Pondicherry 11-11 - Reisverslag uit Pondicherry, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Pondicherry 11-11 - Reisverslag uit Pondicherry, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Pondicherry 11-11

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 November 2013 | India, Pondicherry


Ik wordt redelijk vroeg wakker en heb redelijk geslapen, ik lig een beetje naar buiten te staren, kloot wat op mijn ipad, en sta rustig op. Ik wil hier niet ontbijten, ben bang dat het weer te lang gaat duren, en wil op tijd de bus hebben. Dus ik pak alles in , loop naar beneden , voldoe mijn rekening, en ga op weg. De zon schijnt nog niet heel fel , maar het water loopt al weer van mijn hoofd, het is ongeveer 20 minuten lopen, en dat is best veel als je zo'n bepakking hebt als ik....
Ik kom aan op het kruispunt, ga bij andere mensen staan, maar wordt weg gestuurd door de politie, ik moet bij de halte wachten... Ok joh ,rustig.. Er komen en gaan bussen, en dan zie ik een airco bus aankomen en denk : dat is um. Ik loop snel naar de bus, die stopt waar allen mensen staan en ik weg gestuurd werd, ik vraag of dit de bus is naar Pondicherry, dat staat op de voorkant, ik krijg een vaag antwoord en de bus rijdt weg... Krijg de tering, en nu ? Ik weer naar de vriendelijke agent en bedank 'm voor zijn goede advies, en vraag wanneer de volgende komt. Hij zegt dat ze om de 10 minuten komen, ja dat wist ik al, maar dat zijn de locale bussen, met tralies en teveel mensen, weet je nog , gister... En niet met zacht stoelen en airco. Ik bedank hem weer vriendelijk, en lach erbij, maar vanbinnen denk ik iets heel anders.
Ik wacht op de volgende, die komt vrij snel gelukkig, en stap in, er zijn gelukkig nog wat stoelen vrij en ga zitten. En op dat moment komt er ook zo'n vriendelijke man naar mij toe en gebaart dat mijn tassen in het rek boven mij moeten, met mijn kleine rugzak heb ik weinig moeite , maar met die grote iets meer, hij helpt mij, en eind goed al goed. Ik betaal de man 60 roepie, en ga zitten. Die bankjes zijn niet echt gemaakt voor mensen met mijn postuur, dus krijg kwade gezichten, als ik me beweeg... Fuck you... Na anderhalf uur wordt er een pauze ingelast voor de chauffeur en kan ik ook mijn benen gaan strekken.
Ik bestel een koffie maar krijg t met gekookte melk en veel suiker, op zich niet vies, als je de vliezen die zich telkens op de melk vormen wegdenkt. Ik neem ook wat samosa, en ben voor 30 roepie klaar, 36 cent. Een man spreekt me aan over m'n tattoo's , en vertelt dat zijn zoon een tattoo shop heeft in Chennai, en dt ook hij elke keer wordt aangestaard, hij zit helemaal onder...
De chauffeur stapt weer in, dus wij ook, en iedereen staart mij aan, ik staar terug , ik zeg : namaste, klootzakken...!!! Namaste is een woord voor, hallo ,dag,hoi enzo.
Het is nog een uurtje naar Pondi, en er stappen mensen in en uit. Dan komen we in de stad aan, en het is een chaos, zo druk, dat had ik niet verwacht van Pondicherry. We rijden het busstation in en iedereen moet eruit. Ik pak mijn spullen, baan me een weg door de mensenmassa en taxi chauffeurs, en ga ergens op een stil plekje zitten kijken of kan ontdekken waar ik zit. Dan wordt het iets rustiger om me heen , en ik loop naar een tuk-tuk homo. Ik laat hem zien waar ik heen wil, uit de Lonely Planet, en hij begint over een ander hotel.. Luister maat, ik heb een klote rit achter de rug, doe gewoon wat ik zeg en je hebt verder een prima dag.... Dat maak ik hem duidelijk, en hij begint over euro's , die wil hij graag hebben. Ik maak hem nog een keer duidelijk wat ik er van vind, en hij doet een stuk rustiger, ik wordt alsnog opgelicht.... We komen aan in het guesthouse die ik heb uitgezocht, ik vind het niks, hij weet een betere... We komen daar aan , ik neem de kamer, en hij wil te veel geld, ik geef hem 400 en zeg hem op te pleuren !!! Later hoor ik dat een ritje van het busstation naar mijn guesthouse ongeveer 80 roepie kost.... Ik heb 4 x zoveel betaald... Dat is ook de laatste keer, vieze hond. De man van mijn guesthouse zegt wifi te hebben, wat voor mij belangrijk is, maar er is geen wifi, dat zegt hij nadat de papieren ingevuld zijn en ik betaald heb... Ik heb gelijk de pleuris erin, ik zit op mijn kamer in de Lonely Planet te bladeren, op zoek naar een ander hostel/guesthouse. Ik verlaat mijn kamer, zonder mijn tas uit te pakken, en ga naar buiten, eerst naar de zee. De zee... Daar wordt ik rustig en kan dan beter nadenken! Ik ga ergens zitten en bestel wat te eten en te drinken en kom tot bedaren, wifi is niet alles, de kamer is schoon en te betalen, relax en ontspan. Ik ga op zoek naar een kaartje voor de nachtbus naar Bangalore. Er is een travel agency dichtbij, en zoek 'm op. Gesloten... Gdv de gdv , dan maar naar het busstation. Ik was al naar de toeristen office geweest en heb een plattegrond van de stad ,wat me erg helpt. Tis een aardige wandeling, maar kom op het busstation aan en ga op zoek naar een ticket balie , of iets voor toeristen. Ik vind een kantoor en stel mijn vraag, de mannetjes nodigen mij binnen uit en krijg en stoel en een kopje t, met melk... We praten wat en leggen mij uit hoe ik aan een kaartje kan komen. Ik bedank de mannen hartelijk en ga op pad. Dan zie ik de travel agency's en loop bij 1 naar binnen en koop een kaartje voor woensdag naar Bangalore.. Kost 660 roepie ( 8€ ) voor de nachtbus, duurt ongeveer 8 uur, dan heb ik wel de ultra deluxe mega super toerist sleeper bus.... Tuurlijk.... Maar goed voor 8€ weet je alles. Ik loop terug naar de stad om te eten en denk, dat het niet goed is wat ik heb gedaan.... Ik heb de halve stad gezien, daar heb ik morgen ook nog de tijd voor en dan ook nog een dag later, want de bus gaat pas om 22:00 ... Ben niet zo blij met mijn keus, ik ga terug naar mijn hotel en vertel de baas mijn verhaal , en vraag of hij wil bellen om mijn ticket 1 dag te vervroegen.. Hij belt en zegt mij dat het wel 10% kost voor annuleringskosten, ik zeg prima, maar dan moet ik nu wel weer naar dat kantoor om het te veranderen... Tiefus, kom er net vandaan, weer een uur lopen, maar het is voor een goed doel...
Maar goed, ok kom op dat kantoor en vertel mijn verhaal en hij zegt dat het 20% kost... De hufters, nog maar 150 roepie uitgeven , maar heb nu wel de ticket die ik wil.. Ik ben een stuk blijer dan eerder... Ik loop terug naar mijn hostel , eet wat onderweg ,en er is nog steeds geen internet, moet naar de buren, hotel intercontinental, ik loop binnen , vertel hoe of wat, koop een bier en loop naar het dakterras, en heb internet... Ik regel wat dingen en ga naar mijn kamer. Daar heb ik nog steeds internet van de buren, wat me blij maakt. Radio 538 luisteren, wat een lol... Ik maak een reisplan, check mijn bijbel, ga douchen , en probeer te gaan slapen.... Ik val in slaap , maar wordt vrij snel wakker... Mijn bed is te klein.. Ik moet scheef in mijn bed gaan liggen, das klote, maar lig wel lekker, ben toch wel blij met mijn dag.... Eerst erg teleurgesteld , maar met een goede afloop!!! Ben toch wel een beetje trots op mezelf...


  • 13 November 2013 - 08:25

    Si Ming:

    Go, go Bas , geniet van je avonturen. Kun je later een boek over schrijven.
    Lekker genieten en goed oppassen

  • 13 November 2013 - 08:57

    Mama:

    En na wat hobbels en tegenslagen ben je nu in Bangalore. Hopelijk heb je goed geslapen tijdens je lange busreis en valt de stad mee, want je zit midden in het land, geen zee te zien! Aan je hotel kan het niet liggen, want dat ziet er prima uit! Nog steeds hoofdpijn joh? En heb je nog keelpijn? Niet ziek worden hoor, zonde van je tijd! Lieffie, veel plezier in Bangalore, maak er wat van! Veel liefs van ons, mama xx.

  • 13 November 2013 - 10:48

    Joseke:

    Nou Bas zo te lezen valt het niet allemaal mee, maar toch kom je er steeds weer uit! Lijkt me echt moeilijk om je steeds maar weer verstaanbaar te maken, vooral als die lui niet zo vriendelijk zijn! Laat je geen poot uitdraaien hoor, maar zo te lezen leer je iedere dag bij. Nee erg aardig zijn ze daar niet voor Europeanen, die lui denken dat hier alleen maar erg rijke mensen wonen, dus proberen ze je pakken. Nou Bas genieten hoor.
    Groetjes van Peter en mij.

  • 13 November 2013 - 20:42

    Bro:

    Ik zeg we bepalen zelf de prijs !!!!!!
    AFDINGEN !!!!!

  • 14 November 2013 - 12:51

    Stefan:

    Wat een vervelend volk man, kijk uit hé met dat schelden..straks kom je weer een wijd tegen die familie heeft in Nederland, haha!! Gaat je goed pik!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 191831

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: