Tuben ! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Bas Toet - WaarBenJij.nu Tuben ! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Tuben !

Blijf op de hoogte en volg Bas

03 November 2013 | Laos, Vangviang

Zondag 3-11 Tubing
Milou, Karlijn , Leonie en ik gaan vandaag "tuben" , dat is zeg een werkwoord maken van ,in het Engels vertaald, binnenband. Snap ie ?
Sanne is dus jarig vandaag en gaat leuke dingen doen met Douwe, die Belgen gaan weet ik veel doen.
En wij ? Wij gaan de rivier af in een opgeblazen binnenband van een vrachtauto, is dat leuk? Ja , dat is super leuk!! Maar ja, je gaat dus in een band de rivier af, je moet geld hebben voor de biertjes die je onderweg kan kopen in de barren, zonnebrand,bril ,t shirt en slippers, die heb je ook aan/bij je. En natuurlijk je camera, hoe neem je dat mee? Dat gaat niet in een plastic zakkie, dus ik heb een waterdichte duikzak gekocht van 10 liter inhoud. Ben ik overigens heel blij mee, had er zo 1 al willen kopen op Bali vorig jaar maar is er niet van gekomen, en hier wel!! En dat voor 45.000 kip ~ 4,50€!!

Nou goed, wij naar het kantoortje om zo'n band te regelen. Je moet eerst een paar regeltjes doorlezen en ondertekenen .... " wij zijn niet aansprakelijk als jij knetterlam die rivier afdobberd en er gebeurd iets met je..." Zoiets dus. Uhm ok, ik teken, het lijkt mij sowieso niet echt heel verstandig om lam de rivier te bevaren.... Verstandig hè van mij ...
Ok iedereen heeft getekend en we gaan in een busje zitten die ons 4 km noordelijk naar de rivier brengt. Op het dak liggen 10 banden, in het busje zitten 10 mensen... Even later komen we bij de rivier, de banden worden gelost en iedereen pakt er 1, loopt naar het water , en plons, daar ga je, zo makkelijk is het.het water ziet er niet vies uit, is beetje koud, maar valt mee.
Al na 2 minuten dobberen is de eerste bar , er wordt een touw naar ons gegooid zodat de jongens aan de kant ons uit de rivier kunnen trekken. We lopen naar boven, zonder de band, die wordt netjes opgestapeld, naar de bar. We maken een pot voor bier, en halen er 1 . Bij elk biertje krijg je ook een shotje whisky, en een gekleurd armbandje...
Ik heb nu dus van mijn pols tot mijn elleboog van die mooie door kinderhandjes gemaakte gekleurde bandjes.... Ik heb zelfs dubbele...

Nee natuurlijk niet, ik ga heel verantwoord om met alcohol.. ;-)

De plek van die bar is best groot , je zou er een mooi feest kunnen geven. Er wordt harde muziek gedraaid en er komen steeds meer mensen. Wij gaan weer de band en het water op en drijven op het gemak naar de volgende bar. Het is toch wel een fantastisch iets, beetje op een rivier drijven in een band in een omgeving waar je je heel klein voelt. Het is zo groen, de bergen zo dichtbij en imposant, tis gewoon fantastisch. We zijn ook met een leuke club mensen, dat scheelt ook!! We maken een hoop lol , en voor we het weten zijn we bij de tweede bar, weer staan er van die gasten met een touw en helpen je uit het water.
Deze bar is veel gezelliger, weer van die huisje waar je in de schaduw kan zitten, ook in de zon, basketbal veld, muziek, en nog meer mensen. Er wordt gedanst en gedronken, het is een leuke sfeer, er zijn alleen maar reizigers, de een groter dan de ander, maar die zijn hier met 1 doel. Er geen agressie ,helemaal niets. Hier drinken we wat bier en borrels.
Er wordt gezegd dat het nog ongeveer 1 1/2 uur dobberen is vanaf bar 3 terug naar het dorp. Daar moeten we op tijd terug zijn anders is het donker en krijg je een boete voor het te laat terug brengen van de band.
We gaan rond 16:00 uur weg van bar 2 , wat erg jammer is, want het is super gezellig! We laten bar 3 voor wat het is, en dobberen heel rustig verder. Hier en daar liggen grote keien in het water , en heb je wat stroom versnellingen. Het verloopt soepel en hebben veel lol, er worden een hoop foto's gemaakt, een dolle boel dus. We komen aan bij het strandje achter mijn guesthouse, en het is pas 17:00 en drinken nog een drankje bij de " smile bar" .
Daarna brengen we de banden terug, spreken een tijd af om te eten, en gaan naar de kamer om te douchen.
We eten wat simpels, en gaan nog een drankje doen in een bar, daar spelen we pool, en taaien af. Ben kapot!! Ik ga vroeg slapen, ik heb het nodig....

  • 05 November 2013 - 11:36

    Bro:

    KIKKÛH

  • 05 November 2013 - 11:37

    Mama:

    Gaaaaafffff, wat een geweldig leuke ervaring moet dat geweest zijn. Toevallig hadden wij dat tuben gezien in een docu over Laos, dus ik weet ongeveer hoe het er aan toe gaat. Ben blij voor je dat het inderdaad zo leuk was! En ik weet dat jij een verstandige jongen bent t.a.v. alcohol in het verkeer, not! Joh, dat je geen twéé armen vol met armbandjes hebt, haha! Dag lief, amuseer je! Kussss, p/m.

  • 05 November 2013 - 12:22

    Vivian:

    Leuk om t verhaal te lezen en de foto's te zien die erbij horen.
    Gelukkig hebbie t naar je zin! En drink je met mate ;-)

    Geniet ervan...

    Greetz viv

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 191965

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: