Onderweg naar Taglibaran.... - Reisverslag uit Tagbilaran City, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu Onderweg naar Taglibaran.... - Reisverslag uit Tagbilaran City, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Taglibaran....

Blijf op de hoogte en volg Bas

17 Februari 2014 | Filipijnen, Tagbilaran City


Mijn vlucht gaat om 10:00, moet dus vroeg op om te ontbijten en mijn tas te pakken, ik kijk weer op Booking.com en maak een keuze, het is een Boutique hotel wat op 10 minuten rijden is van het vliegveld. Ik kon geen keuze maken van alle hotels op Alona Beach, te duur, te goedkoop, geen warm water, geen wifi, geen dit, geen dat.... Ik ben vanmiddag geweest, dus zeg maar morgen, ben ik blij dat ik daar niet zit zeg....als ik dit leuk moet vinden is Phuket nog een klein dorpje... Je word hier echt met álles doodgegooid, zelfs met zand en zeewater, heb er geluncht en ga nooit meer terug. Ik heb wel een beslissing gemaakt waar ik spijt van heb... De eerste in jaren !! Ik ga daar niet duiken, het is 1 van de 5 mooiste plekken in de Filipijnen om te duiken, en ik ga het niet doen, heb echt de pest erin... Er zijn zoveel duikscholen, heb er bij 5 staan praten, ze gaan allemaal met ongeveer 12 duikers weg, met 4 instructeurs, ze gaan allemaal naar Balicasag island, er liggen tientallen boten, dan zie ik alleen maar duikers, of ben te druk met opletten wie er in mijn groepje zit... Ik heb echt de pleuris erover in, ben sacherijnig, kutzooi !! Maar dat is morgen. Grappig dat ik nu al weet dat ik morgen pissig word....

Maar goed, na het ontbijt loop ik naar beneden, vraag of ik nog iets moet afrekenen, wat niet zo is. Ik vraag om een taxi naar het vliegveld, er word er 1 aangehouden en word netjes weggebracht. De rit duurt ongeveer een half uur en kost uiteindelijk 170 pesos, ff snel omgerekend € 3,10. Ik loop naar de balie van Air Asia , geef mijn paspoort, heb afgeleerd dat ik een printje moet hebben van mijn ticket, paspoort is genoeg. Ik check in , loop naar de gate's , zijn er 3 en ga zitten.. Moet nog een uur en 40 minuten wachten.... Het ging zo soepel.. Hoop dat het zo ook gaat als ik naar huis wil... Maar dat gaat niet zo soepel is me al verteld...
Ik ga een bakkie halen en begin aan mijn verhalen. Daar heb ik nu ff tijd voor.

Om 9:20 kunnen we gaan boarden, dat is op tijd, dat verbaasd me enigszins, gelet op de verhalen... Ik zit bij een nood uitgang, bij het raam en naast me zit niemand, prettig. Om tien voor tien gaan de deuren dicht en zijn we klaar voor vertrek. Tis nog geen tien uur...we krijgen 3 keer een melding van de gezagvoerder, dat we vertraging hebben... Stel je nou 's voor dat alles in 1 keer goed gaat... Uiteindelijk vertrekken we om 11:15. De vlucht duurt maar een uur en tien minuten, en voordat ik het in de gate heb gaan we al beginnen aan de landing. Het duurt niet lang of ik heb mijn tas, loop naar buiten, tis een vliegveld uit het jaar 0 en net zo groot.. Allemaal mensen die naar me schreeuwen, taxi, taxi enzo. Ik had al gelezen dat ik een tricycle moest nemen, die zijn goedkoper dan een taxi, ok ! Ik loop naar zo'n mannetje toe, het worden er in 1 keer een stuk of 5 , zo nieuwsgierig dat ze zijn, ik laat zien waar ik heen moet, zeg er gelijk bij dat ze niet met me moeten lopen fucken, ben er niet voor in de stemming!! Eentje doet het toch, ik kijk hem aan en vraag hem waarom ie dat doet.... Het is druk meneer, veel verkeer... Ik kijk hem aan, en zeg dat hij me niet mag brengen... Ik neem een ander die me wel begrijpt, en betaal maar 140 pesos.. €1,35. Het gaat niet om het geld, als ik genaaid word ,wil ik zoenen ook....

Ik word naar mijn hotel gebracht wat er poepie chique uitziet. Mijn kamer is nog niet klaar dus neem een bakkie, ik moet meer dan een uur wachten, maar dat is het zeker wel waard. Ik heb een grote kamer, met 2 grote bedden, groot balkon met uitzicht op de zee en zwembad. Ik knal mijn spullen neer en duik op mijn bed, dat ligt goed zeg ! Ik besluit om te blijven liggen en een filmpje te kijken. Rond borreltijd ga ik naar beneden en bestel een biertje.
Ik wil graag nog gaan duiken, de beste plaats om dat te doen is op , of van Alona Beach. Ik ben ook een tijd bezig om een hotelletje uit te zoeken daar op het strand. Ik kom er niet uit,het is allemaal, of te duur,oud ,smerig, enzo. Ik besluit ook niks. Ik ga wel lekker eten. Het nadeel van dit hotel is dat het internet erg slecht is, om de havenklap moet ik weer opnieuw inloggen. Na het eten ga ik naar mijn kamer en kijk wat tv, en val in slaap.

  • 19 Februari 2014 - 11:23

    San:

    Zo, weer een dagtaak verricht.
    Met als beloning een goed bed.
    Wat ga je morgen doen... behalve uitzoeken waar je kan duiken?
    gr
    san

  • 19 Februari 2014 - 12:15

    Mama:

    Keuzes, keuzes... Gelukkig is de knoop nu doorgehakt. Nog maar 1 naggie slapen, en dan... VIJF dagen vakansjieee, YEAH!!!
    Kus, mama x.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 191860

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: