Delhi dag 1 - Reisverslag uit Delhi, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Delhi dag 1 - Reisverslag uit Delhi, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Delhi dag 1

Blijf op de hoogte en volg Bas

23 November 2013 | India, Delhi


Ik heb echt heerlijk geslapen, neem een voortreffelijke douche, 4 massagestralen en een stortdouche, lekker warm en blijf ff zo staan. Dan ontbijt, het stelt niet veel voor maar ik prop het nodige calorieën naar binnen, want dat zal ik nodig hebben... Ik pak mijn tas van mij kamer en ga naar beneden, neem 's diep adem en daar gaan we.... Een getoeter van heb ik jou daar, brommers, taxi's ,tuk- tuks, auto's , ze scheuren vlak langs je, ik kan ze nog net niet wegkoppen anders had ik het gedaan. Een mensen leven is hier niet echt heel veel waard ,heb ik het idee!! Ik loop onder de brug door, daar"wonen" mensen, helemaal ingewikkeld in lakens en stukken stof, de slippers netjes naast elkaar bij de voetjes, er word eten verkocht, schoenen gepoetst, tegen de muur gezeken, koffie gedronken en getoeterd!!! Het is net een hele kleine gemeenschap, het is allemaal zo normaal hier, ik verbaas me..... Ik loop langs het trein station , die ik nog meer zal zien, wat één gekkenhuis is, dat hier nog orde in zit... Ik loop door naar Cannaught Place, daar vlak bij zit een echt toeristenbureau, vóór de toeristen , ipv voor zichzelf. Overal word ik gewaarschuwd voor dat soort bureaus. De mensen op straat zijn vriendelijk, maar ik ben op mijn hoede. Alle vriendelijke mensen willen geld verdienen. Telkens als ik word aangesproken , ga ik met mijn rug naar de muur staan, je weet niet wat er kan gebeuren, maar er is voorlopig nog niets gebeurd. Ik word vriendelijk op weg geholpen, en kom op het plein. Daar rond om staan heel veel grote gebouwen, Engelse stijl waar grote kleding merken in gehuisvest zitten. Ik loop rond, en raak aan de praat met een jongen die mij bij het toeristen bureau brengt. De man vraagt wat hij voor me kan betekenen. Ik wil graag wat treinkaartjes, 1 voor naar Agra, daar is de Taj Mahal, en 1 terug. Na ruim een uur met de man gesproken te hebben, heb ik voor 5 dagen een auto met prive chauffeur geregeld, die me vanaf 26-11 rondrijdt tot ik Delhi terug ben.

Het plan :
Ik wordt 26-11 om 8:30 opgehaald bij mijn hotel, rijden dan naar Agra, check in in mijn hotel, neem de auto, ga naar de Taj. Daar blijf ik zolang zitten als ik wil, dan loop ik naar de auto terug en gaan verder naar de mooie dingen in Agra. Het is dus zo, dat ik gewoon een chauffeur heb, die me overal heen brengt waar ik wil, geen gekloot dus met treinen die vol zitten of bussen zonder airco, nee gewoon een auto met chauffeur!!
Dan blijf ik 27-11 de hele dag in Agra, 28-11 ga ik naar Jaipur, omdat ik dat gezien moet hebben ,zegt ie , dan blijf ik de 29e ook nog in Jaipur.
De 30 e rijden we terug naar Delhi. En 1 december vlieg ik naar Bangkok, daar blijf ik tot 3-12 , en dan kom ik naar huis !! Dus zo ziet mijn reisschema er uit!! Heb er zin in. Kost wat, maar dan heppie ook wat!!!

Zo, nu tijd voor koffie! Ik ga ergens zitten en bestel een bakkie, dan moet ik ff kijken waar ik heen wil, dat word " het rode fort" , dat is een rood fort dat vroeger door een koning is gebruikt, om er de hoofdstad van het land te maken, zoiets.... Dus met een metro, leuk , metro...
Ik ga naar Raniv Chowk metro station, en kijk een beetje in het rond, tis ook voor mij voor het eerst.. Tis een fucking groot metro station, tegelijk ook een overstap op een andere lijn... Ik koop een muntje voor de halte vlak bij het fort, kost 13 roepie. Dan moet ik door de metaal detector , en mijn tas door de scan.. Voor de metro?? Het zal wel nodig zijn ! Dan op zoek naar de yellow line, en de juiste richting. Ik moet ff goed opletten, goed kijken en een paar keer vragen, dan sta ik bij de goede kant. Er staan heel veel mensen, die ook die metro willen hebben. Er staan lijnen op de grond geschilderd, voor de reizigers, eerst de mensen eruit, dan erin... Ik sta netjes te wachten, de metro komt, en er willen 60 mensen de metro in , en die wachten echt niet tot de mensen eruit zijn, das hun pakkie an.... Ik ram me ook een weg naar binnen, deel wat elleboogjes hier en daar uit, maar ik ben binnen. Zo gaat dat dus hier.. Er zijn wat mensen die er uit hadden gemoeten, maar die gaan gezellig nog een halte mee... Ik sta redelijk klem tussen al die mensen, en ze staren me allemaal aan, ik staar terug maar heeft geen zin. Iedereen staart naar mijn armen, tattoo's... Ik hoor 100 x per dag dat ik een mooie tattoo heb... Weet je 1 of 2 x is leuk, maar niet de hele dag door, en zeker niet als er mensen met je op de foto willen door mijn blank zijn en tattoo's... Maar goed, adem in,adem uit. Dan is het moment daar, dat ik er uit moet, maar er zijn zoveel mensen, dat ik een probleem heb om er uit te komen.... Ik pak me vast aan een beugel bij de deur en trek me een weg naar buiten, mijn rugzak komt iets later, maar ben er wel uit!! En een paar mensen die er niet uit wilden, maar die blijven gezellig wachten op de volgende metro.... Ik loop met de meute mee naar buiten en vraag een paar keer de weg/richting het fort, tis niet al te moeilijk. Maar het duurt eeuwen om er te komen... Je moet je voor stellen, je komt uit een metro station, daar begint gelijk een bazaar, met allerlei spullen, alle mensen willen alles zien en voelen , er wordt geschreeuwd en gedaan, maar er lopen een partij mensen waar je eng van word. Het is net Koningsdag in 020 , maar dan nog iets meer..... Het duurt een tijdje voor ik enigszins normaal kan lopen, dan zie ik het fort, dat is idd niet te missen!! Voor ik er aan kan komen moet ik eerst nog oversteken, ongeveer8 banen... Das ook een uitdaging ! Maar dan kom je er vlak bij, er is een plein voor , waar geen auto's en anderen motorvoertuigen mogen komen, alleen mensen... Dan moet ik een kaartje kopen voor 250 roepie, omdat ik een toerist ben, de locals betalen 10 roepie, maar mag wel naar een toeristen kassa waar maar 2 mensen in de rij staan ipv 200.... Dan naar binnen, weer door een detectie poortje en word gefouilleerd . In het eerste gedeelte staan allemaal kraampjes met toeristen prul, in het tweede gedeelte begint het fort. Het is heel groot, met verschillende huizen en barakken waar je niet in mag, mooi vijvers waar geen water in zit, andere mooie gebouwen waar een steiger voor staat en een net hangt. Het is wederom een waanzinnige beleving. Met een half uur ben ik weg. Weer dezelfde weg terug naar de metro...
Ik moet ook weer een muntje kopen voor de metro terug, je kan geen retourtjes kopen, helaas. Ik sta ongeveer een half uur in de rij, dat is langer dan de reis naar mijn hotel... Ik wurm me wederom in de metro, en wacht geduldig tot ik op station " New Delhi" aankom, daar heb ik echt een gevecht geleverd, daar lopen miljoenen mensen met tassen , koffers, weekend tassen, alles hebben ze bij zich, zak rijst op je hoofd... Dan kom je uiteindelijk uit de metro, en moet je over het station richting je hotel... Dan loop je eindelijk boven het spoor, met iedereen die naar/of van een trein komt, met alle bagage.... Kris kras, overal doorheen, elleboogje hier en daar, scop hier en daar, en wat ook heel vervelend is, mensen komen van rechts achter je voorbij en gaan dan voor je voeten naar links, naar beneden, tot ok het zat werd en op een slipper ging staan en die gozer op z'n muil ging.. Sry... Dan kom je helemaal afgepeigerd aan in je hotel, ga naar boven, en loop eerst een tijdje te godveren, en tot rust te komen, zo'n dagje , wat niet heel lang heeft geduurd, heeft zoveel indruk op mij gemaakt, waar je loopt, wat je ziet, alle praatjes die je maakt, de hele dag op je hoede zijn, het zoeken naar je lokatie, en eten/drinken, het verkeer en getoeter.... Ben kapot ! Ik stink en ben stoffig, ik denk dat ik één ben geworden met de stad ! Ben toch een beetje van mijn apropos.... Het is tijd voor een douche en een uurtje slaap.. Ik ben 's avonds ook nog wat gaan eten ergens, weet niet meer waar, dus het zal niet zoveel zijn geweest. Ben blij met dit hotel, goed bed. Redelijk internet, en zeer goede douche. Ik kijk een filmpje en val in slaap, ik weet ook al wat ik morgen ga doen...

  • 25 November 2013 - 16:41

    Johan C Toet:

    Pffffffft,je krijgt vanzelf wel een zak rijst op je hoofd!!!gr Jo.

  • 25 November 2013 - 16:48

    Mama:

    Wat een hilarisch verslag van het reizen per metro: heb me rotgelachen!
    Je volgende bestemming wordt een makkie, want in Agra wonen maar 1.259.979 mensen, te weten Mogols (niet te verwarren met mongolen dus, Bas!!!)... En in Agra hebben ze apenoverlast. En die apen mag je níet doodmaken, want het zijn heilige dieren. En, luxe backpackertje: je hóeft niet meer met de metro, want je hebt nu een privéchaffeur. Kortom, Agra wordt een eitje vergeleken bij de 16 miljoen inwoners van Delhi. Conclusie: ga er op je gemakkie van genieten, die 1.259.979 Mogols heb jij in no time onder de voet gelopen... Have funnn!!! P/m, xx.

  • 25 November 2013 - 17:50

    Tante Femmy:

    Waardeer je nu ons eigen kikkerlandje?
    Ook ik heb me rotgelachen!!
    Gr:Tante Femmy x.

  • 25 November 2013 - 20:08

    Bro:

    Há B

    Ga je alle inwoners een bezoekje brengen, nee toch....
    Tussen Agra en Delhi zit maar 239 km> 3:48 uur rijden beetje weinig, niet dan .

    leuke trein ervaringen heb jij altijd, volgens mij gaat het eer bij jou aan toe of het een middagje keet fighten is...erg amusant om te lezen dat je fans geen afscheid van je kunnen nemen en zodoende nog een halte met je mee reizen...!!
    Leuke teMpel zeker zoiets als de familie kerk in Spanje... komt ook nooit klaar.
    Hij ging lekker !! Heb net als de andere lezer hartop zitten lacheren.
    Ik zou over wegen om een "Waar is Bas" te starten als tv-serie Johnie M zou jaloers worden.

    fun

  • 25 November 2013 - 20:08

    Bro:

    Há B

    Ga je alle inwoners een bezoekje brengen, nee toch....
    Tussen Agra en Delhi zit maar 239 km> 3:48 uur rijden beetje weinig, niet dan .

    leuke trein ervaringen heb jij altijd, volgens mij gaat het eer bij jou aan toe of het een middagje keet fighten is...erg amusant om te lezen dat je fans geen afscheid van je kunnen nemen en zodoende nog een halte met je mee reizen...!!
    Leuke teMpel zeker zoiets als de familie kerk in Spanje... komt ook nooit klaar.
    Hij ging lekker !! Heb net als de andere lezer hartop zitten lacheren.
    Ik zou over wegen om een "Waar is Bas" te starten als tv-serie Johnie M zou jaloers worden.

    fun

  • 26 November 2013 - 08:51

    Joseke:

    Wat een verhaal zeg, prachtig, dus valt de randstadrail hier wel mee! Wat een luxe zeg den prive chauffeur. Zal straks wel tegenvallen in de kou op je brommertje! Maar nu zie je wel ontzettend veel, eigenlijk teveel om te behappen lijkt mij. Als je weer thuis bent heb je nog lang plezier aan je herinneringen . Genieten hoor Bas!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 191898

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: