Pai dag 2 - Reisverslag uit Hang Dong, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu Pai dag 2 - Reisverslag uit Hang Dong, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Pai dag 2

Blijf op de hoogte en volg Bas

26 Oktober 2013 | Thailand, Hang Dong


We beginnen de dag met ontbijt bij "Om's Garden" , geweldig ontbijt , lekkere koffie en goede broodjes. Daar zitten we een hele tijd en bestellen nog wat koffie en wat stukjes gebak : limoen cheesecake, carrotcake en een banuffie. Alles is superlekker, het is een heel ontspannen plek met goede wifi.
Gister hebben we besloten om een motor rit te doen vanuit Happy House, waar Sanne en Douwe en Jeroen zitten. Frits ( de eigenaar ) regelt het , en een Thaise medewerker Tal rijdt ook mee, hij komt uit die buurt waar we heen gaan.
We staan op tijd klaar, ingesmeerd, en getankt !!
Tal rijdt voorop,en Frits achter! We rijden de bergen in en rijden door dorpjes waar je normaal niet komt als toerist. Met ons rijden er nog een Duits meisje mee en een gozer uit Colombia. We stoppen regelmatig om foto's te nemen en de benen te strekken. Het is een gave rit, door de bergen en dan naar beneden het dal in, langs de rivier, wonderschonen natuur !! Hier wordt soja verbouwd, er is al geoogst en moet opnieuw aangeplant worden, dus het is een beetje dor en droog.
We rijden door en gaan naar een natuurlijke "hotspring" ! Zo'n 20 jaar geleden hebben ze en pijp de grond in geslagen om water naar boven te halen , en er kwam niets, de laatste maanden komt er water omhoog van 96 graden. Tal gaat een mandje kwarteleieren kopen en legt ze in dat water... Een paar minuten later eten we kwarteleieren met sojasaus... Echt wel lekker !!

We rijden door naar een natuurlijke bron, dat water komt gewoon omhoog en het kookt nog als het boven komt, ik loop een rondje , maar moet wel op de grote stenen blijven lopen anders worden mijn voetjes gaar....
Ik wil een foto maken , maar het duurt net iets te lang en mijn lens beslaat.... Het stinkt hier naar rotte eieren...dat komt door de zwavel,wat in het water zit.

We rijden ook nog een dorpje hoog de bergen in, waar iedereen ons aanstaart omdat ze nog nooit blanke mensen hebben gezien!! We lopen daar een tijdje rond en geven kinderen snoepjes, die ze gretig aanpakken.
We rijden op asfalt, steen en beton, maar ook op zandpaadjes , wat later in blubber veranderd als het heeft geregend.. Echt een super rit!!

We gaan weer richting Pai, dat duurt ongeveer een uurtje en rijden ook in het donker, deze keer is het droog en rijden we met 8 man.... Toch is het heel erg inspannend.
We komen terug in HappyHouse en drinken een biertje, en nog een , we hebben het verdiend !! We moeten nog eten en besluiten ergens in het dorp eenvoudig te eten. We lopen op de markten Sanne herinnerd mij eraan om die ballonnen te kopen, ik was het al vergeten..
Na het eten gaat Douwe naar z'n kamer, hij voelt zich niet lekker. Jeroen ,Sanne en ik lopen naar de rivier om die dingen op te laten. We hebben een leuke stek gevonden en halen wat te drinken. Dan beginnen met 1 ballon die ik op oplaat ter nagedachtenis aan Oma. Het is een fantastisch gevoel, de ballon "voedt"zich met warme lucht en wordt steeds lichter, dan is de weerstand te sterk en laat 'm los , hij gaat best met een snelheid omhoog, het is helder en windstil, en de ballon klimt en klimt, en ik denk aan m'n lieve omaatje, die ik vreselijk mis, en de tranen rollen over mijn wangen, wat een fantastisch moment !! Sanne komt naar me toe lopen en zonder iets te zeggen geeft ze mij een aai over m'n bol. We staan met z'n 3-en omhoog te staren, zonder iets te zeggen, net zolang tot ie verdwenen is. Ik pak m'n biertje, neem een slok en kom weer tot mezelf.
Ik help Sanne met haar ballon, en staren net zolang tot ook deze is verdwenen.
We gaan erbij zitten en praten nog een tijdje na.

Dan is het tijd te worden om richting hut te lopen, moet nog inpakken en douchen.
Morgen richting Laos !!
Tis 3 dagen reizen eer we in Luang Prabang komen. Zondag avond komen we aan in Chiangkhong, waar we overnachten, maandag ochtend gaan we de grens over, hoop ik, ik heb geen pasfoto's bij me voor m'n visum, wordt nog spannend. Dan stappen we op de slowboat, die ons halverwege Luang Prabang brengt. Daar overnachten we, en de volgende ochtend doen we het laatste stuk over de rivier en komen rond 17:00 aan in Luang Prabang ....
Als dat maar goed gaat!

  • 27 Oktober 2013 - 18:40

    Mama:

    Tuurlijk gaat dat goed! Gewoon vanuit gaan. Hé Basje, emotioneel momentje met oma hè? Ook bij mij staan de tranen nu in mijn ogen. Mooi gebaar schat! Slaap lekker en morgen 'n goede reis naar Laos! We denken aan je hoor! Dikke doei, mama xx.

  • 27 Oktober 2013 - 19:42

    Bro:

    He broer.
    Mooi verhaal met een goed eind. Je lijkt crocedile dundey wel...dit was direct watik voor me zag toen ik het las.
    Ballon gedeelte was ook mooi, mazzel met het weer zeg.

    He Dirkie helumpie volgend jaar naar de TT ??
    Wat voor superbike heb je kunnen huren. Goed om de loempja als gids mee te nemen...

    Veel plezier morgen. ...alles komt goed. ..

    Gr san

  • 28 Oktober 2013 - 09:26

    Joseke:

    Jeetje Bas wat maak jij veel mee, dat van die kakkerakken, daar kreeg ik hier al kippenvel van!' De busreis is toch zeker ook een hele belevenis. Hoop dat alles naar je zin zal verlopen! Kik uit naar je volgende verslag! Nog veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 192029

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: