2 e dag Manilla - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu 2 e dag Manilla - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu

2 e dag Manilla

Blijf op de hoogte en volg Bas

07 Februari 2014 | Filipijnen, Manilla

Manilla dag 2

Ik zou eigenlijk een beetje rustig aan doen deze vakantie, daar is nog niks van terecht gekomen.....
Maar dat wil ook wel zeggen van deze stad ! Ik vind'm leuk ! Ik heb niet echt de tijd genomen/ gehad om me goed voor te bereiden op de Filipijnen, dus ik begin eigenlijk als een halve tamme, maar vind het leuk !! Heb m'n draai gevonden, weet welke kant ik op moet, weet waar de metro stopt, hoe de plattegrond werkt... Net als nege.. Niet !!

Ik ben als eerst op zoek gegaan naar een winkelcentrum, moet echt goeie schoenen hebben, want op m'n 'Vans' gaat het niet echt, heb al een stevige blaar op m'n poot, en de pijn in mijn voeten is na een naggie rust en een douche niet weg ... Kom ik bij een winkelcentrum aan...is ie dicht, gaat pas 11:00 open. Is eigenlijk ook niet erg, want schoenen van Jimmy choo zijn toch niet te betalen.... Er zitten alleen maar van die zaken, of ik een horloge wil kopen van Audemans Piquet, of misschien een audi S8.... Zie ik er misschien zo uit...

Dan maar koffie bij de Starbucks met een croissantje, dat zijn wel genoeg calorieën voor een ontbijt. Dan maar naar de 'Greenbelt' ook een heel groot winkelcentrum, met 5 gebouwen en een heleboel restaurantjes van allerlei komaf, veel Koreanen hier trouwens. Ook daar niks gekocht.

Vandaar heb ik een taxi genomen naar 'Central Market', das wel leuk, marktjes.... Maar wat ik daar aantrof was niet echt wat ik zocht, veel hangjongeren , een hoop gebedel... Dit is niet echt mijn markt maar meer voor de locals, ik stond ff op mijn kaart te kijken, toen iemand achter mij zei: this is Manila !! Ik zei, jaja en ben toch maar op mijn gemakje omgekeerd en ergens anders heen gelopen. Dan maar naar Quiopa Church, daar zitten veel marktjes waar een hoop ellende verkocht word. Dat bleek ook zo , een hoop bende wat niemand wil hebben.... Ik loop op mijn gemakje door richting de kerk, word het daar druk.. Niet normaal, het is op zo'n moment wel fijn dat ik ongeveer een meter groter ben dan de rest, dan overzie je de massa!
Ik kom bij de kerk aan eindelijk, blijkt dat er een mis bezig is.. Geen miss Philippines, maar een kerk ding met een man in een witte jurk, en een puntputs, Sinterklaas in vrijtijds kleding?? KKK ??? Ik kon het niet zien.... Nee joh , een echte priester, wist ik veel... ;-))

Fucking druk... Dat is in de volksmond heel druk!!! En het duurde ook een tijdje voordat ik een taxi had. Ik hield een taximotor met zijspan aan en vertelde waar ik heen wilde, begon ie te lachen en reed weg. Later bleek dat die gasten echt kleine ritjes doen en niet naar de andere kant van de stad. Dus met een taxi naar m'n hotel, uitrusten, pijn in mijn voetjes.. Douchen eten en bier drinken. Daar tussen heb ik ook nog geprobeerd een hotel te zoeken in Sabang, waar ik graag heen wil! Niet echt gelukt. Dan maar een beetje bijtijds gaan slapen. 'S nachts nog naar Ado liggen luisteren, en zaterdag op tijd op !!

De dagen zijn eigenlijk te kort voor de dingen die ik wil doen, maar dat is misschien maar goed ook , anders zou ik nog meer doen.

  • 08 Februari 2014 - 15:36

    Joseke:

    Zo te lezen vermaak je je best!! Houden zo maar kom wel lekker bruin terug hoor, met andere woorden neem het zonnetje ook eens op je gemakkie!

  • 10 Februari 2014 - 10:39

    Dees:

    Die markten zijn om gek van te worden! Pppf heel veel van hetzelfde (troep dus) ;)
    Maar dus nog geen schoenen gevonden???
    Hou vol!

  • 10 Februari 2014 - 11:38

    Jeanne:

    vergeet de zon niet,met je schoenen komt het wel in orde.
    veel plezier gr jeanne

  • 10 Februari 2014 - 11:52

    Sander:

    Lkkr bezig...

    Paraplu-tje bier !!!
    en op zoek naar nw schoenen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 191898

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: