Laatste dag Hampi ! - Reisverslag uit Hampi, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Laatste dag Hampi ! - Reisverslag uit Hampi, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Laatste dag Hampi !

Blijf op de hoogte en volg Bas

17 November 2013 | India, Hampi


Ik heb mijn wekker om 7:00 uur gezet, want wil nu echt wel de olifanten zien, ik wordt wakker met nog steeds, een stevige koppijn, ga toch douchen pak m'n spullen en loop naar buiten. Als ik buiten ben zie ik dat het bewolkt is, das niks geks, dat lost wel op , maar vandaag blijft het de hele dag bewolkt. Ik loop naar de rivier , en ja hoor , ik zie 1 olifant in de rivier met allemaal mannen ervoor ,die staan te bidden , en gedoucht worden door de olifant, het is echt een leuk gezicht, blij dat ik het gezien heb !! Nog geen minuut later houdt het spektakel op en loopt de olifant met begeleider de trap en verdwijnt. Was ik toch mooi op tijd...
Ik loop naar het restaurant en bestel een ontbijtje, wat me heerlijk smaakt . Daarna ga ik naar het kantoor van Kish om mijn treinticket te regelen naar Goa . Daar ff gezeten, duurt erg lang , het downloaden van mijn ticket, hij zegt dat ik wel weg kan, dat ie het vandaag langs komt brengen, ik stem toe, en wil Kish betalen, maar mijn groot geld ligt nog in de kamer, stel dat ik de olifant had kunnen wassen ,had ik zoveel geld bij me gehad.... Hij zegt : komt wel goed, ik zeg ok, maar loop toch terug om geld te halen. Ik betaal hem en hij begint te lachen. Dan ga ik weer naar de grote tempel, om de tempel toch van binnen te bekijken. Ik kom aan, moet ik betalen om mijn slippers te "stallen" , je moet op blote voeten naar binen, er is een toeslag om foto's te maken, en dan ook nog gewone entree betalen... Ik ben toch niet helemaal waus?? Zo groot is die tempel niet , zo indrukwekkend vind ik het niet ,ik zie geen blanke toeristen die in extase zijn, dat het zo mooi is.... Zoek het maar uit, ik geef de pijp aan Maarten, mzzl.
Ik ga terug naar mijn kamer, ga weer lekker in bed liggen en val in slaap. Ik zou willen dat ik me beter zou voelen, ik wil nog een tempel bekijken, maar die moet ik beklimmen, die staat boven op een berg, en in deze conditie gaat het niet. Ik blijf lekker liggen, morgen naar Goa, ik neem nu lekker mijn rust !!
Ik wordt om 12:30 wakker, ga gewoon weer douchen, heb nog steeds koppijn, gooi er een aspirine in, en ga lunchen. Ik zit net , en het begint zachtjes te regenenen !! O , heerlijk, lekker koel, misschien iets te cool... Ik bestel : polo tikka masala en dahl fried, met een banaan-kokos juice en knoflook naan !!! Ik heb heerlijk geluncht, op het gemakje, toch geen haast !
Ik ga weer terug naar mijn kamer, ga ff liggen, wil vanavond weer de zondondergang bekijken, als het weer is opgeklaard . Ik val in slaap en wordt om half zes wakker, kijk naar buiten.... Het is grauw en grijs, dus geen zonsondergang, beter eigenlijk, al die inspanning :-) . Ik bel ff met een aantal mensen naar Nederland, en maak me op om wat te eten, ik heb niet echt honger, maar als ik niet eet, krijg ik wel honger ! Ik koop nog ff snel een 2e hands Lonely planet van Goa , en ga ontspannen zitten in het restaurant/hangout/chillout waar ik al een paar keer ben geweest. Dat restaurant hoort bij mijn guesthouse, Kish heeft nog 2 guesthouses , en brengt de gasten die willen eten ook hier heen, dus het is er altijd druk. Ik nestel me in een bank, bestel nog maar 's een bananen kokos shake , en begin in de Lonely Planet te bladeren, kijken of ik nog wat leuks kan vinden in Palolem. Ik zie wel wat leuks, maar besluit om niks te boeken. Kish zegt dat er genoeg plek is, en nog niet zo heel druk !
Gisteren kwam ik een Engelsman tegen , die ook net in Palolem had gezeten, die vertelde hetzelfde.. Dus op hoop van zege. Ik bestel wat te eten, en lees verder, net als ik wil eten komt Kish tegen met mijn ticket, hij schuift aan en we babbelen wat. Hij heeft ook een tuk-tuk geregeld voor morgen ochtend, ik word om 5:30 opgehaald... Jonge jonge jonge, tis toch vakantie, de ene keer kom ik ergens aan om 5:00 en de andere keer word ik 5:30 opgehaald....
Kish bedankt mij voor mijn gezelligheid( en geld) , wenst mij een goede reis , en vraagt of ik nog wat op trip advisor wil zetten... En feliciteer je broer van kij op 5 december... Daar had ik het met hem over gehad, dat ik graag thuis wilde zijn voor Sinterklaas, en Sander zijn verjaardag, dat is toevallig op dezelfde dag... We nemen afscheid, en betaal de rekening. Ik ga terug naar mijn kamer, het regent nog steeds, pak mijn tas vast in en zet de wekker op 5:00.....
Morgen naar Palolem, Goa, ik heb er zin in !!!

Vooral in bier ;-))

  • 19 November 2013 - 19:42

    Joseke:

    Weer een leuk verhaal Bas, jammer dat je steeds met die koppijn zit! Zal wel veel van je reisplezier afremmen! Maar dat van die olifanten zag er op de foto's prachtig uit! Nog veel fijne dagen en inderdaad zie je graag op Sander zijn verjaardag weer fris en fruitig (dus uitgerust) maar dat gaat vast niet lukken als je steeds zo vroeg op moet.

  • 19 November 2013 - 21:19

    Mama:

    Met het bier is het goedgekomen, nu nog uitrusten, genieten en van je hoofdpijn afkomen. Dan is het nét vakantie. Nu óp naar je hangmat ;-). Kusje van ons!

  • 19 November 2013 - 21:48

    Bro:

    Halo B

    Hmmm... de olief trap op zn begeleider en toen vluchte hij de trap op fzo iets...Kikkuh man
    Misschien doen die mannetjes dit om geen hoofdpijn meer te hebben.

    pfff... tempels....koop een ansicht kaart of zo !!!

    Van je nieuwbakken mini frint had ik meer verwacht, een olifant, gouden hanger, koffer met nep kleding ( door zn kindertjes vervaardigd natuurlijk )

    Kijk wanneer je in Palolem bent eens of zijn nu guesthous nu een aantal maanden gesloten is wegens vakantie , hahaha

    Was leuk om je geschoren hoof vanmiddag te zien alleen jammer dat ik te druk was voor n lang gesprek.

    Er komt trouwens gang in de zandloper maat....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 191857

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: