Onderweg naar David - Reisverslag uit David, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu Onderweg naar David - Reisverslag uit David, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Onderweg naar David

Blijf op de hoogte en volg Bas

13 December 2015 | Panama, David



Ik word wakker door een onwijs hard geluid, kan me niet indenken at het is, eerst dacht k de airco, maar die maakt niet zo veel herrie, vliegtuig ?? Ook niet, het regent, het lijkt wel of ze de sluizen hebben open gezet boven mijn hostel, niet normaal hoeveel regen er naar beneden komt.
Ik kleed me aan en wandel naar beneden , ipad onder mijn arm, pak een bak koffie en ga zitten kijken naar de regen, tis echt veel !! Leuk hoor dat het regent, maar ik moet straks wel op pad met al mijn spullen, het is vooral vervelend en nat !
Er word een ontbijtje gebracht, die ik met liefde verorber. Ik krijg gezelschap van een gozer die ik niet ken, en Danielle die aanschuift. Ik wil nog een sandwich halen voor onderweg, maar ga niet in die douche een broodje kopen...
Ik heb niks geregeld voor mijn trip naar David, ik heb wat informatie gekregen hoe ik het moet doen. Ik kan natuurlijk voor 30$ een shuttle nemen en dan word alles voor mij geregeld, maar dat is niet spannend, en ik kan het heel makkelijk zelf doen voor 15,80$, haha scheelt me toch 14$ ,toch ??
Als het droog word loop ik naar de bakker en koop en lekker broodje met gegrilde kip, sla tomaat enzo !
Ik pak mijn spullen uit mijn kamer, check uit, zeg Danielle gedag, misschien treffen we elkaar nog wel ergens. Ik loop naar de watertaxi, koop een kaartje voor 6$, wacht een paar minuten en de boot komt eraan, geef mijn tas aan de kapitein, die m in het vooronder legt. We vertrekken, het begint weer te regenen en de luiken gaan dicht zodat we droog blijven. Na een klein half uur komen we aan in Almirante, stap uit, pak mijn tas en loop naar een taxi, die natuurlijk klaar staan om toeristen zoals ik op te pikken. Ik vind t prima want het regent nog steeds, niet echt weer om met 2 rugtassen te lopen ! We rijden voor 1 $ naar het busstation, ik stap uit en er word meteen gevraagd of ik naar David wil, ja graag, ik kan meteen instappen, dat gaat allemaal wel vlotjes. Ik heb niet echt een idee wat het kost , maar dat zal wel meevallen. De bus is niet zo groot, ik denk dat er 25 mensen in kunnen, de stoelen zijn niet zo breed, is niet echt gemaakt voor een gozer van mijn formaat. De rit duurt ongeveer 4 uur, probeer wat te slapen wat niet heel goed gaat, maar sluit wel een aantal keer mijn luiken. We maken ergens nog een pitstop om te eten en te plassen.

Als we bijna in David zijn moet ik afrekenen, hij brabbelt wat in het spaans en hoor ergens : ocho, volgens mij is dat 8, het zal wel acht zijn en een beetje, ik geef m 10$ en krijg wat wisselgeld terug, het blijkt om 8,80 $ te gaan.
We stoppen op het busstation, ik stap uit , [pak mijn tas , loop daar naar een taxi en rij naar mij hostel. Het regent niet meer, het is warm en zweet als een malle. Het hostel is prima, met een zwembad en een bar, volledige keuken, dat is wel fijn , een keuken...

Ik ga in de bar zitten, en probeer te bellen met Miss G. Dat lukt ! Zij gaat maandag ook op vakantie dus wil haar nog wel ff spreken voordat ze gaat.
Ik ben ook bezig met het uitzoeken van een hotel in San Jose,Costa Rica, en ben aan het kijken naar een leuk hostel.
De tijd gaat hard, het is inmiddels donker en nog steeds 32 graden.. Ik zou eigenlijk nog moeten eten maar dan moet ik een stuk lopen, weet niet precies waarheen en vind het toch niet echt verstandig om te gaan. Ik bestel een biertje en ga aan tafel zitten bij een Poolse vrouw met haar dochter ,en een man uit Israel die in Spanje woont. Zij wil graag weten wat voor tattoos ik heb en wil er graag foto's van maken , ik zeg dat is ok maardat kost je wel 10$... Nee hoor je doet maar. We praten wat en zit mijn verhalen te schrijven, drink nog wat en bel nog een keer met Gabby, ze gaat over een paar uur met haar broer en schoonzus op vakantie. Het is erg gezellig ! Ze support me heel erg in wat ik doe !! Als ik geen tijd heb om te bellen ofzo is t ook prima, ik hoor je later wel.. super cool !!!
Ik drink nog 1 biertje en ga dan naar mijn kamer, ik luister nog naar muziek en val hard in slaap. Lekkere dag gehad. Morgen moet ik weer naar het busstation om een kaartje te kopen voor de bus naar San Jose. Denk dat ik daarna met de bus naar Boquette ga, lijkt me wel leuk. Ik zie wel.

truste !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 191769

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: