Eindelijk knopen doorgehakt !! - Reisverslag uit Tagbilaran City, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu Eindelijk knopen doorgehakt !! - Reisverslag uit Tagbilaran City, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Eindelijk knopen doorgehakt !!

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 Februari 2014 | Filipijnen, Tagbilaran City

Ik lijk wel een wijf... Kan geen beslissingen nemen, als ik een resort gevonden heb wat ik vet vind, waar ik ook kan duiken, is het te duur... In de stad, of het centrum zit weer niks wat ik leuk vind, een ander resort zit te ver weg van een centrum/stad... Heb ik eindelijk een beslissing gemaakt en mijn bankrekening geraadpleegd, vind ik het wel veel geld.....
Maar heb nog steeds vakantie !!

Maar heb nu wel een beetje besloten waar ik ga slapen, moet ook weten of ik er kan komen ,en ook ,niet geheel onbelangrijk, weg kan gaan.... Het liefst met een vliegtuig, dat gaat toch wel het snelste en is meest betrouwbaar.... Als,ik het besloten waar ik heen wil, ga ik op zoek naar een kaartje voor de boot naar Dumaguete, daarvoor moet ik naar de haven van Taglibaran, en hoe ?? Met een tricycle... Wat kost dat? 30 pesos, 2 kwartjes...
Ik weet gelukkig welke maatschappij ik moet hebben, want er zitten er genoeg !! Ik word voor de deur afgezet van Ocean Jet, en ík wacht wél netjes op mijn beurt, wat een clubje Japanners niet doen, een man of 5.. Dan ben ik aan de beurt en een van die gasten wil wat zeggen of bestellen, ik klop hem vriendelijk op de schouder, en zeg'm dat ik voor hun was..... Ze lachen vriendelijk , en ja sry ,hai en sushi... Ik bestel een kaartje voor Dumaguete, betaal daar 700 pesos voor, een slordige 12€ voor een trip van ongeveer 2 uur naar de overkant. Hoppa, die heb ik!
Ik neem een tricycle naar het centrum, ben echt fucking lui, ben er na een paar minuten en betaal 20 pesos. Ik loop een tijdje rond daar, beetje winkeltjes kijken, wat bedelaars omzeilen , wat kinderen negeren die me van alles willen verkopen. Ik ga eerst een bakkie doen bij 'Dunkin Donuts'! Neem er 2 donuts bij !! Heb nog steeds vakantie!! Ik moet ook nog een beetje geld wisselen. Na dat állemaal gedaan te hebben , neem ik weer een tricycle terug naar mijn hotel, waar ik eerst een uurtje ga liggen.... Ik ben er moe van geworden...
De rest van de dag doe ik niks meer, alleen een hotel boeken !! Ik heb nog nooit zoveel geld betaalt per nacht als nu ! Maar ik krijg er wel wat voor terug !! Op de foto's ziet het er super uit !! Ik ben blij !! 4 dagen ontspannen, met de mogelijkheid om te gaan duiken, er is een duikcentrum in het resort !

Ik ga een paar biertjes halen en ga bij het zwembad liggen, beetje van het uitzicht genieten..
Ik doe voor de rest niks meer, beetje eten, bellen en Facebooken, en nog een paar biertjes drinken...
Na het eten ga ik naar boven, ga douchen en val uitgeput in slaap, jaja vakantie vieren is afzien....


  • 20 Februari 2014 - 10:36

    Mama:

    Ik doe net alsof ik me niet aangesproken voel. Ik negeer de eerste regel ;-)
    Nuttige dingen gedaan vandaag, geen wonder dat je "uitgeput" bent...
    Gelukkig heb je nog 5 dagen vakantie om bij te komen en EINDELIJK te gaan fun-duiken.
    Neem het ervan pik! Veel liefs vanuit een druilerig en stormachtig Nederland.
    Mama xx.


  • 20 Februari 2014 - 13:14

    San:

    PFFF. gaas wat doen man, duiken fzo!!!

  • 20 Februari 2014 - 14:05

    Vivian:

    Hahahaha... Geweldig dit verhaal! Ook ik negeer de eerste regel ;-)
    Gelukkig zit je nu in een heerlijk mooi resort!
    Geniet van de laatste dagen in de zon! Hier wacht je toch regen en wind!

    Geniet van t niks doen!!!
    Veel plezier morgen met duiken!

    X viv

  • 22 Februari 2014 - 11:46

    Marcel:

    Negeren maar toch iets zeggen !!!! Ook typisch vrouwen :))

  • 22 Februari 2014 - 16:21

    Dees:

    Dusssss.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 191898

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: