10-11 Pahia dag 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu 10-11 Pahia dag 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu

10-11 Pahia dag 1

Blijf op de hoogte en volg Bas

10 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Om half zeven gaat de wekker, pffff best vroeg, vandaag naar Paihia, heb er zin in, ik kleed me aan gooi mijn tassen naar beneden, pak mijn resterende biertjes en neem een bak koffie. Dan komt er een Duits meisje bij zitten en zegt dat ze toch ook naar Paihia gaat, ze had gister al gezegd dat ze daar ook heen wilde, maar verder niks over gehoord, ik heb mijn ticket voor de bus al geboekt en een bed in een hostel, ik ga sowieso. Nu reizen we met samen, gezellig, dan ben ik niet alleen, haar naam is Stefanie.
Om 7:45 zou de bus moeten vertrekken, maar helaas, er is nog geen bus, die komt pas om 8:00, iedereen checkt in en rijden langs een paar andere plekken om nog wat mensen op te halen. De reis duurt ongeveer 4 uur. Onderweg stoppen we plotseling bij een garage/benzinepomp, omdat er rook komt uit de achterwielen, iedereen moet eruit en niemand weet wat er gebeurt. Na een half uurtje kunnen we weer verder, de chauffeur vertelt een beetje wat er aan de hand is maar ik versta hem niet, ze praten hier raar ! Engels met een accent.... Maori ... Tis een bijzonder volk ! Super vriendelijk, voor een "Westers" land is het echt een geweldig!
De reis verloopt voorspoedig, en we zitten eigenlijk alleen maar te ouwehoeren. Na een totale reistijd van bijna 5 uur komen we aan in Paihia. Het is nog 10 minuutjes lopen naar het hostel, het uitzicht is fantastisch !! Paihia ligt in de "Bay of Islands" en als je dat ziet dan weet je ook waarom !! Het centrum is niet heel groot maar ziet er vriendelijk uit.
Dus na een paar minuten lopen komen we aan in het hostel, de eigenaresse is erg vriendelijk en laat ons de kamers zien. Het is een soort bungalow-tje, er zijn 3 slaapkamers met daarin 2 bedden, er is een badkamer met douche en wc, en er is een losse wc en wastafel, bij de dames net zo, ik gooi mijn spullen op een bed en we lopen een rondje door het hostel, de wasruimte, de tv kamer en de keuken. We blijven ff in de keuken voor een bakkie en praten met de dame over excursies, en boodschappen enzo.
We lopen naar het centrumpje om boodschappen te doen. Voor mij gaat er iets nieuws gebeuren, ik ga koken in een hostel, heb er eigenlijk geen zin in, maar na het hostel in Auckland heb ik gezien dat er zoveel meer te beleven valt als je meer sociaal bent. Ik ben best wel sociaal maar koken doe ik niet, heb een heel seizoen gekookt, pffff. Maar toch, de gezelligheid en saamhorigheid in de keuken, is echt super. Een bijkomend voordeel is dat het een heel stuk goedkoper is als dan elke dag uit eten gaan, ik ben gewend , als ik op reis ben, om ontbijt,lunch en diner buiten de deur te doen. Maar het is echt fucking duur, dat wist ik wel voordat ik hier ging, maar tis echt veel, en als je dan met iemand samen de kosten kan delen voor ontbijt lunch en diner, scheelt dat echt een berrag !
Dus we gaan boodschappen doen, wat gaan we eten ? Stefanie zegt pasta met tomatensaus of pesto... Iedereen eet pasta pesto of tomatensaus, en dat voor 3 dagen lang. James heeft voor 3 dagen lang bolo gemaakt, hij kookt elke dag een beetje pasta, en warmt bolo op. Weet je, als ik dan toch moet koken, dan maar elke dag vers. Ik besluit om kip kerrie te maken, ik loop naar de koeling van de kip en pak een pakkie en pleur t inmijn mandje, dan valt mijn oog op de prijs....14,78$ ben je gvd niet helemaal lekker... 9 € voor 3 filetjes das aardig aan de prijs, we delen de kosten wel maar dit is wel iets te gek, ik leg het terug en neem een pakje van 2 filets... Krent.

We lopen terug naar het hostel en verkennen een beetje de boel, ik moet de was doen, en koop wat mb's want er is geen gratis wifi, bijna nergens...
Gedurende het einde van de dag, komen er mensen terug van dingen doen, en iedereen wil weten wie je bent wat je gaat doen enzo, supervriendelijk, bijna iedereen "woont" in de keuken, komt goed uit want daar voel ik me het meest op mijn gemak, of in bed, maar dat is niet sociaal...
We maken kip kerrie en eten er heerlijk van, we moeten ook afwassen.... En daar heb ik een hekel aan !! We blijven met een paar man zitten en blijven kleppen, fantastisch. Ik probeer nog naar Viv te bellen , maar dat lukt niet echt volgens mij, slechte wifi ! Sry schat !

Tijd om te gaan slapen, ik ga in bed liggen en doe muziek in mijn oren, pak mijn ipad en begin aan een nieuw verhaal voor mijn dagboek, heb de eerste zin nog niet geschreven of mijn ogen sluiten zich, laat maar, morgen ??

  • 14 November 2014 - 14:20

    Joseke:

    Wel leuk om te lezen dat je nu toch maar aan het koken slaat! Niemand kookt toch beter dan jij Bas?
    Ook leuk dat je zoveel contacten maakt, was vorig jaar toch niet zo? Ligt zeker aan het land! Welke natonaliteiten zijn er zoal? Veel americanen zeker!! Nou we horen wel weer van je! Reis veilig en tot hoors of moet ik zeggen tot lees!

  • 18 November 2014 - 08:14

    Bro:

    Gaat lekker Sociale kip...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 191799

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: