Laatste dag Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Bas Toet - WaarBenJij.nu Laatste dag Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Laatste dag Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Bas

28 Oktober 2012 | Maleisië, Langkawi Islands

Zondag 28 oktober ,

Het is vandaag mijn laatste dag op het eiland, morgen ochtend wordt ik opgehaald om met de boot naar koh lipe te gaan.

Ik heb die motor nog en wil zeker nog wat gaan zien , te beginnen met die berg. Eerst maar ff tanken voor de zekerheid. Ik moet goed  kijken waar ik heen moet. Het gaat een stuk sneller dan gisteren... Sommige stukken kan ik echt ff doorgassen. Ik weer die berg op en ben helemaal naar boven gereden. Gister zag ik een soort fort of een klooster op de top, ik wilde wel weten wat het was. Rijden rijden rijden, scherpe bochten ,mooie uitzichten, echt heel spannend om te doen, ook inspannend. Eindelijk boven aangekomen bij dat gebouw , staat alles in het Maleis geschreven. Het was wel duidelijk dat ik niet welkom was. Dan maar weer terug, ik dacht dat je aan de andere kant eraf kan, niet dus.
Het kostte mij een half uur en 13 km om af te dalen van die 881 meter hoge berg !!

Toen richting de kust, daar hebben ze een stuk strand wat zwart is!! Dat komt door bepaalde mineralen in de bodem en petroleum. Ti's wel grappig want er is een hele enclave omheen gebouwd met allemaal winkeltjes, snoep en eettentjes, en er ligt weinig van dat zwarte zand, "dat zie je veel meer als het regent", zeggen ze dan.

Ik heb een tijdje langs de kust gereden , bergje op bergje af, Supermooie resorts gezien van honderden euro's per nacht, hele mooie witte strandjes, super !! Ik ben wel op tijd terug gegaan want ik moest mijn tas nog pakken voor de trip naar Koh Lipe. En en ik had weer afgesproken met Jarno en Chanine en die Engelsen. Om 19:00 uur borrelen en dan een hapje eten, ze is nog steeds jarig !!!

Dat was ook weer een geslaagde avond. Brommer terug gebracht, uitgecheckt 15 ringit per nacht €3,75, das echt weinig!!! Nu niet ik me gaan voorbereiden op Thailand, dat zat niet echt in de planning, ik heb geen Thais geld, daar is geen pinautomaat en ik weet nog niet hoe ik daarvandaan naar Borneo moet. Misschien moet ik eerst ff ontspannen! Oja ik
Moet ook nog een hotel regelen voor op het eiland...

En dan wordt er gezegd " je bent toch op vakantie !!" jaja, ik moet wel hard werken om elke dag te kunnen slapen en reizen enzo... En nee !!! Het is geen straf!!

Ik ga slapen , tot in Thailand

• 31 Oktober 2012 - 21:44

Mama:

En voor je het weet is Thailand alweer geschiedenis en ben je op weg naar een nieuwe opwindende bestemming. Zo snel kan het gaan.