Dag 1 San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bas Toet - WaarBenJij.nu Dag 1 San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Dag 1 San Jose

Blijf op de hoogte en volg Bas

16 December 2015 | Costa Rica, San José


Mijn dag vandaag zal bestaan uit , het boeken voor de bus van San Jose naar Monteverde, het boeken van een dagtour, en het schrijven van mijn dagboek.

Ik zit na het onbijt tekloten op mij ipad, probeer wat rond te bellen, wat niet helemaal goed gaat vanwege het internet. Ik vraag aan die gozer achter de balie wat voor leuke dingen ik kan gaan doen morgen. Hij geeft me een aantal opties, ik kies voor het raften, dat was in Nieuw Zeeland zo'n succes en dat wil ik toch wel weer doen. Hij belt naar het buro om te vragen of er nog plaats is voor voor mij voor morgen, dat is er.
De kosten zijn 105 $ en ben de hele dag weg. Het is inclusief ontbijt en lunch, en word bij het hotel opgehaald en gebracht. Weet je , doe maar !! dit is echt zo tof om te doen !! Nu ik dit besloten heb ga ik met een gerust gevoel naar de stad om een kaartje te kopen. Alleen weet ik nog niet hoe ik daar moet komen, kan naturlijk met een taxi, maar dat verdom ik !! Cheap ass dutchie.... Ik vraag hoe ik er moet komen, hij legt uit hoe ik er moet komen, wat er op de bus staat en wat voor kleur de bus heeft.... Moet ik dat allemaal onthouden , dat krijg ik toch niet voorelkaar...
Tssss , tuurlijk kan ik dat, ik loop in 10 minuten naar de bushalte, het is langs al die restaurantjes die ik gister zag. Ik zie een bus voorbij rijden die de kenmerken heeft van de bus die ik moet hebben. Ik kijk de bus na om te zien waar die stopt, hij stopt niet... Ik loop de bus achterna en kijk om me heen om te zien of ik een bushalte zie.. Zie ik nie... Op het moment dat ik me omdraai zie ik zo'n zelfde bus op me afrijden, ik kijk heel snel op de ruit en zie "mall" staan" dat staat ook op mijn briefje , ik steek mijn hand op en de bus stopt, ik stap in en betaal 260 Collones, 50 cent. Ik ga zitten en ik zie wel waar ik er uit moet of kan.
Dan stopt de bus en iedereen stapt uit, ik ook dus. Ik volg de meute en ik kom in een inmense winkelstraat !! Dussss, en nu ? ik heb het adres waar ik het kaartje moet kopen, ik loop naar 2 agenten en vraag heel vriendelijk of ze me kunnen helpen, die ene agent spreekt redelijk Engels en helpt me gooed op weg. 9 blokken doorlopen , dan rechtsaf, dan nog 3 blokken en dan aan de linkerkant. Ik zeg; muchos gracias, mi amigo , en ik maak me uit de voeten.
9 blokken blijkt toch best wel een pleuris eind te zijn, ook nog s rechtsaf, 3 blokken, dat blijkt iets verder te zijn.. Ik loop tussen de hoeren en junkies en omgebouwde, Zie 2 gasten met een shirt van de terminal waar ik moet zijn, en vraag waar ik moet zijn. Ze zeggen me eerst dat ik voorzichtig moet zijn hier in dit gedeelte, dat neem ik van harte aan. De ene gast wijst me de weg naar de terminal , en wil heel graag gaan lunchen, de ander zegt, laten we die gozer ff de weg wijzen, en dan gaan lunchen, zo word ik op weg gebracht naar de terminal. Eerste etage , 2e balie. Thx guys ! enjoy your lunch !

Ik loop naar boven en koop een kaartje naar Monteverde voor omgerekend 5 $. Ik lunch daar meteen en voel me helemaal in mijn nopjes !!!
Ik loop op mijn gemakje terug naar het centrum en loop wat rond, ik koop ergens een nieuwe handdoek, omdat de mijne smerig is van het strand en geen ander bij me heb... En ga morgen Raften !!

Ik loop terug in de richting van de bussen, weet niet precies meer waar het ongeveer was, ben de tel kwijt geraakt... Dan zie ik de bussen staan, kijk op de voorruit of ik iets herken waar ik heen moet... Niets... Ik stap in en laat weer mijn briefje zien met mijn hostel en de richting die ik op de heen weg ben gelopen.. Die gozer snapt er niks van, ik denk ik stap gewoon in en vanzelf zie ik wel iets wat ik herken. Ik hoor achter me een stem van een vrouw, :i'll help you , ik ga naast haar zitten en ze vraagt waar ik heen moet, ik leg het haar uit, en ze kent het, de bus vertrekt en we praten wat, op een gegeven moment zegrt ze dat ik er hier uit moet, ik bedank haar vriendelijk en stap uit. Op mijn gemakje loop ik terug naar mijn hostel.

Ik doe ff snel mijn huiswerk op mijn ipad ,maar het schiet niet op, klote internet... Het is toch wat, ik zit aan de andere kant van de wereld en loop te zeiken over de wifi...

Ik loop naar mijn kamer, ga vast douchen, er is nu niemand dus maak gretig gebruik van de douche. De temperatuur is wat koeler , het is nog steeds wel warm maar wat dragelijker. Na het douchen pak ik vast mijn waterdichte tas in voor de trip voor morgen, dan is het maar gedaan. Ik raak aan de praat met een gozer uit mijn kamer, Johnnie, hij is gister beroofd van zijn spullen bij de grens van Nicaragua.. Das klote zeg, alles weg, hij had zijn tas tussen zijn benen en zat een peukie te roken tot er 2 gasten op een motor voorbij kwamen en de tas bij hem weg graaiden.. Fuckers.
We prten nog wat en besluiten om een hapje te gaan eten, er is een Mall hier in de buurt met wat zaakjes waar je kan eten. We lopen er heen en gaa in een sportsbar zitten, er is een voetbal wedstrijd gaande tussen de lokale verenigingen , op het ene moment zit die hoek van de zaak te gillen , en op het andere moment de andere kant., de sfeer blijft goed, ook als er gescoord word !
Het eten is goed, de bediening niet, het bier is goed en koud, dat maakt het allemaal wat beter. Na het eten lopen we terug naar het hostel. Ik ga naar bed, ik word morgen om 6:10 opgehaald... Ik duik mijn nest in en zet mijn wekker op 5:30, misschien kan ik nog ff appen met m'n meisje...

Ik droom van watervallen, sterke stroming en ongelukken... En ik als kapitein van het niet zinkende schip .....

  • 19 December 2015 - 13:22

    Mama:

    Toch weer via 'waarbenjij.nu' hè?! Welbestede dag geweest, alles gelukt, good for you! Veel plezier met raften, en vergeet je vleugeltjes niet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 191764

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: