Op weg naar Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Bas Toet - WaarBenJij.nu Op weg naar Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Op weg naar Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Bas

26 Oktober 2012 | Maleisië, Langkawi Islands

Voor diegene die mij al een tijdje volgen en zo ook vorig jaar , en die zich afvragen waarom er geen foto's bij zitten, het internet in de meeste hostels is zo slecht dat het heel moeilijk is om er dingen bij te zetten, ik probeer af en toe wat op Facebook te zetten. En voor diegene die geen Facebook hebben.... Pech !!

Dus vroeg op en uitchecken uit het Reggae Penang, om naar de boot te lopen. Natuurlijk loop je verkeerd gvd klotezooi en het is al zo warm en m'n bagage zit net niet in een plastic tasje en een tekst is zonde van mijn geld , want is is maar 5 min lopen... Hoer !! Chagrijnig stuk ellende van de receptie zeg... En ja zo heten taxi's hier : teksi.

Plekje opgezocht in de boot, aan het raam... Leuk, maar ja je ziet geen klote door het opspattende water... Film gekeken en na eindelijk 3 uur en een tussenstop verder aangekomen op Het eiland : Langkawi . Iedereen die daar uit de boot stapt, plus de mensen die er net zijn, heeft een tekst nodig, ik ook... Dusssss. Ti's warm druk chaotisch, overal mensen ruziën om een teksi... What the fuck, hier doe ik niet aan mee, doe maar eerst ff koffie drinken en wachten tot de mensen opgerot zijn en ik rustig een teksi kan nemen, ik heb tenslotte ook vakantie .. Toch..

Na een rit van een half uur aangekomen in het guesthouse ziet het er echt gezellig uit, maar wel groepjes met mensen en niet echt gastvrij.. Maar goed ik naar de receptie wat ook de bar is , om in te checken. Hier checken we niet in hoor, hier schrijf je in het gasten boek wie je bent en hoe lang je denkt te blijven. Oh ok , zo kan het dus ook..

Die reggae boy ( een Maleis met rastahaar :-)) ) laat me mijn gedeelde kamer zien, en of ik boven of onder wil liggen... Ik wil hier eigenlijk helemaal niet slapen, maar goed je moet er iets voor over hebben om low-budget op reis te gaan. Doe maar beneden. Jaa maan ( op z'n reggaes) take your time and relax man .... Uhm ok. Goed , m'n tas onder mijn bed gefikkerd en terug naar de bar, beetje informatie vragen over internet , plattegrond an het eiland enzo. Gekregen, ik heb de helft er maar van begrepen maar ja ach, relax man!!

Ik ben gelijk maar de omgeving gaan bekijken, de straat aan het strand is ongeveer 2 km lang, vol met barretjes eet tentjes winkels en supermarkten, wel leuk.ik ben maar een kant opgelopen, en lopen en lopen. Warm , dat wel.eind van de " boulevard " , dan maar terug. Rene had mij gevraagd om de groetjes te doen aan Patricia die werkt in " The Brasserie" . Zoeken, zoeken, ook over het strand gelopen, niet gevonden . Jammer misschien later. Terug naar het hostel, biertje gekocht en beetje internetten. Douchen.... Dussss, slippers aan, onderzeeduikpak, chemische, thermische handschoenen aan.. Brrr, niet echt fris, geen warm water, maaruh ik kan ook gelijk ff poepen... Hmmm , ik betaal ook maar €3.25 per nacht!! Maar het koude water is niet echt koud, toch 1 pluspuntje. Omgekleed en zo fris als ik kon op zoek naar eten. Loop ik ergens, hoor ik achter mij : hè jij zit toch ook in mijn hostel?? Niet reageren, en toen nog een keer... Maar ik had het shirt aan van het Nl elftal en kon moeilijk stommetje spelen, ik had haar ook gezien maar had niet echt de behoefte om haar beter te leren kennen... Maar goed, hoi hou ik ben Bas enzo , ja leuk ik zit ook in het gecko guesthouse, jaja ik heb jou ook gezien en gehoord.... Moet je nog eten?? Nou moeten is een groot woord maar heb wel trek, zeg ik. Ja dan moet je daar en daar gaan eten, is echt heel goed !! Jaja, ik heb trek in Thais, zeg ik. Oh nou ik niet hoor, ik heb laat geluncht en heb ook niet echt honger. Ik vraag gvd toch ook niet of je meegaat !!!! Maar ze liep mee en we liepen dat Thaise restaurantje in, kom ik dat stel tegen uit de Cameron
Highlands, die ik ook later in Penang tegen kwam... Gezellig !! Het begon enorm te regenen, en zijn ff blijven zitten met nog een drankje. Moesten we met 4 man €28 afrekenen, geen geld zeg. Daarna nog in een strandtent een biertje gedronken en ben gaan slapen.nou ja slapen, ik lag met nog 9 man op de kamer, en driekwart was er nog niet, die kwamen 's nachts laat pas.

Ik ga nu stoppen , moet nog douchen en omkleden en eten en daarna naar een Full-Moon party, ik schrijf straks of morgen verder. Tot dan !!

  • 30 Oktober 2012 - 14:12

    Mama:

    Kijk, da's weer de oude Bas: humoristisch en opgewekt! Wat heb je het weer geestig verteld, ik kijk nu al uit naar de rest van je verhaal. Veel plezier bij de full moon party vanavond! Kusss, m.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 191876

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: