Nieuwjaarsdag in San Salvador - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Bas Toet - WaarBenJij.nu Nieuwjaarsdag in San Salvador - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarsdag in San Salvador

Blijf op de hoogte en volg Bas

01 Januari 2016 | El Salvador, San Salvador


Ik ben een beetje lui, heb geen zin om mijn bed uit te gaan, hoeft ook niet, alleen voor het ontbijt... Ik bel en app naar Nederland om te vragen hoe geweldig het allemaal is geweest... Ik ben door mijn dipje heen en zie het weer positief.
Na het ontbijt loop ik naar de receptie en vraag de man wat ik kan gaan doen vandaag, naar heet centrum, of beter niet, hij raad me aan om naar de centro mall te gaan, een groot winkelcentrum waar een hoop te doen is, ik vraag of t open is en hij beaamt het. Hij belt een taxi voor me die me er heen brengt, ik stap uit, en ontdek dat 80% gewoon dicht is, klootzak... Ik loop toch een rondje, maar heb er de pest in. Ik ga naar de Starbucks voor een bakkie calorieen, en gratis internet.
Ik heb een Walmart gezien ergens met een heleboel kraampjes ervoor een markt ofzo, daar wil ik wel heen. Alleen zitten er in San Salvador 3 Walmarten, of Walmarts... Er zit er een vlakbij ,waar ik heen loop, die is dicht, nog 2 andere over. Ik houeen taxi aan en vraag of ie naar de Walmart kan brengen ,met de markt weet je.. Hij knikt ja en begint in t Spaans een heel verhaal met me, ik reageer in het Nederlands terug en we hebben samen veel fun.
Hij brengt me naar de verkeerde Walmart, dit is gewoon een supermarkt... Prima, ik ga niet opnieuw beginnen... Ik loop 2 rondjes door de supermarkt en koop eigenlijk niks. Als ik buiten kom kijk ik op google maps en zie dat ik terug kan lopen naar mijn hotel. Prima, het is mooi weer, dus waarom niet.

Onderweg zie ik veel winkels en restaurants, een hoop nog dicht,maar er zitten er een paar bij waar ik wel wil eten. Terug in mijn hotel, ga ik buiten zitten, trek die fles rum open en schenk een goeie rum cola in.. Pringels eerbij en ga mijn veerhalen zitten tikken, bel ondertussen met Gabby. Ik schenk nog een rummetje in, en zit heerlijk in de tuin. Ik pak mijn box en zet een muziekje op.Ik schrijf ,of tik eigenlijk maar door en neem nog een drankje, Ik vind t steeds leuker worden, ik maak steeds meer fouten en duurt langer voor ik wat op schrijf... Ik moet nu echt stoppen, ik begin te gezellig te worden...
Ik leg mijn ipad weg en schenk nog een kleintje in...

Ik neem een douche en kled me om, heb honger, ik ga naar buiten, loop naar beneden, ga de eerst rechts omhoog en kom uit bij een restaurant me uitzicht, ze hdden gister open moeten zijn , dan had ik een mooie plek gehad... Ik bestel een Coronatje, en krijg direct de kaart. Ik begin m zorgvuldig te bekijken en begin te lachen, ik begrijp hier niet echt heel veel van... Gelukkig hebben ze internet en zoek een hoop dingen op ,op google translate. Dat helpt maar niet genoeg... Ik vraag naar een Engelse kaart en nog een pils. De pils komt snel maar de kaart niet, heb nu echt wel stevige trek.. Als de kaart eindelijk komt worden er een heleboel dingen duidelijk. Ik bestel een ceviche van garnalen met chili en avocado, en als hoofdgerecht spaghetti met kreeft... En oja doe nog een biertje...
Na niet al te lang komt mijn ceviche, het is heerlijk, pers nog wat limoen er over uit en zit te smikkelen. Het is bijna een maaltijd op zich !!
De pasta is ook heerlijk, wel heel zwaar, er zit heel veel saus op, krijg er 2 heerlijke broodjes bij !!!! Heerlijk, lekker smullen. Als ik klaar ben en mijn bier op is ,vraag ik de rekening. Het is 40$ , dat heb ik nog de hele vakantie niet uit gegeven aan een maaltijd !!! Maar het mag wel een keer... Ik strompel de trap af , en weer omhoog bij mijn hotel, loop naar m'n kamer waar ik bijna meteen in slaap val...

Toch wel een leuke dag gehad !
Drank maakt meer goed dan....

  • 04 Januari 2016 - 00:04

    Joséke :

    Wat een verhaal weer. Maar leker eten is hier ook prijzig kan maar lekker smaken . Veel plezier nog, we leven met je mee.

  • 04 Januari 2016 - 00:04

    Joséke :

    Wat een verhaal weer. Maar leker eten is hier ook prijzig kan maar lekker smaken . Veel plezier nog, we leven met je mee.

  • 04 Januari 2016 - 12:30

    Mama:

    Zo, nu ken ik je weer! ☺️

  • 05 Januari 2016 - 20:31

    Bro:

    Leuk verhaal.
    Ik zeg eten en drinken ... één van de beste geneugten van het leven.

    Mijn naam is Baas met dubbel A en ben soms ook lid van de club, haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 191763

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: