Op stap in Phnom Phen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu Op stap in Phnom Phen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Op stap in Phnom Phen

Door: bastoet

Blijf op de hoogte en volg Bas

20 November 2011 | Vietnam, Hanoi

Zo , het is een dag later maar mijn kater is eindelijk echt opgedroogd !!!

Laten we bij het begin beginnen... Ik wilde vanmmorgen naar de Killing Fields en naar de gevangenis S21. Ik na het ontbijt naar de receptie om te vragen hoe dat gaat, kon allemaal geregeld worden met een tuk-tuk. Die zou me een halve dag overal heen rijden voor 15 $.. Nou doe maar want lopen is geen optie, The Killing Fields liggen 12 km buiten P.P.

We zijn eerst naar de gevangenis gegaan... Als je dat ziet en de verhalen hoort krijg je echt kippenvel !! Dat lugubere gevoel wat ik had in die tempel in Angkor... zo ongeveer alleen daar was het ritueel en hier in S21 genocide, marteling, foltern (is hetzelfde geloof ik ).
Er werd ook gevraagd of ik een gids wilde ... Only 5 $ ssssir, pliesssss. Nee joh laat me met rust, er lopen genoeg gidsen rond die alles aan andere toeristen vertellen waar ik ik wel ff kan meeluistern !! Slim he ??
Dit was ook echt weer indrukwekkend.

Daarna naar The Killing Fields, de rit duurde met de tuk-tuk 45 minuten... ik had beter kunnen gaan fietsen ...
Bij aankomst moest ik toch entree betalen terwijl in mijn boek stond dat het gratis was... maar ik kreeg wel een mobiele gids mee, een kastje om mijn nek met een koptelefoon en als je ergens stond kon je op het cijfertje drukken op het kastje wat corrospendeerde met het nummer waar je bij stond ( pfffff )alles hoor je dus van de gids in het Engels op je koptelefoon. De spanning en verbijstering en verslagenheid is te voelen daar, iedereen is stil en geshockeerd !!!Ook ik..
Ik kan eigenlijk niet zo goed beschrijven wat ik voelde en zag enzo, ik moet het gewoon vertellen met de foto's erbij.Er zijn daar allemaal massagraven en heleboel van die graven zijn al leeg en opgeruimd maar er zijn er ook een aantal waar nog lijken liggen en ontdekt worden.
Je ziet overal nog kledingstukken in en door de aarde liggen en tanden en stukken bot enzo... Het kan makkelijk dat ze dat doen voor de toeristen maar er wordt ook gezegd dat als het veel regent dat er weer meer dingen naar de oppervlakte komen ... weet niet maar zou goed kunnen.

Heftig !!!!

De chauffur heeft mij afgezet bij de markt, en heb een beetje rondgelopen daar.Terug naar het hotel ,ff douchen en weer naar buiten , ik wilde graag de andere kant van P.P.bekijken.

Ik heb natuurlijk weer het eelt van mijn voeten gelopen, en ik zag de lucht alsmaar donkerder worden dus ik dacht : ik moet nu snel naar de kroeg voordat ik echt nat wordt....
De kroeg heb ik gehaald , alleen niet droog.. .maar ik heb nog nooit zo ontspannen in de regen gelopen als die middag in P.P.
Biertje bestel, en nog 1 en nog 1, ff naar Fam. gebeld in NL,nog een biertje... nou nog eentje dan ... Laatste... toen ik naar het hotel terug liep zag ik op de ruit van een Engelse kroeg : Tonight live Norwich City vs Arsenal, leuk !! ga ik doen..
Zo gezegd zo gedaan ik 's avonds naar die kroeg, druk zeg, en ben bij 2 Engelse Arsenal fans gaan zitten, Hey fellas, can I join You ?? no problem mate ... Biertje gedronken en nog 1 , Irish stew besteld, Basje honger, nog een biertje, wat biertjes gedeeld met die gasten en zitten kleppen en nog een wedstrijd gekeken en nog een biertje enzo...
Leuke gasten die 2 , Kevin en Joe, zijn een jaar op reis!! aardig gek.
Zijn we ook nog naar een club geweest...Ik heb nou toch al een stuk in m'n kraag , kunnen we net zo goed van god los ...Ik moet toch pas om 6 uur op omdat mijn bus om 8:30 gaat !!! Ik was om 3:30 op mijn kamer en inderdaad katjelam !!! What the fuck,toch vakantie... Ik heb nog wel mijn tas gepakt...
De volgende ochtend ( 2 uur later !!!) voelde ik me best beroerd, ik weet niet of ik een kater had of dat ik nog steeds zat was ??? Maar best beroerd !! Lekker slapen in de bus zometeen !! Not !!

De rest van vandaag doe ik boven in mijn kamer wel schrijven, dit was gisteren dus.
Ik ga ook nog ff wat foto's toevoegen dus kijk ook nog ff in mijn foto boek ( staat ook ergens op de site !!)







  • 20 November 2011 - 16:40

    Mama:

    zo knul, wat een heftig verhaal! hoop maar dat ze niet komen spoken in je slaap! maar... a wish came true denk ik, in Angkor Wat en de Killing Fields etc. daar heb je al die tijd naar uitgekeken. ach, en die ellende met reizen ben je zo vergeten en het zorgt ook nog voor hilarische verhalen en leuke herinneringen. wij kunnen er in ieder geval hartelijk om lachen. leuk dat je zulke gezellige gasten hebt ontmoet in die Engelse pub. eindelijk prettig praat- en drinkgezelschap. hoest met je kater? manmanman, er wordt wat afgezopen hè, op zo'n vakantie... Ga lekker genieten van je laatste vakantiedagen. veel plezier schat! dikke kus van papa en mij. doeiiiiiiii xxxx

  • 20 November 2011 - 22:15

    Nicht-tante?Si Ming :

    Wat een ervaring jo .Zeker heftig ook goede foto's

  • 21 November 2011 - 06:49

    Bro:

    Hoooooooooooooooooi,

    Zit je, heb al 12sec niets van je gehoord.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn reis naar Vietnam

Recente Reisverslagen:

23 November 2011

Laatste 2 hele dagen !!

21 November 2011

Welkom in Saigon

20 November 2011

Op stap in Phnom Phen

19 November 2011

Familie

18 November 2011

Phnom Phen
Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 191791

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: