Een stukje paradijs in Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Bas Toet - WaarBenJij.nu Een stukje paradijs in Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Een stukje paradijs in Laos

Blijf op de hoogte en volg Bas

01 November 2013 | Laos, Vangviang



Na een goede nachtrust wordt ik wakker met, natuurlijk, een houten kop. Ik doe rustig aan, ga douchen en bedenk me wat ik vandaag wil doen. Eerst eten. Ik loop naar een restaurantje waar ik een mooi overzicht heb op de rivier en de bergen. Ik bestel vers fruit met yoghurt???en een mango-yoghurt-limoen shake en koffie. Echt een top ontbijt, veel fruit, alles vers uiteraard , lekkere yoghurt wat ook nog 's "low fat " is, t smaakt een beetje naar hangop maar dan romiger. Heerlijk. Ik blijf ff zitten en geniet van het uitzicht. " Ik heb op veel mooie plekken ontbeten, deze mag in hetzelfde rijtje" !!!
Ik reken af : 42.000 kip, omgerekend, ongeveer , rekening houdend met de omwisselkoers en inflatie, moet het ongeveer 4.20€ kosten...

Ik loop een beetje rond en overdenk de mogelijkheden, ik wil graag berg beklimmen, wat men hier zeer actief doet, een motor huren en door de buurt krossen, fietsen , quad huren , raften, tuben, weet ik nog wat.... Eerst ff een goed bakkie koffie, Laos staat bekend om de koffie, maar heb nog fatsoenlijk bakkie pleur gehad...
Ik loop een koffie zaakje in, ga buiten zitten en bestel maar 's een vruchten sap en een overheerlijke espresso. Ik zit heerlijk online de krant te lezen, bel wat naar Nl en bestel nog een espresso.
Ik besluit om helemaal niks te doen. Ik loop terug naar dat zaakje waar ik net zat, spring op een lounge bank ,pik wat kussens en zit heerlijk te genieten van het uitzicht, wat fantastisch. En niet te vergeten...bestel ik ook nog ff een grote "beer Lao" , snap je...

Ik zet een muziekje op mijn hoofd en ga wat verhalen tikken op m'n ipad.ik zit in gedachten en in de natuur, wanneer Douwe binnenkomt! Zij zijn dus ook hier heen gekomen , Leonie is er ook bij. Douwe vraagt waar ik slaap en wat het kost en of het schoon is? Ja ja ja daar en daar. Even wat later komen ze terug ,en ook later komt Leo terug , die heeft een guesthouse iets verderop. We drinken een drankje, en babbelen bij.we lopen terug naar het guesthouse en besluiten om 20:00 te gaan eten. Ik ga ff uurtje liggen en douchen. Ik loop naar buiten , en daar staat een stel uit België, die gaan ook mee eten.
Het is erg gezellig , na het eten gaan we terug naar de zaak waar we s'middags hebben gezeten, er werd ons een bucket beloofd. Een bucket is een emmer met een godvertiefd zoet, vol illegaal huisgestookte alcohol, cocktail. Dat wordt weggegeven aan toeristen, daar zetten ze wat rietjes in, en zuigen maar. Tis echt niet te hakken , maar hollands dat we zijn gaat ie toch leeg.
We drinken lekker wat , hebben veel lol en krijgen nog een bucket... En wat gratis shotjes... Met dat spul zou je gewoon de ramen mee moeten zemen, t zal wel lokaal zijn , maar een paar dagen later zuipen we die bende weer en vinden het niet eens meer vies..echt...alles went!! Dan gaat de zaak dicht en worden we uitgenodigd voor een "jungleparty" !! Sanne gaat niet mee, en 2 andere mannen ook niet. We stappen in een busje en we worden ergens heen gebracht. We gaan naar binnen en moeten entree geld betalen.... Douwe wordt woesten zegt, wij worden uitgenodigd voor een feest en nu moeten we entree betalen?? Gebeurd niet, anders gaan we weg.... Wij mogen gewoon naar binnen!!! Thx babe!
We zijn de eerste, bestellen bier, en nog meer , en toen lag ik in bed, weet niet meer hoe laat maar wel hoe!! T was weer een top avond.

Ik denk nu ,dat, als ik alle stukjes uit mijn verhaal weg laat waarin ik zit te zuipen, een stuk korter wordt.... Ik vind het gewoon lekker...stom he ?!!

  • 04 November 2013 - 19:28

    Joséke:

    Jeetje Bas!! Morgen weer een houten kop!! Volgens mij is dit een vakantie van de natte gemeente!! Maar je hebt het naar je zin en zo hoort het ook.

  • 04 November 2013 - 19:31

    Dees:

    gewoon omdat het kan!!!!
    Love you, maareh...behave...haha
    nee hoor, geniet en drink met je mate!

  • 04 November 2013 - 20:49

    Mama:

    Nou Bas, je verbaast me hoor, dat je zélfs op vakantie nog aan sport doet; jaja, het staat er echt: je "sprong" op een loungebank. Dusss... oppassen voor blessures hè. ;-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 191804

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: