiten, het regent niet meer , en er komt steeds meer leven op straat! Ik loop richting het strand, daar zie ik een pier en loop er meteen heen, allemaal vissers, mooie lucht, ik kom gelijk tot rust!!
Ik ben een stukkie aan het lopen, ik moet dollars wisselen want met Thais geld is bijna op.... Voor diegene die het gemist hebben.... M'n reis naar Myanmar gaat nie door !!

Eerst bier, met uitzicht over de rotsen en zee ! Wat een bofkont ben ik toch !
Ik steek een sigaar op en drink rustig mijn biertjes op.. Dat geld wisselen wacht wel ff, ik pin wel...
Heel langzaam krijg ik het gevoel van vakantie, tis voor mij best raar om rond te reizen zonder plan, het gevoel begint me te bekruipen dat ik het wel leuk vind, ik begin heel langzaam te ontspannen, laat die fucking vakantie maar beginnen !! Moet ik dan toch naar Koh Samui ??

Tuurlijk, en ook naar Koh Phangan en Koh Tao ! Ik heb er ff over nagedacht en denk toch dat ik die kant maar op moet, maar dan op m'n gemak!
Ik loop wat later terug maar m' n kamer, slaap ff een uurtje, en maak me gereed voor de avond, honger... Waar ga ik eten ? Ik had iets gelezen over avondmarkt, leuk ! Ik volg de mensenmassa , en ja hoor, gevonden.
Er wordt allemaal toeristen prul verkocht en een beetje eten, waaronder ook kreeft, van die grote jongens zonder scharen, maar toch behoorlijk duur, ik sta te twijfelen, 1400 baht voor een kg (35€) en dat wegen die krengen wel, beetje te veel van het goede, maar dat komt wel!
Ik zie allerlei spiesjes liggen van paddestoelen, omwikkeld met spek en/of ham, met tomaatjes ertussen en pepers... Doe maar 2 , 1 met rode saus, 1 met groene saus, ik weet niet het verschil want na de eerste hap staat heel m'n bek in de fik... Nee serieus, was wel lekker, wel erg pittig ( waar ik de volgende nog even aan herinnerd wordt..) . Voor het hoofdgerecht ben ik terug gelopen naar de pier en ben ergens gaan zitten, kikkuh zeg, op het water, droog , zwoel lekker briesje en volle maan !! Super. Begonnen met crabcakes , daarna pad -thai . Heerlijk, super genoten. Terug naar m'n kamer, beetje voetbal kijken en slapen, ben stuk !!

  • 20 Oktober 2013 - 12:28

    Dees:

    Hè he eindelijk! Wat gaaf om je verhaal te lezen. Maar leuker nog dat je net hebt gebeld met Sander. Jij aan het bier en wij aan het ontbijt, haha. Zag inderdaad dat je er een stuk ontspannender bij zat. Mooi zo. Wat moet dat een vreselijk gezicht zijn geweest al die beesten, Ahhhh. Nou mij had je weg kunnen dragen. (enne.....waar zijn ze nu? Nog erger!) Brrrrr
    Slaap lekker en kijk uit naar je volgende belevenissen.
    Kus dees
    (ook van de mannen hoor)

  • 20 Oktober 2013 - 15:22

    Mama:

    Dit is de vakantie-spirit. Heerlijk dat je er weer van kan genieten. Laat je maar lekker verwennen qua... ja, vul dat zelf maar in. ;-) Kus, p/m xx.

  • 21 Oktober 2013 - 09:44

    Joseke:

    Eindelijk je verslag gevonden, kreeg het niet over de mail, maar zo kan ik je ook volgen. Zo te zien begin je al aardig je draai te vinden! Geniet ervan Bas wij genieten met je mee. Groetjes Peter en Joseke

  • 21 Oktober 2013 - 11:57

    Hiske:

    Heeee wat leuk dit! Ik droom nog steeds af en toe weg bij de gedachte aan vorig jaar en jij begint gewoon weer ff opnieuw, super!
    Leuk om te lezen! Ik, als geen ander;) , zie echt goed voor me hoe jij daar bij zo'n 1,40m vies schijnheilig Thais mannetje een Tuk Tuk probeert te regelen om hem vervolgens in het Nederlands helemaal verrot te schelden en je zin te krijgen :D En heb je nou weer die lekkende Paladium gympies mee? Haha!
    Jammer van Myanmar joh, maar ik weet zeker dat je je alsnog zult vermaken! Nog een spannende scootertocht op de planning? ;) En nog leuke medereizigers ontmoet?
    Enjoy! X

  • 22 Oktober 2013 - 09:35

    Bro ( San ):

    Haaaaaá Gozerr,

    Sorry dâk niet eerder gereageerd heb maar er was een synchronischotorischati probleempje met mn phone.

    Vwb de overstroming had je niet ver weg gehoeven want in NL was dit vorige week ook aan de hand.
    Er is een hoeveelheid regen gevallen die normaal per maand valt.
    Ik stel me voor dat de little people als mieren door elkaar rennen...haha
    Jij als REUS kijkt hieroverheen en besluit ergens waar het wel droog is een biertje te drinken.

    Sigaartje erbij, prima toch...

    Met evenveel plezier lees ik het commentaat van andere aanhangers van je verslagen en moest innerlijk lachen om de reactie van Hiske die beeldend verteld hoe jij je hebt of zou hebben gedragen.
    Hierom moest ik nog harder lachen als ik me voorstel met welke lichaams taal je dit kracht bijzet, ge-weldig !!!

    Het eten is ook een succes lees , vooral veel saus erbij nemen...


    Nou Gulliver veel plezier.
    gr bro

    Hoe zit t alweer met de foto's, kunnen we deze ergens zien?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 191966

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: