3e dag Manilla - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu 3e dag Manilla - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu

3e dag Manilla

Blijf op de hoogte en volg Bas

08 Februari 2014 | Filipijnen, Manilla

Manilla dag 3

Ik heb niet een heel goede nachtrust gehad maar dat is mijn eigen schuld. Ben gelijk aan het werk gegaan voor een hotel in Sabang, wat niet echt wil lukken. Ik wil niet te veel betalen, maar mag wel wat kosten, en die zijn vol. Na een hoop gekloot heb ik 2 emails gestuurd naar 2 verschillende hotels, hoop op een snelle reactie....

Daarna ben ik gaan ontbijten in de sportsbar, een dikke omelet want dat zal ik wel nodig hebben vandaag. Ik moet een kaartje kopen voor de bus en boot om op Sabang te komen, moet ik wel naar de andere kant van de stad. Ik heb geen zin om met de taxi te gaan, wat eindelijk misschien wel goedkoper/sneller is.. Maar dan heb ik ook de metro gezien in Manilla. Eerst moet in 25 lopen om bij de metro te komen, dan duurt het ff voordat ik een kaartje heb ( zegt iets meer over mij) en aan de goede kant van het perron sta, dan moet ik 5 haltes later overstappen op een andere lijn, moet ik ook weer een nieuw kaartje kopen... Het is in de metro net zo gezellig als in Delhi.... Ik moet me een beetje beheersen om niet zo uit de metro te stappen als in Delhi, hier zijn de mensen iets vriendelijker!! Dan moet ik nog een stukje lopen naar 'City State Tower' , daar zit dat kantoortje in waar de kaartjes worden verkocht. Kost 700 PHP, omgerekend 11€. 4 uur met de bus naar Batangas pier, dan met de boot in een uurtje naar Mindoro, en dan met de bus naar Sabang. Blij dat ik het heb, nu nog een hotel.... Ik loop een hotel naarbinnen en vraag heel brutaal of aub een beetje wifi mag gebruiken, ik krijg een uur internet van de brave man, na mijn mail gecheked te hebben loop ik terug en geef de man het briefje terug met de inlogcodes van de wifi.... Niemand kan dat meer gebruiken, weet ik ook wel, maar wat jeleent moet je terug geven.... En dat doe ik!! De man kijkt me ligt verbouwereerd aan als ik het geef... Ik zet m'n beste glimlach op en loop de deur uit... Nog steeds geen email van die hotels gvd.

Ik loop richting het strand van Manilla, maar hoe dichter bij ik kom, ik zie geen strand... Ze hebben hier geen strand, de oceaan houd gewoon op, je bouwt een stad, legt er een muur omheen en de oceaan houd op... Maar ik heb 'm wel gezien!! Vandaar terug gelopen naar een winkelcentrum, simkaart gekocht, en opgewaardeerd, want als die klootzakken niet terug mailen, ga ik wel ff bellen met ze.... Dan ben ik eigenlijk te moe om nog door te lopen, stik maar in je winkels.... Ik loop naar de metro, en wil instappen waar ik ben uitgestapt, maar dat gaat niet, ik moet terug... Ik weer omlopen, kaartje kopen.... Denk ff na !! Maar het is zo warm, de zweetdruppels lopen uit mijn nek,zo mijn gleuf in... Ik zweet uit mijn armen en benen, ik ruik ook niet zo lekker meer, 'n beetje zuur.... Het maakt me geen hol ( natte) uit.
Dan stap ik uit de metro en loop in een half uur naar het Amerikaanse oorlogs monument.. Ik kan niet meer. Ik vraag onderweg de weg aan een wout die tot de tanden bewapend is, en hij groet mij in goed Engels en legt me uit hoe ik daar moet komen, ik dank hem vriendelijk en vervolg mijn weg. Dan kom ik aan bij de begraafplaats, ik moet me melden bij de portier, en moet me legitimeren, dan weten ze wie ze moeten bellen als er een wit kruis verdwenen is... Het is best indrukwekkend!! Ik ken dit niet echt uit "onze" oorlog, maar hier is natuurlijk ook het een en ander gebeurt. Ik blijf een tijdje zitten en laat het op mij inwerken. Dan is het echt tijd om naar mijn hotel te gaan, ik kan niet meer. Onderweg neem ik een taxi, ben echt te moe om te lopen. Ik stap iets eerder uit, loop naar 7/11 en haal een paar biertjes, die heb ik verdiend....

Ondertussen heb ik een email gehad, ik ga morgen duiken !!! Eigenlijk overmorgen , maar het is geregeld!! Ik ben superblij!! 5 dagen strand, snorkelen en duiken !! Ik moet ook een beetje leren voor mijn cursus... Hoop dat ze een hangmat hebben...

Ik ga douchen en naar buiten, heb honger, en trek in nog meer bier....

  • 08 Februari 2014 - 18:13

    Mama:

    Ik heb me weer rotgelachen! In je mails schrijf je andere dingen, dan die je vertelt als we elkaar "bellen". Maar al met al gaat het van een leien dakje: jij gaat je padi halen. Maar eerst naar Sabang. Goeie reis morgen, enne... probeer er ook een beetje van te genieten! Liefs, mama xx.

  • 09 Februari 2014 - 02:45

    Die Lange Uit 010:

    Hey ouwe kraai,

    Maar goed dat ze Steijn in hebben gewisseld voor onze Rotterdamse Henkie ;-)!
    Een natte hol noem je een 'zwanus', dat zou jij toch moeten weten!
    Goed om te lezen dat je weer on the road bent! Heb je nog iets vd film 'the other side of the heart is white' meegekregen? Ging daar in premiere.
    Niet te snel vliegen na het duiken hè!

    Greets!

  • 09 Februari 2014 - 10:22

    Joseke:

    Nou Bas zo te zien is deze vakantie niet echt rustig, volgens mij lijk je wel in training voor de vierdaagse! Maar straks toch lekker duiken, gaat het zweet over in nattigheid! Pas op voor haaien! Geintje hoor veel plezier nog groetjes van ons uit het Natte Haagje.

  • 09 Februari 2014 - 19:56

    Tante Femmy:

    Ha Bas,
    Je bent wel aardig,ondernemend zeg!!!
    Had je inmiddels nou nieuwe schoenen gekocht?
    Groetjes:tante Femmy x.

  • 10 Februari 2014 - 10:43

    Dees:

    YES!!!!! het gaat gebeuren!!! hou de kust in de gaten he!

  • 10 Februari 2014 - 11:45

    Jeanne:

    dit worden echt jou dagen,duiken,hangmat,biertje,heerlijk
    gr jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 191836

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: