Phnom Phen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Bas Toet - WaarBenJij.nu Phnom Phen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Phnom Phen

Door: bastoet

Blijf op de hoogte en volg Bas

18 November 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Tot ziens Angkor Wat, het was me een waar genoegen !!!

Nu op weg naar Phnom Phen !!

Ik had dus gisteren een buskaartje via de receptie gekocht en de bus zou om 8:30 vertrekken en ik zou om 7:40 opgehaald worden om op het busstation te komen.Zal het station zo ver weg zijn ?? ik kan me haast niet voorstellen , maar ja, het zal wel.
Het zal helemaal niet gvd heb ik daar 40 minuten zitten wachten in die vieze uitlaatgassen.... Komt er uiteindelijk een bus aan , ga ik vragen of dit de goede is, staan ze met handen en voeten duidelijk te maken dat deze bus naar Phnom Phen gaat. Fijn. Ik m'n bagage onder de bus gegooid en een plekje gezocht aan het raam ( en gevonden !!)

Bleek later dat er op het kaartje ook stoelnummers staan , dus ik had me al gesetteld, water, boek en camera op schoot, kon ik weer gaan verhuizen !!! Zat ik naast een Cambodjaans wijf met veel te veel bagage !!!
Zijn we nog geen 5 minuten onderweg ga ik onder zeil, heerlijke stoelen genoeg ruimte, prima laat de reis maar beginnen. Wordt ik bruut wakker gemaakt, of ik uit wilde stappen want ik moest naar een andere bus !!! gvd zat ik net lekker te slapen moest ik er weer uit, en op zoek naar de andere bus, Welker bus ?? er staan er maar 17... Na veel handen en voeten zit ik eindelijk inde goede bus naar P.P. En.. er zit niemand naast me !! hoera , ruimte !!
Dat duurde maar een uurtje , totdat er iemand bruut naast me kwam zitten en ik me de touwt....g schrok , want ik sliep weer.Een ouwe vent, zonder manieren, hufter.

De bus stopte in de 7 uur durende rit wel 2 keer om te plassen en te eten, dat wil je echt niet hoor, sta je te pissen en een pispot...zit er geen afvoer aan, kan je netzogeg in het ronte zeiken !!! en een lucht joh, jezus christus niet te harden, maar als je moet ... dan moet je! volgende keer gewoon buiten!!

Eindelijk aangekomen in P.P. stap je uit.. is het heet !!! Pffff.
En ja het gevecht is weer losgebarsten tussen alle taxi en tuk-tuk chauffeurs, om gek van te worden, maar ik heb wel iemand nodig want ik weet echt niet waar ik ben ! Tuk-tuk genomen en aangekomen bij het hotel, zag er netjes uit, de kamer ook.

Gelijk de deur uit want de dag is zo om,ik wilde graag vandaag nog naar het genocide museum ( Tuol Sleng )maar die tijd was er niet meer, dan maar morgen.
Dan maar de stad een beetje verkennen, Het koninkliojk paleis en de rivier enzo en dan richting het centrum..FF snel een broodje gegeten, telefoonkaart gekocht, boodschappen gedaan (Bier water en pringels)en toen was het donker...

Ik ben een richtiong in gelopen waarvan ik dacht dat het goed was, was ook wel een beetje.. Ik was een beetje verdwaald. Ik had op het vliegveld van Saigon een kaart gekocht van Cambodja met daarin ook de plattegrond van P.P....Ik laat me niet zo snel foppen. Na een hele tijd gewandeld te hebben , uitgekomen bij het hotel, ben ik daar ergens op het terras gaan zitten , Bier besteld en eten en nog meer bier...Ik heb inmiddles gedouchd en ga nu terug naar boven om nog 1 biertje te pakken en dan ff tv kijken en morgen vroeg op, want ik heb het druk !!!

Zo jullie zijn weer op de hoogte, truste allemaal en tot morgen ofzo.

Kus Bas
X

  • 18 November 2011 - 15:25

    Bro:

    Nu om 16.22 uur zie ik Ook eindelijk zon.... die ondergaat weliswaar ,maar toch een lichtpuntje . Zit weer dik dik in tring files ... fijn hoor werken in 010 ;-(
    Veel bier plezierr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn reis naar Vietnam

Recente Reisverslagen:

23 November 2011

Laatste 2 hele dagen !!

21 November 2011

Welkom in Saigon

20 November 2011

Op stap in Phnom Phen

19 November 2011

Familie

18 November 2011

Phnom Phen
Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 191801

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: