Onderweg naar Sabang - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu Onderweg naar Sabang - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Sabang

Blijf op de hoogte en volg Bas

09 Februari 2014 | Filipijnen, Puerto Galera



Het is maar goed dat ik naar een eiland ga, daar heb ik geen schoenen nodig, althans dat hoop ik tenminste, want ik ben niet geslaagd voor fatsoenlijk schoeisel... Gvd, heb inmiddels 2 blaren.... Maar ff doorbijten, bijna slippertijd !!!

Ik moet om 8:15 bij datzelfde kantoor zijn als waar ik het kaartje heb gekocht, dan moet ik boarden... Om 8:30 vertrekt de bus die tot z'n nok toe vol zit, met heel chinezen of koreanen, ik weet het niet en kan niet het verschil zien... Maar ze maken een partij herrie... Fucking niet normaal, gasten ik wil ff een uurtje mijn ogen dicht doen, dat zit er niet echt in, dus..
Onderweg word er een keer gestopt om te plassen en te roken. Ik heb geen zin om eruit te gaan, ik rook niet en wil wel plassen maar doe dat wel op de ferry..... Dat blijkt een klein foutje...

We komen in de haven aan en moeten een milieu belasting betalen om naar de overkant te komen.. 30 Php. In fatsoenlijke landen is PHP een synthetische drug wat zeer verslavend is maar hier betekent het gewoon : Philipijnse Peso.... Moet je ook maar weten ! Maar 30 php is ongeveer 0,50€ ...
Ok ik koop zo'n kaartje, loop 3 meter verder waar allemaal mannen in pakken staan met geweren, die vragen om mijn kaartje, die hebben ze me net zien kopen, ze knikken, kijken niet echt naar het kaartje. Dan moet ik door een detectie poortje, willen ze weer mijn kaartje zien, scheuren het in en ik mag door. Voordat ik de wacht ruimte mag word er weer gevraagd naar dat kaartje.... Daar controleren ze of het wel ingescheurd is... Dus ze controleren de controle van de controle... Hebben ze niks beters te doen of verdient het gewoon goed...

Dan wachten !












En wachten...







Ze zeggen wel iets , maar ik weet niet wat...









Wachten....






Dan zie ik een veerboot aanleggen, eindelijk.. Maar nee , die is niet voor ons. Dan komt er een soort kano, met bamboe zijleggers aan, er stappen een boel mensen uit met bagage. Ik wist niet dat er zo veel mensen in zo'n kano konden, en daar moet ik mee de oceaan over... Eindelijk mogen we naar de boot, hij is toch wel groot van dichtbij, ik loop erop met bagage, begint dat ding te bewegen...
Ik ga naast een man zitten die ook in de bus naast me zat, en beginnen te babbelen. Dan vertrekt de boot. De tocht duurt ongeveer anderhalf uur, en ik weet nu hoe een bootvluchteling zich moet voelen...
We komen heelhuids aan de overkant, heb zelfs nog ff mijn kunnen sluiten! Dan stap ik uit en ga op zoek naar iemand van Scandi Divers, die is er niet maar wel een soort taxi chauffeur die me daar heen brengt voor 200 Php, dat is goed. Ik loop achter hem aan , en hij stapt in een bootje waar maar 6 man op kan.. Tuurlijk... Ik stap in en de boot kapseist bijna, ze zijn er volgens mij niet op berekent om zo'n zware vracht te vervoeren... Ik mag in het midden op een plankje gaan zitten, en we vertrekken. Een paar minuten later, na beste geweld op zee, komen we aan op het strandje La Grande Laguna, en zie Scandi Divers al liggen. Tis echt wel een leuke ervaring !! Ik stap op het strand uit en word opgewacht door Katherine, met wie ik email contact heb gehad. Ze heet me welkom en brengt me naar mijn kamer in een ander resort omdat ze daar de luxe kamers hebben. Onderweg babbelt ze vrolijk in het rond, ik kan de helft maar onthouden... Ze brengt een biertje en zegt me straks wel te zien bij Scandi Divers.
Ik heb een grote kamer, ben erg tevreden, de vakantie begint nu echt. Later ga ik naar haar toe en vraag haar dingen over het duiken, ze verwijst me door naar een kantoortje waar ik heel vriendelijk te woord word gestaan. Ik vul een berg papieren in en besluit morgen te beginnen, maandag dus. Ik maak kennis met de duik instructeur en zeg 'm morgen te beginnen met de cursus, eerst genieten en bier drinken, hij begint te lachen en begrijpt het.
Ik ga terug naar mijn kamer en ga op het balkon zitten met bier en muziek!! Ik ben zo fucking blij !! Morgen duiken gek !! Na een paar biertjes ga ik naar het andere kant van het eiland om te kijken wat daar is. Een hoop duikwinkels en resorts en gogobars !! Het is een wandeling van 25 minuten en het zweet gutst echt overal uit, ik denk niet dat ik daar heel veel zal komen!! Maar zo'n mooi poppetje van 1.50.....

Ik besluit terug te gaan en te eten. Het is inmiddels donker en vind het nog steeds gaaf.
Ik ga mij. Bed in en val in slaap, een paar uur later word ik wakker met de Olympische spelen op tv, schaatsen.... Dat volg ik natuurlijk, weinig slaap dus, ik moet om 9 uur naar school... Ga slapen gek.. Dat probeer ik ook....
Bijna duiken...

  • 10 Februari 2014 - 13:19

    Dees:

    tralala tralala!

  • 10 Februari 2014 - 14:29

    Mama:

    En alweer kan er een streep bij op je bucketlist. Go for it!
    Mama xx.

  • 15 Februari 2014 - 15:28

    Johan:

    Je kan toch 10000000duikpakken tellen,val je vanzelf in slaaaaaaahaaaaaapppppffffgrrrrrrrrsnork snork truste

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 191861

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: